جستجو
پنج شنبه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷ حزب تمدن > اخبار > رابطه فرهنگ و پوشش
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
رابطه فرهنگ و پوشش


نظام جمهوري اسلامي ايران با راي 2/98 درصد مردم در 12/1/1358 انتخاب و نظام وابسته به غرب شاهنشاهي به تاريخ پيوست. امور فرهنگي كه برخاسته از قرآن كريم و مكتب اهل بيت(ع) مي‌باشد پايه مهم و اصلي جامعه و فضاي فكري و ساختار رفتاري عموم مردم مي‌باشد. نحوه پوشش يكي از مظاهر روابط اجتماعي ميان مردان و زنان هر جامعه‌اي و كشورمان مي‌باشد.

لباس كه پاسخگوي سه نياز حفظ در برابر تغييرات آب و هوايي، برقراري ادب و احترام ميان افراد جامعه و ايجاد آراستگي و زيبايي انساني مي‌باشد و اين موارد معمولا متناسب با شرايط اقليمي و فرهنگي - اجتماعي هر كشور و منطقه است. و مردم نيز هماهنگ با اين فضاهاي ظاهري و فكري پوشش خود را انتخاب مي‌كنند.

امروزه وضعيت اين پوشش از چارچوب‌هاي اصلي ايراني - اسلامي فاصله گرفته است و طي ساليان اخير نفوذ فرهنگ غربي به درون جامعه و حتي خانواده‌ها روند فزآينده‌اي داشته است.

حزب تمدن اسلامي به مناسبت روز عفاف و حجاب (روز پيوند حضرت امام علي(ع) و حضرت زهرا (س)) در پيگيري اين شرايط ضرورت مي‌داند ضمن مطالبه جدي از چگونگي عملكرد و نظارت بيش از 23 دستگاه اجرايي و فرهنگي در حفظ كيان خانواده‌ها بخصوص بانوان محترم و نحوه مقابله با رويكرد و اقدامات مراكز سياسي فرهنگي نظام‌هاي غربي و صهيونيستي در فروپاشي خانواده‌ها از آحاد مردم جامعه انتظار بيش از پيش در پاسداشت اين راهبرد با اهميت را دارد.

 

اصغر حميدي

سخنگوي حزب تمدن اسلامي

22/4/1400

 
Copyright © 2013 - TAMADDON