جستجو
سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶ حزب تمدن > اخبار > مقام معظم رهبري: انتخابات ۱۴۰۰حماسه مردم بود
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
مقام معظم رهبري: انتخابات ۱۴۰۰حماسه مردم بود


مقام معظم رهبري در اين ديدار فرمودند: شهيد بهشتي يك حق بزرگي بر گردن كشور و ملت دارند و آن پايه‌گذاري دادگستري اسلامي است. كار، كار آساني نبود و كار دشواري بود. ايشان يك حركت جديدي را براي قوه‌ي قضائيه شروع كرده بود.

مقم معظم رهبري بيان كردند: ايشان يك عالم متفكر بود، نظريه‌پرداز بود.مرحوم آقاي بهشتي حقاً شخصيت برجسته و ممتازي بود؛ انقلابي بود؛ پرتلاش بود؛ از بن دندان معتقد به مباني انقلاب بود. شهيد بهشتي به معناي واقعي كلمه پايبند به مباني انقلاب و مباني امام ره بود و پرهيزگار هم بود، مرد مؤمن و متشرعي بود.

اهم بيانات مقام معظم رهبري را در ادامه  بخوانيد؛

* بنده با ايشان زياد معاشر بودم. خيلي متشرع بود، خيلي پرهيزگار بود، خيلي در حركت در جهت دين و مسائل ديني جدي بود. علاوه بر اين‌ها ايشان از اركان تدوين قانون اساسي است. يعني حق اين بزرگوار بايستي شناخته بشود و گذارده بشود.

* منافقين در مثل امروزي هفتم تير جنايت بزرگي كردند در حق ملت ايران كه اين شخصيت برجسته‌ي با عظمت ممتاز را با حدود هفتاد نفر شخصيتهاي ديگر از اين كشور گرفتند و اين قاتلها، قاتل هايي كه خودشان اعتراف كردند به اين جنايت و به اين حركت فجيع به اين معنا كه اعترافات‌شان در دسترس است.

* امروز در همين كشورهاي مدعي حقوق بشر آزادانه دارند رفت و آمد مي كنند، زندگي مي كنند، در فرانسه و كشورهاي ديگر اروپا و دولت هاي اروپايي، دولت فرانسه و ديگران خجالت نمي كشند كه با بودن اينها و با حمايت از اينها و با تريبون دادن به اينها حتي در مجالس ملي‌شان، در عين حال ادعاي حقوق بشر ميكنند. يعني واقعاً وقاحت اين غربيها يك چيز فوق‌العاده و عجيبي است.

*لازم است يك خدا قوّتي به جناب آقاي رئيسي عرض بكنيم. ايشان در اين دو سال و چند ماهي كه مسئوليت قوه‌ي قضائيه را داشتند حقاً زحمت كشيدند، تلاش كردند، كارهاي خوبي انجام گرفت در اين قوه و حركت جناب آقاي رئيسي در قوه‌ي قضائيه مصداق همان چيزي بود كه ما هميشه تكرار ميكنيم؛[يعني]حركت جهادي، حركت جهادي؛ يعني جدي، شبانه‌روزي، پرتلاش، پرانگيزه، يك حركت اين‌جوري بود بحمداللّه.

*آثار خوبي هم داشت و مهمترين اثر اين حركت همين بود كه اميد مردم به قوه‌ي قضائيه را زنده كرد، احياء كرد، مردم را به قوه‌ي قضائيه خوش بين كرد. ما شكايتهاي مردم را از دستگاههاي مختلف دريافت ميكنيم، خيلي تفاوت هست بين آن قبل از اين دو سال و اندي با بعد از اين دو سال و اندي در نظرات مردم. خيلي تفاوت هست. اميد و اطمينان به قوه را زنده كرد. اين سرمايه‌ي اجتماعي است، اين اعتماد مردم به دستگاههاي فعال در جمهوري اسلامي يك سرمايه‌ي بزرگ اجتماعي است.

*چند نكته را بنده بايد عرض بكنم كه ان‌شاءاللّه در آينده‌ي حركت قوه‌ي قضائيه مورد توجه قرار بگيرد:

در درجه‌ي اول مسئله‌ي رويكرد تحولي در قوه است.

البته تحول به معناي درست كلمه در يك سال و دو سال و اينها انجام نمي گيرد اما شروع اين حركت در قوه‌ي قضائيه و اتخاذ اين جهت گيري و اين رويكرد چيز بسيار مهمي بود.

اين بايد ادامه پيدا كند، متوقف نشود بلكه بايد شدت پيدا كند.

سند تحول قوه قضائيه، سند قوي خوبي است. اين سند به معناي واقعي كلمه عملياتي است و شعاري و ظاهري نيست. همين سند را ملاك عمل قرار بدهيد.

*اين انتخابات حقا و انصافا حماسه بود. به معناي واقعي كلمه حماسه‌ اين مردم بود، حماسه آفريدند.

تلاش‌هايي انجام مي‌گيرد، نامه مي‌نويسند، در فضاي مجازي حرف مي‌زنند، كه عظمت اين انتخابات را انكار كنند اما فايده‌اي ندارد. اين تلاش بيهوده است.

تحليلگراني كه چشمشان به اين انتخابات بود، آن‌ها مي‌فهمند چه اتفاقي افتاد.

در كجاي دنيا معمول است و ديده مي‌شود كه همه‌ي دستگاه‌هاي تبليغاتي مخالف، فعال و موثر به كار بيفتند براي اينكه به مردم نهيب بزنند كه در انتخابات شركت نكنيد.

راديوهاي آمريكا، راديوهاي انگليس، راديوهاي بعضي از كشورهاي مرتجع و روسياه به كار بيفتند، عناصري از خودشان، عناصر خائني هم از ايراني‌هايي كه زير پرچم آمريكا و انگليس زندگي مي‌كنند و از آن‌ها ارتزاق مي‌كنند، اين‌ها شروع كنند از مدت‌ها پيش در راديو، در تلويزيون، در ماهواره، در فضاي مجازي به خصوص، نه يكي دو تا، صدها بلكه هزاران شبكه و كار و مسير براي اينكه مردم را از انتخابات دور كنند.

*دستگاه تبليغاتي دشمن براي كاهش مشاركت به مشكل معيشتي مردم اميد بسته بود؛ بعضي از حوادثي كه بعداً اتفاق افتاد مثلاً بحث احراز صلاحيت يا عدم احراز صلاحيتها، اينها را هم بهانه ميكنند.

حالا بنده ممكن است با بعضي از اين نظرات شوراي محترم نگهبان موافق هم نباشم، اما شوراي نگهبان بر طبق وظيفه‌ي ديني عمل ميكند، بر طبق قانون عمل ميكند. اينها مردمان متشرع و پرهيزگاري هستند و مقيد به وظيفه‌ي ديني هستند، طبق وظيفه‌ي ديني عمل ميكنند. حالا ممكن است بنده مثلاً با يك مورد، دو مورد يا كمتر يا بيشترش موافق هم نباشم اما اعتقادم بر اين است كه آنها [طبق وظيفه‌ي ديني عمل ميكنند].

يكي از بهانه‌ها اين [بحث احراز صلاحيت‌ها] بود، يكي از بهانه‌ها مسائل معيشتي بود و شروع كردند يقه‌دراني كردن براي اينكه مردم را از پاي صندوقها منصرف كنند و اميدشان هم اين بود كه مشاركت مردم حدود بيست درصد مثلاً يا بيست و پنج درصد در انتخابات باشد.

خب با يك چنين وضعي مردم اين‌جور مي‌آيند شركت ميكنند، با وجود كرونا كه حالا محاسباتي كه كردند آدمهاي كارشناس ميگويند لااقل ده درصد از عدم شركتها مربوط به كرونا است كه اگر چنانچه آن را محاسبه كنيم نزديك به شصت درصد شركت است، مشاركت است كه چيز خوبي است.

*بعضي‌ها روي آراء باطله تكيه ميكنند. آراء باطله دليل چيست؟ آراء باطله دليل جدايي آن افراد از نظام است؟ ابداً، ابداً. عكس قضيه است.

ايشان ادامه دادند: آن كسي كه مي‌آيد در شعبه‌ي رأي‌گيري ميخواهد رأي بدهد، با صندوق قهر نكرده، ميخواهد رأي بدهد، نگاه ميكند ميبيند شخصي كه قبول دارد در اين مجموعه‌ي نامزدها نيست، خب اين چه كار كند؟ ميتواند قهر كند بگويد حالا كه شخص مورد نظر من در فهرست اين نامزدها نيست من رأي نميدهم، ميتواند برود، اگر قهر نكرد، نرفت و رأي داد و اسم همان شخص را نوشت كه اين ميشود آراء باطل يا رأي سفيد انداخت، پس اين پيداست كه به صندوق رأي علاقمند است، پيداست كه با صندوق رأي قهر نكرده، پيداست كه به نظام علاقمند است. بعضي ها روي اين چيزهاي بي‌خودي همين‌طور مدام تحرك و حرف و گفت و تحليل هاي غلط و اين ها ميكنند.

*يك نكته‌اي كه جاي اين دارد كه انسان خدا را شكر بكند اين است كه بعد از انتخابات و پيروزيِ نامزدِ موردِ قبولِ مردم با رأي خوب و بالا، درصد بالا بحمداللّه، برخورد مسئولان كشور برخورد خوبي بود.

اين نشان طمأنينه و آرامش روحي لازم در كشور است. اين كه مسئولين درجه‌ي اول و طراز اول كشور بيايند با رئيس‌جمهور منتخب ملاقات كنند و ديدار كنند و حرف بزنند و اظهارنظر كنند، تبادل نظر كنند، اين كار خيلي خوبي است.

اين كه نامزدهايي كه رأي نياوردند به نامزدي كه رأي آورده تبريك بگويند و اظهار علاقه و ارادت بكنند اين كار خيلي خوبي است، اين هم جزو نعم الهي است.

اميدواريم ان‌شاءاللّه خداي متعال روز به روز اين جهت‌گيري‌ها را براي كشور ما افزايش بدهد، اين را مقايسه كنيد با رفتار آمريكايي‌ها كه بعد از آني كه يكي‌ پيروز شد آن ديگري با او چه جوري رفتار ميكرد، حرفهايش و اظهاراتش و اينها كه يادتان است.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON