جستجو
سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۶ حزب تمدن > اخبار حزب > دميرتاش: اردوغان دست كمي از ابوبكربغدادي ندارد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
اخبار حزب > دميرتاش: اردوغان دست كمي از ابوبكربغدادي ندارد

به گزارش "ايسنا"، به نوشته روزنامه حريت، صلاح‌الدين دميرتاش، از رهبران حزب دموكراتيك خلق تركيه پس از نشست در بروكسل با دبيركل شوراي اروپا و كميسيونر شوراي حقوق بشر اروپا ديدار كرد. دميرتاش در اين نشست‌ها از اروپا خواست تا درباره نقض‌هاي حقوق بشري در تركيه سكوت اختيار نكنند و ابتكارعمل را درخصوص روند صلح ناكام ميان ارتش تركيه و شبه‌نظاميان پ.ك.ك به دست بگيرند.
دميرتاش درباره محتواي سخنانش با مقام‌هاي اتحاديه اروپا و شوراي اروپا گفت: از آنجايي كه تركيه درگير مذاكرات عضويت در اتحاديه اروپا شده و يكي از اعضاي موسس شوراي اروپاست، مسائل مربوط به دموكراسي و حقوق بشر در كشورم محل نگراني اين دو نهاد است. نمي‌توان با تركيه همانند يك كشور جدا از اروپا برخورد شود. مشكلات و درگيري‌هاي تركيه و تلاش‌هاي صلح در خاورميانه كه در مسير حل شدن قرار ندارند، مستقيما به كل اروپا اثر مي‌گذارد و از همه مهمتر بحران پناهجويان است. اين مسائل به هم ارتباط دارد.
اين رهبر حامي كردها همچنين درباره مساله كردها و درگيري‌هايي كه در مناطق جنوب‌شرقي كشورش رخ مي‌دهد، با مقام‌هاي اروپايي به گفت‌وگو نشسته است. او گفت:‌ نگاه نهادهاي اروپايي اين است كه تركيه كشوري تيره و مرموز ديده مي‌شود كه به سمت راديكاليسم شبيه داعش منحرف شده و به طرف نوعي ديكتاتوري حركت مي‌كند. گرچه وجهه اردوغان به بدي ابوبكر البغدادي نيست اما تنها اندكي از آن فاصله دارد. من تاكنون شاهد چنين وضعيت تيره‌اي در كشورم نبوده‌ام. وقتي مردم درباره تركيه صحبت مي‌كنند، گويي شرايط آن را بدتر از سوريه مي‌بينند. حق ما اين نيست و اردوغان در آن نقش زيادي دارد.گمان مي‌كنم نام اردوغان در تاريخ به عنوان بدترين فرد پس از داعش ثبت شود.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON