جستجو
دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲ حزب تمدن > اخبار حزب > افطاري روحاني براي اصحاب رسانه
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
اخبار حزب > افطاري روحاني براي اصحاب رسانه

نشست خبري حسن روحاني به مناسبت هفته‌ي دولت 
 
به گزارش ايسنا، روحاني با اشاره به يكي از ديدارهاي خود با مقام معظم رهبري در خصوص مسايل اقتصادي، خاطرنشان كرد: ايشان در اين جلسه تأكيد كردند كه يكي از دستاوردهاي بزرگ دولت يازدهم ايجاد آرامش در اقتصاد و جامعه است و اين مسأله نبايد لطمه بخورد. 
 
رييس جمهوري در ادامه با بيان اينكه برجام صرفا فضاي مناسب و آماده‌اي را براي فعاليت‌هاي مختلف فراهم كرده است، اظهارداشت: اگر از اين فضا در زمينه‌هاي مختلف بهره‌برداري و استفاده نكنيم، هيچ فايده و ثمره‌اي به دست نخواهد آمد، بنابراين بايد از فضاي مناسبي كه با برجام ايجاد شده ، براي پيشرفت كشور و فعاليت‌هاي مختلف اقتصادي بهره بگيريم. 
 
روحاني گفت: دولت يازدهم دولتي فراجناحي است و وقتي دولت حزبي باشد بدون ترديد روزنامه‌ها و تشكل‌هاي مختلف از آن حمايت مي‌كنند، اما وقتي كه بخواهد فراجناحي عمل كند، كار دشوار مي‌شود و زماني كه پيشرفت و دستاوردي به دست مي‌آورد جناح‌هاي مختلف خود را در آن سهيم مي‌دانند و وقتي با مشكلي مواجه شود، خودشان را كنار كشيده و مي‌گويند به ما ارتباطي ندارد. 
 
رييس جمهوري در ادامه به نقش صدا و سيما به عنوان رسانه ملي در تبيين اقدامات دولت اشاره كرد و گفت: امروز بوي بهار را از اين رسانه احساس مي‌كنيم و شرايط مقداري با قبل متفاوت است. 
 
روحاني تصريح كرد: اگر دولت منتخب مردم و حركت آن در راستاي اهداف ملي است، پس حمايت از دولت به معناي حمايت از مردم است و از سوي ديگر اگر انتقاد از دولت در چارچوب خاص و منافع مردم مي‌باشد، آن انتقاد هم مفيد و لازم است. 
 
رييس جمهوري با تأكيد بر نياز دولت به رسانه، اظهار داشت: دولت ضمن اينكه به رسانه نياز دارد، بايد بتواند با رسانه‌ها ارتباط و تعامل داشته باشد. 
 
روحاني ، وجود هر گونه ضعف در رابطه دولت با رسانه را يك نقص بزرگ دانست و با تأكيد بر رفع اين مشكل، اظهارداشت: رفع فاصله‌ها و تقويت ارتباط بين دولت و رسانه ضروري است. 
 
رييس جمهوري همچنين بر حضور رسانه‌هاي كشورمان در عرصه منطقه‌اي و جهاني تأكيد كرد و گفت: امروز دنيا نياز دارد كه حرف و منطق جمهوري اسلامي ايران را بشنود و بايد با ارتقاء و تقويت جايگاه رسانه‌هاي خود، حرف‌ها و منطق‌مان را در سطح منطقه و جهان در برابر دشمنان و رقبا به گوش جهانيان برسانيم. 
 
روحاني  تصريح كرد: رسانه‌هاي كشورمان در سطح جهاني دچار ضعف هستند كه بايد آن را برطرف كرده و صداي خويش را توسط انواع رسانه‌هاي جمعي، مجازي و مكتوب به گوش جهانيان برسانيم. 
 
رييس جمهوري  در ابتداي اين مراسم نيز ميزباني اصحاب رسانه در ماه مبارك رمضان را افتخاري براي دولت يازدهم دانست و گفت: ترديدي نيست كه اگر بخواهيم به اهداف ملي و بلند انقلاب اسلامي و همچنين تبديل جمهوري اسلامي ايران به يك الگو به معناي واقعي كلمه براي همه آزاديخواهان و مسلمانان جهان برسيم، راهي نيست جز اينكه در مسير اين حركت ، افكار عمومي را با خود همراه سازيم. 
 
روحاني تأكيد كرد: افكار عمومي بسيار مهم بوده و اين اصحاب رسانه هستند كه بايد افكار عمومي را با اهداف نظام جمهوري اسلامي ايران، هماهنگ و همراه كنند. 
 
رييس جمهوري در ادامه با بيان اينكه اصحاب رسانه به معناي عام يعني همه عالمان، فرهيختگان، تريبون‌ها و فضاي حقيقي و مجازي بايد براي اين حركت بزرگ، دست به دست هم دهند، اظهار داشت: تفاوت جمهوري اسلامي ايران با  ديگر كشورها در اين است كه جامعه ما اسلامي است و ما به اسلام خود افتخار مي‌كنيم و بايد آثار اين اسلام و اخلاق اسلامي در سراسر رسانه‌هاي ما نيز مشاهده شود. 
 
روحاني با تأكيد بر اينكه ما به آزادي مطبوعات، رسانه‌ها و قلم در ايران اسلامي افتخار مي‌كنيم، گفت: البته همچنان در اين مسير مشكلات و ايراداتي وجود دارد كه بايد مرتفع شوند. 
 
رييس جمهوري با اشاره به اينكه ترديدي نيست كه آزادي در جمهوري اسلامي با قبل از انقلاب تفاوت‌هاي بسياري دارد، ادامه داد: البته در مفهوم و اجراي آزادي اختلاف‌نظرهايي وجود دارد، اما اصل آزادي به عنوان نعمتي بزرگ بعد از پيروزي انقلاب پيش روي همه ما قرار داده شد. 
 
روحاني تصريح كرد: اين آزادي بايد با اخلاق اسلامي توأم باشد و به اندازه رسانه‌هاي حامي دولت، حضور رسانه منتقد منصف هم ضروري و مفيد است، اما انتقاد منصفانه غير از تخريب، دروغ و اتهام مي‌باشد كه همه اينها در شرع مقدس از گناهان كبيره شناخته شده است. 
 
رييس جمهوري، كاهش آمار 5 درصدي مستمري‌بگيران كميته امداد، آمار طلاق، پيشي گرفتن صادرات غيرنفتي بر واردات غيرنفتي و همچنين شرايط مناسب كنوني براي جذب سرمايه در دولت يازدهم را نشان از علايم مثبت و فضاي مناسب كنوني جامعه دانست و اظهارداشت:براي نخستين بار در كشور، بخش خصوصي قرارداد تمام امور زيرساختي راه‌آهن را امضاء و اجراي آن را در اختيار گرفته است. 
 
مدير عامل خبرگزاري آريا نيز در اين مراسم با بيان اينكه ترديدي نيست كه نيت دولت هاي جمهوري اسلامي ايران ايجاد جامعه اي پاك و طيبه در كشور بوده است، تصويب قانون گردش اطلاعات را اقدامي مثبت در كارنامه دولت تدبير و اميد دانست و گفت: تقويت و ايجاد فضاي قانوني براي گردش آزاد روزنامه نگار محقق به منظور كشف نقاط ضعف جامعه و جلوگيري از فساد، امري ضروري است. 
 
امير محبيان، ضرورت اتخاذ رويكرد مناسب براي پاسخگويي به شبهات محتمل و همچنين نمايان كردن قدرت كاركرد رسانه اي دولت را خاطرنشان ساخت و تاكيد كرد: بايد تلاش هاي دولت يازدهم قدرشناخته شود كه لازمه آن اطلاع رساني با استفاده از منطق درست براي اقناع افكار عمومي است. 
 
الياس حضرتي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و مدير مسئول روزنامه اعتماد نيز عدم تعامل صحيح مسئولان با اهالي فرهنگ و رسانه را به عنوان مهمترين مشكل در اين زمينه دانست و گفت: انقلاب اسلامي انقلابي فرهنگي بود اما هنوز نتوانسته ايم موجبات جلب اعتماد ميان اهالي فرهنگ و رسانه با سياستمداران را بوجود آوريم. 
 
مدير مسئول روزنامه اعتماد با بيان اينكه اهالي فرهنگ و رسانه ايده پردازان اصلي فرهنگ كشور هستند ، از سياست گذاري هاي جديد در صدا وسيماي جمهوري اسلامي ايران تقدير كرد و گفت: دولت مي تواند از ايده ها و سوژه هاي اهالي رسانه و فرهنگ در برنامه ريزي ها استفاده كند. 
 
حضرتي با تاكيد بر اينكه بايد به اهالي فرهنگ و رسانه به عنوان ديده بان هاي صادق در جامعه توجه بيشتري شود، خواستار رسيدگي به خواسته هاي صنفي اهالي رسانه و فرهنگ شد. 
 
علي ميرزاخاني سردبير روزنامه دنياي اقتصاد نيز در سخناني با انتقاد از فرصت سوزي ها انجام شده در حوزه اقتصاد و تقدير از دستاوردهاي دولت در جلوگيري از سقوط اقتصاد ايران ، اظهار داشت: امروز اقتصاد ايران در شرايط ويژه اي به سر مي برد كه از سويي پتانسيل تبديل به بحران داشته و از سويي مي تواند عامل وحدت و انسجام ملت براي حضور در عرصه هاي تحول كشور باشد، براي همين انتظار مي رود تا برنامه ريزي رسانه اي مناسبي در اين زمينه از سوي دولت انجام شود. 
 
سردبير روزنامه دنياي اقتصاد با بيان اينكه توافق هسته اي چند ماه بيشتر نيست كه شكل گرفته اما آثار آن پيش از توافق و همزمان با انتخاب دكتر روحاني به عنوان رييس جمهوري شكل گرفت و هويدا شد به تاكيد رييس جمهوري بر حضور سرمايه گذاران و بخش خصوصي در عرصه اقتصادي پس از توافق اشاره كرد و دستور رييس جمهوري مبني بر جلوگيري از سوءاستفاده هاي مديريتي را نشان از عزم دولت در اين راستا دانست. 
 
 وي خواستار تلاش همه جانبه براي رفع مشكلات و موانع موجود در اين مسير شد. 
 
ندا عابد، مدير مسئول نشريه آزما نيز در اين مراسم با اشاره به چگونگي فعاليت نشريات تخصصي و مشكلات موجود در مسير فعالان رسانه اي در اين نشريات، خواستار توجه جدي و حمايت دولت از اهالي فرهنگ و رسانه در نشريات شد. 
 
وي با اشاره به كمرنگ شدن نقش فرهنگ، هنر و ادبيات در جامعه و زندگي روزمره مردم خواستار توجه دولت به اين مقوله شد.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON