جستجو
جمعه - ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶ حزب تمدن > اخبار > منابع انساني سرمايه اصلي كشور است غفلت از آن بسيار زيانبار است
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
منابع انساني سرمايه اصلي كشور است غفلت از آن بسيار زيانبار است


در مديريت اجرايي كشور اكثر مسئولين تعيين و انتخاب شده‌اند و وظايف مربوط نيز بر اساس قوانين و دستور العمل‌ها انشاالله عملياتي خواهد شد. نكته قابل توجه، استفاده از نيروي انساني كارآمد و متعهد مي‌باشد كه از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي مورد توجه امام راحل (ره) و اكثر نيروهاي ديني و علمي بوده و هست. منابع انساني سرمايه اصلي هر كشور و نظام است و غفلت از آن و عدم استفاده بهينه از آنان اعم از باتجربه‌ها و جوانان بسيار زيانبار است كه در دولت هاي گذشته با نگاه جناحي اقدام شد وآثار  خسارات‌آميز كاملا مشهود است. و بعد از 42 سال استقرار نظام جمهوري اسلامي شناسايي اين نيروها مشكل نيست، اگر چه فعاليت احزاب و تشكل‌ها مي‌توانست و مي‌تواند در اين مساله مهم و كارساز، مؤثر باشند ولي متاسفانه عليرغم تعداد بيش از 200 حزب و گروه سياسي در كشور، نگاه و رويكردهاي بيشتر اين تشكل‌ها،  همه جانبه‌نگر نبوده و نمي‌باشد. بهر حال رئيس جمهور محترم در تبليغات انتخاباتي و در سخنان بعدي خود پس از رئيس جمهور شدن عدم وابستگي به جناح و خطوط سياسي اعلام و بيان نمود. ولي آنچه در ميدان عمل اتفاق افتاده است، اكثر نيروها و انتصابات از يك طيف و يك موسسه دانشگاهي بوده است. و انتقادهاي بجايي هم در اين زمينه مطرح بوده و هست. و بايد از نيروهاي موجود كه تعدادشان قابل توجه هم هست در همه بخش‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي بهره‌مندي شود اگرچه قدري فرصت‌ها از دست رفته است ولي جلوي ضرر هرچه زودتر گرفته شود با فايده خواهد بود و حتي در بعضي از بخش‌ها لازم است بازنگري و اصلاحاتي انجام پذيرد. در غيراينصورت و ادامه اين وضعيت اين سرمايه، بدون بازدهي مانده و موجبات تكرارمشكلات مسائل قبلي خواهدشد. البته  وضعيت نيروها در موسسات عمومي غير دولتي هم كه از نظر تعداد و امكانات برخوردار هستند نيزلازم است در مورد شايستگي هاي مديران  بررسي مجدد  و اقدام لازم انجام شود.

اصغر حميدي 

سخنگوي حزب تمدن اسلامي

8 آبان 1400

 
Copyright © 2013 - TAMADDON