جستجو
پنج شنبه - ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۳ حزب تمدن > اخبار > مقام معظم رهبري: مبارزه با رژيم صهيونيستي وظيفه همگاني است
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
مقام معظم رهبري: مبارزه با رژيم صهيونيستي وظيفه همگاني است


به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز - جمعه - در سخناني به مناسبت روز جهاني قدس كه به طور زنده از شبكه هاي تلويزيوني پخش شد، تاكيد كردند: ماجراي فلسطين همچنان مهم‌ترين و زنده ترين مساله مشترك امت اسلامي است.

 حضرت آيت الله خامنه اي بعدازظهر امروز در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان مصادف با روز جهاني قدس خطاب به امت اسلامي و ملت ايران تاكيد كردند: مبارزه با رژيم سفاك صهيونيستي مبارزه با ظلم و تروريسم است كه اين وظيفه همگاني است. حركت نزولي و رو به زوال اين رژيم آغاز شده و وقفه نخواهد داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامي عادي‌سازي روابط با چند دولت ضعيف را مانع حركت رو به زوال رژيم اشغالگر ندانستند و با تأكيد بر اجراي مطالبه منطقيِ همه‌پرسي از همه ساكنان اصلي فلسطين براي تعيين نظام سياسي اين كشور، خطاب به مجاهدان فلسطيني گفتند: مبارزه مشروع و اخلاقي خود با رژيم غاصب را به قدري ادامه دهيد كه ناچار به قبول اين مطالبه مترقي شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، متن كامل بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي كه در دو بخش به زبان فارسي و عربي ايراد شد، چنين است:

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحيم

الحمدللّه ربّ العالمين و الصّلاة‌ و السّلام علي سيّدنا محمّد خاتم النّبيّين و اشرف الخلق اجمعين و علي آله الطّيّبين الطّاهرين و صحبه المنتجبين و من تبعهم باحسان الي يوم الدّين.

فلسطين؛ مهم‌ترين و زنده‌ترين مساله امّت اسلامي
ماجراي فلسطين، همچنان مهمترين و زنده‌ترين مساله مشترك امّت اسلامي است. سياست هاي نظام سرمايه‌داري ظالم و سفّاك، دست يك ملّت را از خانه‌ خود، از ميهن و خاك آباء و اجدادي خود كوتاه كرده و در آن، رژيمي تروريست و مردمي بيگانه را نشانده است.

منطق تأسيس رژيم صهيونيستي
سُست‌تر و بي‌پايه‌تر از منطق پوشالي تأسيس رژيم صهيونيستي چيست؟ اروپاييها بنا بر ادّعاي خود، به يهوديان در سالهاي جنگ جهاني دوّم ظلم كرده‌اند، پس بايد با آواره كردن ملّتي در غرب آسيا و كشتارهاي فجيع در آن كشور انتقام يهوديان را گرفت ...!
اين منطقي است كه دولتهاي غربي با حمايت بي‌دريغ و ديوانه‌وار خود از رژيم صهيونيستي به آن تكيه كرده و بدين‌گونه، همه‌ي ادّعاهاي دروغين خود در باب حقوق بشر و دموكراسي را تخطئه كرده‌اند. و اين ماجراي خنده‌آور و گريه‌آور بيش از هفتاد سال است كه ادامه دارد و هر از چندي برگ ديگري بر آن افزوده ميشود.

مبارزه با رژيم صهيونيستي، وظيفه‌اي همگاني
صهيونيستها فلسطين غصب‌شده را از روز اوّل به يك پايگاه تروريسم تبديل كرده‌اند. اسرائيل نه يك كشور، كه يك پادگان تروريستي عليه ملّت فلسطين و ديگر ملّتهاي مسلمان است. مبارزه با اين رژيم سفّاك، مبارزه با ظلم و مبارزه با تروريسم است؛ و اين وظيفه‌اي همگاني است.

ضعف و تفرقه در امّت اسلامي، زمينه‌ساز غصب فلسطين
يك نكته‌ قابل توجّه اين است كه اگر چه دولت غاصب در سال ۱۹۴۸ تأسيس شد ولي مقدّمات دست‌اندازي به اين نقطه ي حسّاس از منطقه‌ ي اسلامي، سال ها پيش از آن آغاز شده بود. اين سالها مقارن است با دخالت فعّال غرب در كشورهاي اسلامي براي حاكم كردن سكولاريسم، و ناسيوناليسم افراطي و كور، و به قدرت رساندن دولتهاي مستبد، و شيفته يا دست‌نشانده‌ غرب. مطالعه‌ي حوادث آن سال ها در ايران و تركيه و كشورهاي عربي غرب آسيا تا شمال آفريقا، اين حقيقت تلخ را آشكار مي كند كه ضعف و تفرقه در امّت اسلامي، زمينه‌ساز فاجعه‌ي غصب فلسطين شد و اين ضربه از سوي جهان استكبار بر امّت اسلامي وارد آمد.

هم‌افزايي اردوگاه غرب و شرق با سرمايه‌داران صهيونيست در مسئله‌ي غصب فلسطين
اين عبرت‌آموز است كه در آن مقطع، هر دو اردوگاه سرمايه‌داري و كمونيسم با قارون هاي صهيونيست به هم‌افزايي رسيدند؛ انگليس اصل توطئه را طرّاحي و پيگيري كرد، سرمايه‌داران صهيونيست اجراي آن را با پول و سلاح بر عهده گرفتند، و شوروي اوّلين دولتي بود كه تأسيس دولت نامشروع را به رسميّت شناخت و انبوه يهوديان را به آنجا اعزام كرد.

رژيم غاصب، محصول آن وضعيّت در جهان اسلام از سويي، و اين توطئه و تهاجم و تجاوز اروپايي از سوي ديگر بود.

تغيير موازنه‌ قوا در دنياي كنوني به نفع دنياي اسلام
امروز ديگر وضع جهان، مانند آن روز نيست؛ ما بايد اين حقيقت را همواره در نظر داشته باشيم. امروز موازنه‌ قوا به نفع دنياي اسلام تغيير يافته است. حوادث گوناگون سياسي و اجتماعي در اروپا و آمريكا، ضعف ها و اختلالات عميق ساختاري و مديريّتي و اخلاقي غربيها را در برابر جهانيان عريان كرد. قضاياي انتخابات در آمريكا و آزمون بشدّت رسواي مديران پُرمدّعا و متكبّر آن، و نيز مواجهه‌ يك‌ساله‌ ناموفّق با كروناي همه‌گير در آمريكا و اروپا و حواشي شرم‌آور آن، و آشفتگيهاي سياسي و اجتماعي اخير در مهمترين كشورهاي اروپايي، همه نشانه‌ي سير نزولي و افولي اردوگاه غرب است.

در سوي ديگر، رشد نيروهاي مقاومت در حسّاسترين مناطق اسلامي، رشد توانايي هاي دفاعي و هجومي آنان، رشد خودآگاهي و انگيزه و اميد در ملّت هاي مسلمان، رشد گرايش به شعارهاي اسلامي و قرآني، رشد علمي، رشد استقلال‌طلبي و خوداتّكائي در ملّت ها، نشانه‌هاي مباركي است كه آينده‌ي بهتر را نويد مي دهد.

لزوم هم‌افزايي كشورهاي مسلمان بر محور فلسطين و قدس
در اين آينده‌ي مبارك، بايد هم‌افزايي كشورهاي مسلمان، يك هدف عمده و اساسي باشد، و اين چندان دور از دسترس به‌ نظر نمي رسد. محور اين هم‌افزايي، قضيّه‌ فلسطين به‌ معني همه‌ي كشور، و سرنوشت قدس شريف است. اين همان حقيقتي است كه دل نوراني امام خميني عظيم (رحمة‌ اللّه‌ عليه) را به اعلام روز جهاني قدس در آخرين جمعه‌ي ماه رمضان هدايت كرد.

هم‌افزايي مسلمين بر محور قدس شريف، كابوس دشمن صهيونيست و حاميان آمريكايي و اروپايي آن است. طرح ناكام «معامله‌ي قرن» و سپس تلاش براي عادي سازي روابط چند دولت ضعيف عربي با رژيم غاصب، تلاش هاي مذبوحانه براي فرار از آن كابوس است.

من قاطعانه مي گويم: اين تلاش ها به جايي نخواهد رسيد؛ حركت نزولي و رو به زوالِ رژيم دشمن صهيونيستي آغاز شده و وقفه نخواهد داشت.

عوامل سرنوشت‌ساز آينده: تداوم مقاومت در سرزمين‌هاي اشغالي و حمايت جهاني مسلمانان از مجاهدان فلسطيني
دو عامل مهم، تعيين‌كننده‌ي آينده است: اوّل ـ و مهمتر ـ تداوم مقاومت در داخل سرزمين هاي فلسطين و تقويت خطّ جهاد و شهادت، و دوّم، حمايت جهاني دولتها و ملّتهاي مسلمان در سراسر جهان از مجاهدان فلسطيني.
همه ــ دولتمردان، روشنفكران، عالمان ديني، احزاب و گروهها، جوانان غيور و ديگر قشرها ــ بايد جايگاه خود در اين حركت سراسري را بيابيم و نقش ايفا كنيم. اين است آن چيزي كه كيد دشمن را باطل مي كند و براي اين وعده‌ الهي: اَم يُ‍ريدونَ كَيدًا فَالَّذينَ كَـفَروا هُمُ ال‍مَكيدون، مصداقي آخرالزّماني به وجود مي آورد؛ وَ اللهُ غالِبٌ عَليًّ اَمرِه؛ وَلـّْكِنَّ اَكـثَرَ النّاسِ لا يَعـلَمونَ.

(بخش عربي)

مايلم اندكي با جوانان عرب به زبان خود آنان سخن بگويم:

بسم‌اﷲالرّحمن‌الرّحيم

سلام بر همه‌ آزادگان عرب، بويژه جوانان، و سلام به مردم مقاوم فلسطين و قدس و مُرابطون در مسجدالاقصيٰ.
سلام بر شهداي مقاومت و خِيل عظيم مجاهداني كه در اين راه جان خود را تقديم كرده‌اند؛ بويژه شهيد شيخ احمد ياسين و شهيد سيّدعباس موسوي، و شهيد فتحي‌شقاقي و شهيد عماد مغنيه و شهيد عبدالعزيز رنتيسي و شهيد ابومهدي المهندس و سرانجام چهره‌ي برجسته‌ي شهيدان مقاومت، شهيد قاسم سليماني كه هر يك پس از حيات پُربار و پُربركت، با شهادت خود نيز تاثيرات مهمّي در محيط مقاومت بر جا گذاشتند.

مجاهدت فلسطينيان و خون پاك شهيدان مقاومت، توانسته است اين پرچم مبارك را برافراشته نگه‌ دارد و قدرت دروني جهاد فلسطيني را صدها برابر كند؛ جوان فلسطيني يك روز با پرتاب سنگ از خود دفاع مي كرد و امروز با پرتاب موشكِ نقطه‌زن به دشمن پاسخ مي دهد.

فلسطين و قدس در قرآن مجيد، «سرزمين مقدّس» ناميده شده است؛ دَه‌ها سال است كه اين سرزمين پاك در اشغال ناپاك‌ترين و خبيث‌ترين آحاد بشر است؛ شياطيني كه انسانهاي شريف را به خاك و خون مي كشند و آنگاه با وقاحت به آن اعتراف مي كنند. نژادپرستاني كه در بيش از هفتاد سال، صاحبان سرزمين را با قتل و غارت و حبس و شكنجه معذّب ساخته‌اند، ولي بحمداﷲ نتوانسته‌اند اراده‌ي آنها را مقهور كنند.

فلسطين زنده است و به جهاد ادامه مي دهد و به كمك خدا سرانجام خواهد توانست بر دشمن خبيث فائق آيد. قدس شريف و همه‌ي فلسطين متعلّق به مردم آن است و به آنان برخواهد گشت، ان‌شاءاﷲ؛ «و اين [كار] بر خدا دشوار نيست».

در قضيّه‌ي فلسطين همه‌ي دولتها و ملّتهاي مسلمان، داراي وظيفه و مسئوليّتند، ولي محور مجاهدت خود فلسطينيانند كه امروز در درون سرزمين و بيرون آن حدود چهارده ميليون نفرند. وحدت و عزم واحد اين جمع خواهد توانست كاري بزرگ صورت دهد. امروز وحدت، بزرگ‌ترين سلاح فلسطيني‌ها است.

دشمنان وحدت فلسطيني، رژيم صهيونيستي و آمريكا و برخي قدرت هاي سياسي ديگرند، امّا اگر از درون خود جامعه‌ فلسطيني وحدت‌شكني نشود، دشمنان بيروني نخواهند توانست كاري بكنند. محور اين وحدت بايد جهاد داخلي و عدم اعتماد به دشمنان باشد. دشمن اصلي فلسطينيان، يعني آمريكا و انگليس و صهيونيست‌هاي خبيث را نبايد تكيه‌گاه سياستهاي فلسطيني قرار داد.

فلسطيني‌ها ــ چه در غزه، چه در قدس و كرانه‌ي باختري، چه در سرزمين‌هاي ۱۹۴۸ و حتّي چه در اردوگاه‌ها ــ همه يك واحد را تشكيل مي دهند و بايد راهبرد به هم پيوستگي را در پيش بگيرند؛ هر بخش بايد از بخشهاي ديگر دفاع كند و به هنگام فشار بر آنها از ابزارهاي در اختيار خود استفاده كند.

اميد به پيروزي، امروز از هميشه بيشتر است؛ موازنه‌ي قوا به نفع فلسطيني‌ها بشدّت تغيير كرده است؛ دشمن صهيونيست سال به سال ضعيف‌تر شده است؛ ارتشش كه خود را «ارتشي كه هرگز شكست نميخورد» معرّفي مي كرد، امروز پس از تجربه‌ي [جنگ] ۳۳ روزه در لبنان و تجربه‌ي [جنگ هاي] ۲۲ روزه و ۸ روزه در غزّه، به ارتشي كه «رنگ پيروزي را نخواهد ديد» تبديل شده است. وضعيّت سياسي آن، كه ناگزير از چهار انتخابات در دو سال است، و وضعيت امنيّت آن، كه به طور پي‌درپي دچار شكست مي شود، و ميل روزافزون يهوديان به مهاجرت معكوس، مايه‌ي فضاحت آن رژيم پُرمدّعا شده است. تلاش پيگير با كمك آمريكا براي عادي‌سازي با چند كشور عربي، خود نشانه‌ي ديگري از ضعف آن رژيم است؛ و البتّه اين هم كمكي به او نخواهد كرد. دَه‌ها سال پيش از اين با مصر رابطه برقرار كرد؛ از آن روز تاكنون رژيم صهيونيستي بسيار آسيب‌پذيرتر و ضعيف‌تر شده است؛ با اين وصف، آيا رابطه با چند كشور ضعيف و حقير خواهد توانست به او كمك كند؟ البتّه آن كشورها هم از اين رابطه بهره نخواهند برد؛ دشمن صهيوني در مال يا خاك آنها تصرّف خواهد كرد و فساد و ناامني را در [ميان] آنها گسترش خواهد داد.

البتّه اين حقايق نبايد وظيفه‌ي سنگين ديگران در قبال اين حركت را از ياد ببرد؛ علماي مسلمان و مسيحي بايد عادي‌سازي را حرام شرعي اعلام كنند و روشنفكران و آزادگان، نتايج اين خيانت را كه خنجري از پشت به فلسطين است براي همه تشريح نمايند.

در نقطه‌ي مقابلِ روند نزولي رژيم، افزايش توانايي‌هاي جبهه‌ي مقاومت، بشارتِ آينده‌ي درخشان است: افزايش قدرت دفاعي و نظامي، خودكفايي در ساخت سلاحهاي مؤثّر، اعتماد به نفس مجاهدان، خودآگاهي روزافزون جوانان، گسترش دايره‌ي مقاومت به سراسر كشور فلسطين و به بيرون از آن، خيزش اخير جوانان در دفاع از مسجدالاقصي، و انعكاس توأمانِ مجاهدت و مظلوميّت ملّت فلسطين در افكار عموميِ بسياري از مناطق جهان.

منطق مبارزه‌ي فلسطيني هم كه از سوي جمهوري اسلامي در اسناد سازمان ملل به ثبت رسيده، منطقي مترقّي و جذّاب است؛ مبارزان فلسطيني مي توانند يك همه‌پرسي از همه‌ي ساكنان اصلي فلسطين را مطرح كنند. اين همه‌پرسي، نظام سياسي كشور را معيّن مي كند و ساكنان اصلي از هر قوم و دين، از جمله آوارگان فلسطيني در آن شركت خواهند كرد؛ آن نظام سياسي، آوارگان را به داخل بر مي گرداند و سرنوشت بيگانگان سُكنيٰ‌گزيده را تعيين مي كند.

اين مطالبه بر مبناي دموكراسي رايجي است كه در دنيا پذيرفته شده و هيچ كس در مترقّي بودن آن نمي تواند خدشه كند. مجاهدان فلسطيني، مبارزه‌ي مشروع و اخلاقي خود با رژيم غاصب را بايد به قدري ادامه دهند كه ناچار به قبول اين مطالبه شود.
به نام خدا به جلو حركت كنيد و بدانيد كه «قطعاً خدا به كسي كه [دين] او را ياري مي كند، ياري مي دهد».

والسّلام‌عليكم‌ورحمة‌اللّه

 
Copyright © 2013 - TAMADDON