جستجو
جمعه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۱ حزب تمدن > اخبار > روحاني: اگر همه‌چيز بسته شود، مردم از گرسنگي و بيكاري به خيابان خواهند آمد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
روحاني: اگر همه‌چيز بسته شود، مردم از گرسنگي و بيكاري به خيابان خواهند آمد


رييس‌جمهور گفت: اكنون نه زمان جشنواره است و نه زمان سمينار است. حتي نسبت به كنكور هم اگر وزارت بهداشت اشكال داشته باشد، حتماً يك چارچوبي تمهيد مي‌كنيم كه مشكلي نباشد.

به گزارش عصرايران به نقل از ايلنا، حجت الاسلام حسن روحاني رييس‌جمهور در جلسه ستاد ملي مقابله با كرونا در سخناني بيان داشت: درخصوص بيماري كرونا دو اشتباه ممكن است وجود داشته باشد، نخست اينكه بيماري عادي‌سازي شود و اشتباه ديگر كروناهراسي، هر دوي اين‌ها خطرناك است. اگر مردم فكر كنند كه كرونا عادي است و از آن عبور كرده‌ايم، خطرناك است و همچنين اگر اضطراب و استرس ايجاد كنيم و فعاليت‌هاي ضروري اجتماعي و اقتصادي دچار مشكل شود هم نادرست است و مورد نظر نخواهد بود. همه ما مي‌دانيم كه در اين بيماري تمام كشور‌ها بدون استثنا بعد از يك مدتي دچار مشكل شدند.

وي ادامه داد: اين بيماري ممكن است كه بلندمدت با ما باشد، الان ۵ ماه از شيوع آن گذشته و شايد تا پايان سال هم ادامه داشته باشد، لذا بايد فعاليت‌هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و ساير نيازها توأم با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي انجام شود.

رييس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: راه دوم وجود ندارد همه بايد تلاش و كار كنند و در چارچوب مقررات قانوني خودشان بايد اصول بهداشتي را مدنظر قرار دهند. تجمعات به طور كلي در شرايط امروز غيرقابل قبول است، تجمعات به عنوان عزا، عروسي، مهماني و حتي سمينار و جشنواره و هرچه كه هست، مضر است. اكنون نه زمان جشنواره است و نه زمان سمينار است. حتي نسبت به كنكور هم اگر وزارت بهداشت اشكال داشته باشد، حتماً يك چارچوبي تمهيد مي‌كنيم كه مشكلي نباشد.

وي افزود: فعاليت‌هاي اجتماعي بايد تا حد ضرورت محدود شود، اين اكنون در تمام كشورها وجود دارد، مثلاً يك كشور اعلام كرده كه در هر تجمعي ۲۰ نفر حضور داشته باشد، يا برخي كشورها تجمعات را محدود به ۱۰ كرده‌اند، لذا ما نمي‌توانيم بگوييم كه در يك مراسم ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در فضاي سرپوشيده با تهويه نامناسب و زمان طولاني حضور داشته باشند.

رئيس‌جمهور گفت: در اروپا فردي كه مي‌خواهد از رستوارن استفاده كند، بايد از قبل ميزش را رزرو كرده باشد. در اين حد احتياط در اروپا صورت مي‌گيرد.

وي تاكيد كرد: گشايش‌ها بايد با رعايت تمامي دستورالعمل‌هاي وزارت بهداشت فراهم شود. اگر چنين نشود، كاري نمي‌شود كرد.

رئيس دولت خاطرنشان كرد: حتي در مقررات كشورهاي خارجي هم آمده است كه بازگشايي سالن‌هاي آرايش بدون رزرو قبلي ممنوع است، اين اقدام بايد در ادارات و بانك‌ها هم اجرايي شود.

وي افزود: راحت‌ترين كار اين است كه همه‌چيز بسته شود اما بعدش هم مردم از گرسنگي و فقر و بيكاري به خيابان خواهند آمد. حتي امروز رسانه‌هاي معاند خارجي هم ديگر نمي‌توانند چنين چيزي بگويند چون اين كار غيرمنطقي است.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه بايد در چارچوب پيش رفت، اظهار داشت: پاساژها و جاهاي شلوغ بايد براساس پروتكل كار انجام دهند. بايد در سراسر كشور مراسم و اجتماع‌ها چه عزا چه عروسي چه مهماني را ممنوع كنيم.

روحاني با اشاره به فاصله‌گذاري اجتماعي گفت نمي‌توان مثل سابق در فاصله‌هاي كم چه با ماسك و چه بي‌ماسك در كنارهم باشيم.

وي ادامه داد: اميدواريم همه دست به دست هم بدهيم تا اين دوران را كوتاه كنيم و باز به شرايط بهتر براي زندگي مردم بازگرديم.

رئيس‌جمهور افزود: در اين شرايط، از همه فعالان بخش اقتصادي، دستگاه اجرايي، نيروهاي مسلح و قواي ديگر تشكر مي‌كنم زيرا كار بزرگي انجام شده است.

وي ادامه داد: ما از آغاز اين ويروس هيچ‌گاه با مشكلي براي مواد شست‌وشو، دستمال كاغذي، مواد غذايي و غيره دچار نشديم. اما در اروپا و آمريكا دچار مشكل شدند. بسياري از مواد غذايي در اين كشورها ناياب شد، اينجا همه تلاش كردند.

رئيس دولت گفت: برق، آب و گاز قطع نشدند، پمپ بنزيني نبود كه بنزين نداشته باشد و قحطي مواد غذايي به وجود نيامد، همه كار كردند.

وي با اشاره به كار و تلاش كشاورزان گفت: در اين شرايط مي‌بينيم كه در زمينه كشاورزي محصولات خوبي داريم و در بخش صنعتي نيز وضع ما خوب است. اين نشان مي‌دهد كه همه دارند تلاش مي‌كنند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON