جستجو
شنبه - ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲ حزب تمدن > اخبار > روحاني: ترور فخري‌زاده بي‌پاسخ نمي ماند/ در دام توطئه اسرائيل نخواهيم افتاد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
روحاني: ترور فخري‌زاده بي‌پاسخ نمي ماند/ در دام توطئه اسرائيل نخواهيم افتاد


رئيس‌جمهور در جلسه ستاد مقابله با كرونا با اشاره به ترور دانشمند هسته‌اي ايران ضمن تاكيد بر بي‌پاسخ نماندن اين اقدام، گفت: در دام توطئه رژيم صهيونيستي نخواهيم افتاد.

 به گزارش ايلنا، حسن روحاني در جلسه امروز هشتم آذرماه ۹۹ ستاد ملي مقابله با كرونا با بيان اينكه مردم كشور عزيزمان و مردم جهان در جريان يك اقدام تروريستي از عليه يك دانشمند و پژوهشگر ايراني بودند كه در ماه‌هاي اخير وقت خودش را صرف مبارزه با كرونا و ساخت كيت‌ها در اين زمينه اختصاص داده بود، اظهار داشت: در واقع براي خودكفايي كشور در دارو و تجهيزات اين بخش پژوهشي در وزارت دفاع كه مسئوليتش با ايشان بود كار‌هاي زيادي را انجام دادند و بخش زيادي از نيازهاي مردم را در زمينه مقابله با كرونا ايجاد كردند.

وي تصريح كرد: اين ترور وحشيانه نشان مي‌دهد كه دشمنان ما در هفته‌هاي پر اضطرابي هستند و هفته‌هايي قرار دارند كه احساس مي‌كنند دوران فشار آنها كم مي‌شود و شرايط جهاني در حال تغيير است. براي آنها مهم است كه حداكثر استفاده را از اين روزها ببرند و بتوانند شرايط نامطمئني را در منطقه به وجود بياورند و از سويي نيز توجهات جهاني از ترور و اعرابي كه در مناطق اشغالي به وجود آورده به مشكلات ديگر معطوف كنند.

رئيس شوراي عالي امنيت كشور گفت: همه اتاق‌هاي فكر و همه دشمنان ايران به خوبي بداند ملت ايران و مسئولين كشور شجاع‌تر از آن هستند كه اين اقدام جنايتكاران را بي‌پاسخ بگذارند به وقت و موقع مناسب مسئولان مربوطه پاسخ اين جنايت را خواهند داد و همچنين ملت ايران هوشمند‌تر و حكيم تر از آنند كه در دام توطئه صهيونيستها بيفتند.

وي خاطر نشان كرد:  آنها در فكر ايجاد يك آشوب و بلوا هستند اما بدانند كه ما دست آنها را از پيش خوانده‌ايم و موفق نخواهند شد به اهداف خبيثانه خودشان دست پيدا كنند. رژيم صهيونيستي و همان‌هايي كه ضد ايران هستند بدانند مسير توسعه و تحقيقات كشور به سرعت ادامه خواهد يافت و با از دست رفتن عزيزمان "فخري‌زاده"،  فخري‌زاده‌هاي فراوان كمر همت را خواهند بست و وجود او را كه اكنون در جمع ما نيست جبران خواهند كرد.

رئيس ستاد ملي مبارزه با كرونا ادامه داد: در يك هفته‌اي كه گذشت ناچار شديم محدوديت‌ها را براي مردم افزايش دهيم؛ البته ما به خوبي مي‌دانيم محدوديت راهكار اصلي نيست، محدوديت يك علامت هشدار بزرگ است و در پشت سرش اقدامات زيادي بايد انجام گيرد تا به هدف برسيم.

وي ادامه داد :تقريباً از اوايل آبان يعني حدود يك ماه پيش محدوديت‌ها شروع شد كه ابتدا در ۴۱ شهرستان اين محدوديت‌ها ايجاد شد و سپس در ۴۶ شهر ديگر اين محدوديت‌ها ادامه پيدا كرد و همچنين از در ۱۵۰ شهر ديگر ادامه پيدا كرد.

روحاني خاطر نشان كرد: امروز پس از يك هفته طبق آماري كه داشتيم علامت‌هاي مثبتي به دست آمده؛ هم علامت‌هاي مثبت را بعد از يك هفته داشتيم و انشاالله اميدواريم تا پايان هفته جاري شاهد تحولات مثبت بيشتري باشيم.

وي تاكيد كرد: علاقه ما اين است با همكاري مردم در اين هفته كاري كنيم كه شهرهاي قرمز به شرايط نارنجي يا زرد برگردند تا در اين شرايط هم  مردم بتوانند فعاليت اقتصادي داشته باشند و هم ما بتوانيم بيماري را به خوبي كنترل كنيم.

رئيس‌جمهور با بيان اين كه همه مردم ما مي‌دانند راه حل اصلي براي مبارزه با اين بيماري تغيير رفتار اجتماعي است و اين  تنها راه حل اين است و هيچ راه دومي ندارد، اظهار داشت :مردم عزيز ما بايد سبك زندگي‌شان را تغيير داده و فاصله اجتماعي رعايت كنند؛ بايد شركت در تجمعات بپرهيزند و به حداقل برسانند تا با اين شرايط بتوانيم به نقطه مطلوب برسيم.

وي با اشاره به اين كه مردم بايد آموزش‌هاي لازم براي شناسايي و مقابله با بيماري را ببينند، عنوان كرد: هنوز هم بعد از گذشت مدتي از بيماري طرف مي‌گويد من كرونا ندارم اما يك مقداري بدن درد دارم، من كرونا ندارم اما بي‌حال هستم و سرفه مي‌كنم؛ اين يعني ما هنوز آموزش دقيق براي مردم نداشته‌ايم تا بدانند علايم چيست. مردم بايد در اين شرايط اگر سرما خوردند هم اصل را بر اين بگذارند كه كرونا است و خودشان را قرنطينه كنند.

رئيس ستاد ملي مبارزه با كرونا تاكيد كرد: فضاي سربسته يكي از عوامل تشديد ابتلا به كرونا است؛ به همين دليل است كه ما در شهرهاي كه وضعيت قرمز دارند  اجتماع و جلسات بالاي ۱۵ نفر را ممنوع كرديم، خودمان هم در ستاد ملي در دو سالن مجزا پيگير جلسات هستيم.

روحاني اظهار كرد: مسأله دوم آمادگي كادر درمان و تجهيزات درماني ماست كه وجود دارد و وزارت بهداشت و درمان نيز همه تلاش خود را خواهد كرد كه تسهيلات بيشتري را براي كادر درمان فراهم كند ما در شرايطي هستيم كه امروز اعلام شد ۱۴۸هزار تخت بيمارستاني ما آماده است در حالي كه در ابتداي دولت يازدهم همه تخت‌هاي دولتي و غيردولتي ۹۰ هزار تخت بود و امروز به نقطه مطلوب رسيديم، اعلام شد كه در اين دوره ۹ ماهه كرونا حدود ۲هزار و ۱۷۸ تخت ICU اضافه شده است كه اين رقم بسيار مهمي است.

وي افزود: مسأله بسيار مهم شيوه كار براي مقابله با اين بيماري است. زندگي عادي نيست، زندگي تا پايان سال عادي نيست و تا واكسن و درمان قطعي برسد،‌زندگي عادي نيست. مهم اين است كه ما بتوانيم آزمايش‌ها را گسترش دهيم، تعداد آزمايش ما ۲۰هزار بود و روز به روز افزايش يافت و به ۱۰۰ هزار و ان‌شاالله در ماه‌هاي بعد به ۱۲۰ هزار برسيم و به نقطه‌اي برسيم كه كاملاً مطمئن باشيم مردم را كنترل مي‌كنيم.

رئيس جمهور با بيان اينكه انجام آزمايش قدم اول براي غربالگري است، گفت: غربالگري درست ما از طريق اين آزمايش است كه بسيار مهم است و سپس رديابي مبتلايان. امروز از طريق فضاي مجازي و سامانه‌هايي كه فعال شده‌اند ما مي‌توانيم از طريق سامانه بسياري از افراد مبتلا را كنترل كنيم. 

نكته بعد مسأله حمل و نقل است كه تا هفته‌هاي قبل شرايط مطلوبي نداشت يعني فرد مبتلا از قطار،‌اتوبوس و هواپيما استفاده مي‌كرد اما ما امروز كاري مي‌كنيم كه هركس قصد دارد از حمل و نقل عمومي استفاده كند،‌ بتوانيم در عرض چند ثانيه كنترل كنيم كه افراد مبتلا هستند يا خير؟ اين كار بسيار مهم و ضروري است و اين يكي از مسائل مهمي است كه بايد دنبال كنيم.

وي اظهار كرد: نكته ديگر مراقبت از مرزهاست، مرزها را بايد كنترل كنيم بايد مطمئن شويم كه افرادي كه وارد مي‌شوند مشكلي ندارند.

روحاني ادامه داد: نسبت به تجهيزات و دارو هم در داخل و همه در خارج از كشور تلاش مي‌شود و براي واكسن هم سفارش لازم به كشورهاي خارجي داده شده و هم در داخل در حال تلاش هستيم. به بانك مركزي دستور داديم كه پول مورد نياز وزارت بهداشت تأمين شود كه اگر واكسني مورد تأييد قرار گرفت به موقع و به سرعت به كشور برسانيم.

رئيس دولت دوازدهم گفت: برخورد قاطع با متخلفان يكي از اصولي است كه هميشه بايد تا پايان بيماري ادامه دهيم امروز مصوبه ديگري داشتيم براي خدمت دادن به افرادي كه كارت همراهشان نيست و شناسه ملي آنها براي ما مشخص نيست بنابراين در هفته‌هاي اخير با جديت بيشتري از سوي نيروي انتظامي، بسيج، ساير ضابطان و اتحاديه‌هايي كه حق نظارت دارند، ادامه دارد و دولت نسبت به گروه‌هاي آسيب پذير در حد تسهيلات يا ارقامي كه به صورت بلاعوض در اختيار مردم گذاشته مي‌شود، كمك كرده و كمك خواهد كرد.

رئيس‌جمهور با تاكيد بر رعايت محدوديت‌ها توسط مردم، ابراز داشت: البته دولت تلاش كرد در حد توان خود از طريق تخصيص تسهيلات و مبالغ بلاعوض، از گروه‌هاي آسيب پذير حمايت كند.

روحاني با اشاره به اينكه محدوديت‌هاي اعمال شده مشابه كشورهاي موفق در مديريت كرونا است، اظهار داشت: ما وقتي به كشورهايي كه اكنون شرايط بهتري در مساله كرونا دارند نگاه مي‌كنيم شاهد رعايت همين موارد يعني اجراي پروتكل‌ها توسط مردم، سخت گيري شديد در برخورد با افرادي كه رعايت نمي‌كنند، پرهيز از تجمع افراد و اعمال محدوديت هاي تردد هستيم.

وي ادامه داد: در واقع راهي جز اين وجود ندارد كه محدوديت‌ها و پروتكل‌ها رعايت شوند، يعني ادامه استفاده از ماسك و محلول ضدعفوني، الكترونيكي كرد خدمات دولتي در حد امكان و همچنين نياز است كه يك تقسيم كار ميان نهادهاي مختلف صورت گيرد. به‌طور مثال اكنون در يك محله صد خانه وجود دارد كه در قرنطينه هستند خب اين بايد مشخص شود كه چه كسي به آن‌ها رسيدگي كند و در اين زمينه دولت، بسيج، خيرين و ساير نهادهاي عمومي بايد مشاركت داشته باشند و اين موضوع به صورت فعالانه انجام شود.

رئيس‌جمهور در پايان گفت: ما سپاسگزار مردم هستيم كه در اين دو هفته‌اي كه محدوديت‌ها اجرايي شد همكاري بسيار خوبي داشتند، امروز همه آمارهايي كه در ستاد اعلام شد بالاي ۹۰ درصد بود. ان‌شاءالله در ادامه راه هم همه پروتكل‌ها را رعايت كنيم تا شاهد كنترل وضعيت و سلامت مردم باشيم.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON