جستجو
سه شنبه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹ حزب تمدن > اخبار > محسني اژه‌اي: وزارت اطلاعات نقش مهمي در شناسايي و ريشه كني بستر‌هاي فسادزا دارد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
محسني اژه‌اي: وزارت اطلاعات نقش مهمي در شناسايي و ريشه كني بستر‌هاي فسادزا دارد


به گزارش خبرگزاري فارس، حجت الاسلام والمسلمين سيد اسماعيل خطيب وزير اطلاعات عصر امروز (دوشنبه هشتم شهريور ماه) با حضور در دفتر رئيس قوه قضاييه، با حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي ديدار و درباره سازوكار‌هاي استفاده متقابل از ظرفيت ها‌ي دو مجموعه گفتگو كرد.

رئيس قوه قضاييه در اين ديدار با تبريك آغاز به كار دولت سيزدهم همزمان با هفته دولت و آرزوي توفيق براي كابينه «دولت مردمي»، بر همكاري هر چه بيشتر دستگاه قضا و وزارت اطلاعات در جهت بهبود وضعيت و كاهش مشكلات مردم تأكيد كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي با اشاره به سوابق مديريتي حجت الاسلام خطيب در بخش‌هاي مختلف وزارت اطلاعات، حضور وي در رأس اين وزارتخانه را موجب تقويت همكاري‌هاي وزارت اطلاعات و دستگاه قضا، سازماندهي هر چه بيشتر فعاليت ضابطين و بهبود كاركرد دستگاه اطلاعاتي كشور دانست.

رئيس قوه قضاييه، وزارت اطلاعات را نهادي فراقوه‌اي دانست كه متعلق به نظام و انقلاب اسلامي است و بر نقش مهم اين وزارتخانه براي شناسايي و ريشه كني بستر‌هاي فسادزا و همكاري با دستگاه قضا براي برخورد با عناصر فاسد تأكيد كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي با اشاره به نقش مهم ضابطان در تصميم گيري قضات، متذكر شد: هر چقدر كار ضابط دقيق‌تر و تحقيقاتش كامل‌تر باشد، قاضي بهتر مي‌تواند درباره يك پرونده تصميم گيري كرده و حكم بدهد و اگر خداي نكرده ضابطي اطلاعات نادرست بدهد، در صدور حكم باطل از سوي قاضي سهيم است.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي بر همين اساس خاطر نشان كرد: همانطور كه دستگاه‌هاي نظارتي و اطلاعاتي براي تبادل اطلاعات و حسن انجام مأموريت‌هايشان شوراي هماهنگي دارند، تعامل ضابطان با قضات با حفظ استقلال قاضي نيز در كاهش اختلافات و بهبود كار‌ها تأثير دارد.

رئيس قوه قضاييه، وزارت اطلاعات را «چشم بيدار نظام اسلامي» خواند و تأكيد كرد: دستگاه قضايي و نهاد‌هاي مسئول بايد با كساني كه به دنبال ضربه زدن به امنيت ملي هستند و مي‌خواهند آرامش و آسايش مردم را بر هم بزنند، بدون اغماض برخورد كنند.

وزير اطلاعات نيز در اين ديدار از انتصاب حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي به رياست دستگاه قضا به عنوان شخصيتي برخاسته از درون اين مجموعه كه مراتب مديريتي را گام به گام طي كرده و به دليل سابقه مديريت وزارت اطلاعات تجارب ارزنده‌اي در هر دو حوزه دارد، ابراز خرسندي كرد.

حجت الاسلام والمسلمين خطيب با اشاره به دستورات اخير رئيس قوه قضاييه در مورد مقابله با مافياي دارو و كساني كه در اين شرايط سخت نسبت به سلامت مردم خيانت مي‌كنند گفت: موضوع مقابله با بيماري كرونا جزو اولويت‌هاي تعيين شده از سوي مسوولين ارشد نظام مي‌باشد و وزارت اطلاعات در مبارزه با مافياي دارو و هدفي كه شما در اين زمينه ترسيم كرديد با همه توان وارد خواهد شد.

وي از آمادگي سربازان گمنان امام زمان (عج) براي فعال‌تر شدن اين وزارتخانه در مبارزه با مفاسد و تامين امنيت و اسايش مردم خبر داد و تأكيد كرد: وزارت اطلاعات در دولت مردمي ظرفيت‌هاي عظيمي كه براي ورود جدي‌تر به عرصه مبارزه با فساد و همچنين تامين امنيت و اسايش مردم دارد، در چارچوب قانون در اختيار قوه قضاييه مي‌گذارد تا بتوان با همكاري گام‌هايي بزرگ در جهت ريشه كني فساد و ارتقاء سلامت نظام اداري برداشت.

حجت الاسلام و المسلمين خطيب تاكيد كرد: وزارت اطلاعات در مبارزه با جريانات و عناصر تهديد كننده امنيت ملي عزم استوار داشته و در اين راه نه تنها هيچ ترديدي نخواهد داشت بلكه در تشديد اين مبارزه خواهد كوشيد.

وي در پايان تاكيد كرد: مبارزه قاطع با وجوه مختلف تروريزم از جمله تروريزم رسمي دولتي و اقتصادي امريكا در اعمال تحريم‌هاي وحشيانه عليه ملت ايران در دستور جدي كار وزارت اطلاعات خواهد بود.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON