جستجو
جمعه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳ حزب تمدن > اخبار > رئيس جمهور: مبارزه با رانت و فساد ما را به اجراي عدالت نزديك‌تر خواهد كرد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
رئيس جمهور: مبارزه با رانت و فساد ما را به اجراي عدالت نزديك‌تر خواهد كرد


به گزارش خبرگزاري فارس، آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي رئيس جمهور امروز يكشنبه در جلسه هيأت دولت با قدرداني از بيانات و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در ترسيم نكات راهبردي براي دولت سيزدهم، اظهار داشت: رهنمودهاي مقام معظم رهبري براي دولت جديد به عنوان چراغ راه است و دستورالعمل‌ها و راهكارهاي ارائه شده، توسط همه دولتمردان مورد توجه قرار خواهد گرفت تا در عرصه عمل اجرايي شود.

رئيس جمهور با اشاره به اهميت توجه به عدالت و عدالت‌خواهي و تأكيد رهبر معظم انقلاب در اين خصوص، اظهار داشت: بايد هر لايحه و بخشنامه‌اي در دولت يك پيوست عدالت داشته باشد و در همه بخش‌هاي دولت اين موضوع مورد توجه جدي قرار بگيرد.

آيت‌الله رئيسي با بيان اينكه مكمل اجراي عدالت، مبارزه با فساد و بسترهاي فسادزا است، خاطر نشان كرد: اعضاي دولت براي اينكه ساختارهاي فسادزا از بين برود بايد بازنگاهي در مجموعه دستگاه خود انجام دهند و براي اصلاح ساختارهاي فساد آفرين و قطع كردن دستهاي پنهان رانت و فساد، اقدام كنند.

وي گفت: بي‌ترديد برخورد و مبارزه با رانت و ويژه‌خواري‌ها ما را به اجراي عدالت نزديك‌تر خواهد كرد.

رئيسي توجه به موضوع تعارض منافع را مورد تأكيد قرار داد و گفت: اينكه بعضي از تصميمات در دستگاه‌ها به موقع اتخاذ نمي‌شود و يا در زمان مناسب به اجرا در نمي‌آيد، بعضاً بخاطر وجود تعارض منافع است لذا بايد نسبت به اين مسأله حساسيت داشت و لازم است هم خود دستگاه و هم وزارت اطلاعات و دستگاه‌هاي نظارتي دست‌هاي پنهاني كه مشكل ايجاد مي‌كنند را شناسايي و با آن برخورد كنند.

رئيس جمهور با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب در خصوص فعال شدن سامانه‌هاي الكترونيكي و تأثير آن در مبارزه با فساد، اظهار داشت: اگر در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي از جمله بانك‌ها، گمركات، دارايي و ماليات اين سامانه‌ها بهم متصل شوند، ضمن اينكه مقدمه شكل‌گيري دولت هوشمند ايجاد مي‌شود، با ايجاد شفافيت زمينه فساد نيز از بين مي‌رود. اتصال سامانه‌ها به يكديگر اهميت زيادي دارد و بايد سريع‌تر اين كار انجام شود.

رئيسي تأكيد كرد: حلقه مفقوده، در اجراي تصميمات و نظرات خوبي كه اتخاذ مي‌شود، بخش پيگيري است كه اين موضوع مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب نيز بود و بايد ۲ برابر تصميمات، حوزه پيگيري‌ها فعال باشند تا تصميمات به موقع تحقق پيدا كنند، لذا دستگاه‌هاي مختلف بايد بخش‌هايي را در حوزه مسئوليت خود براي پيگيري امور ايجاد كنند.

رئيس جمهور همچنين با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري بر استفاده از ظرفيت جوانان و جوان‌گرايي در بدنه دولت، اظهار داشت: امروز بهترين زمان براي توجه به جوانان در بدنه مديريتي دولت است و مي‌توان اقدامات خوب و مناسبي در اين زمينه انجام داد. بايد به جوانان ميدان دهيم تا در عرصه عمل استعداد و توان خود را به منصه ظهور برسانند.

آيت‌الله رئيسي با اشاره به مشكلات كشور در زمينه اقتصادي، خاطر نشان كرد: تيم اقتصادي دولت بايد در نشست‌هاي مختلف بويژه با نخبگان درون‌ سازماني و برون‌سازماني راهكارهاي مناسبي را براي عبور از شرايط نامناسب اقتصادي فعلي تدوين كنند تا براساس آن در مسير رفع مشكلات گام برداشت.

رئيس جمهور گفت: فروش نفت به عنوان يكي از محورهاي اساسي و موضوع بازگرداندن پول‌هايي كه به ناحق در ساير كشورها بلوكه شده بايد به صورت فوري در دستور كار دستگاه‌هاي مربوطه قرار گرفته و با جديت دنبال شود.

رئيسي با اشاره به اينكه انجام اقدامات فوري و ضروري نبايد دولت را از توجه به اقدامات ريشه اي و پايدار كشور غافل كند، اظهار داشت: كارهاي زيربنايي و اساسي كشور بايد بطور جدي توسط همه دستگاه‌هاي دولتي مورد توجه قرار بگيرد و دولت در اين زمينه اهتمام ويژه خواهد داشت.

آيت‌الله رئيسي خاطر نشان كرد: راهبرد جدي رهبر معظم انقلاب كه نبايد مشكلات اقتصادي به رفع تحريم، موكول شود را دولت با قوت پيگيري خواهد كرد و ضمن اينكه بدنبال رفع تحريم‌ها خواهيم بود، اما تلاش براي رفع مشكلات كشور را به تحريم متصل نخواهيم كرد و به گونه‌اي عمل خواهيم كرد كه در شرايط تحريم هم بتوانيم با توجه به اقتصاد مقاومتي و ظرفيت‌هاي داخلي كشور را اداره كنيم.

رئيسي با اشاره به اينكه امروز نگاه همه دلسوزان و دغدغه‌مندان نظام به تصميمات دولت است، اظهار داشت: امروز بايد مهار تورم و گراني و تلاش براي رونق توليد و رفع مشكلات مردم را در سرلوحه اقدامات خود قرار دهيم.

رئيس جمهور با اشاره به اينكه براساس گزارش‌هاي موجود حدود ۴۰ درصد از ظرفيت بخش توليد و صنعت معطل و بلااستفاده است، اظهار داشت: بايد كارگروهي با حضور وزارتخانه‌هاي مربوطه اعم از صمت و اقتصاد ايجاد شود كه ضمن پايش كارخانجات و كارگاه‌هاي توليدي و شهركهاي صنعتي، ظرفيتهاي موجود اما تعطيل يا نيمه تعطيل را شناسايي و مشكلات موجود را برطرف كند و اينگونه اقدامات مي‌تواند ضمن ايجاد اشتغال رونق توليد را نيز به همراه داشته باشد.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON