جستجو
جمعه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸ حزب تمدن > اخبار > روحاني: خواهان روابط صميمانه با ديگر قوا هستيم
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
روحاني: خواهان روابط صميمانه با ديگر قوا هستيم


به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در جلسه امروز هيات دولت با بيان اينكه يكي از اهداف دولت توسعه استان‌هاي محروم به ويژه سيستان و بلوچستان بود، اظهار كرد: گازرساني به استان و توسعه بندر چابهار، اتصال راه آهن چابهار به راه آهن اصلي كشور از اقدامات مهم دولت بود. ديروز ريل گذاري راه آهن از سمت زاهدان به چابهار آغاز شد و اميدوارم تا پايان سال وزارت راه اين راه آهن را به ايرانشهر و خاش برساند. اين راه آهن يك طرح بين المللي است و به راه آهن هاي منطقه و اروپا متصل مي شود. ۴۶ هزار هكتار زمين كشاورزي را با آبياري مدرن تجهيز كرديم. از وحدت اقوام و مذاهب و ايجاد امنيت خوب بسيار خوشحال هستم.

وي افزود: تصميات مهمي درباره مسكن، بورس و ارز اتخاذ كرده‌ايم. اعتراف مي كنم عقب ماندگي در مسكن داشته و دليل آن اين بود كه برخي طرح هاي ما اجرايي نشد. گرفتار بوديم كه مسكن ناتمام و بدون خدمات را به جايي برسانيم؛ بنابراين دچار عقب ماندگي شديم، اما ۲۵۰ هزار هكتار زمين اطراف شهرها و روستاها به وزارت راه اختصاص داده شد كه به زودي به يك ميليون هكتار مي‌رسد تا زمين مورد نياز را تهيه كنيم و وزارت راه بتواند شهرك ها را طراحي كند. سيصد هزار نفري كه پول در بانك گذاشته اند به عنوان مسكن يكم، تهيه مسكن آنها در اولويت باشد. مستأجران هم در اولويت هستند. ثبت نام و ... در سامانه وزارت راه انجام شده و اولويت دارها مشخص شده است.

رييس جمهور در ادامه با اشاره به تصميم ستاد كرونا براي محدوديت در افزايش اجاره مسكن، تصريح كرد: اين تصميم بر بازار اجاره تاثيرگذار بوده است. تصميمات ديگري هم گرفته شده كه به هماهنگي بانك ها و وزارت راه نياز دارد كه در جلسات آينده اين تصميمات را اعلام مي كنيم كه كمك خوبي براي مستأجران خواهد بود.

روحاني بيان كرد: بورس بايد با استحكام راه خود را ادامه دهد. مردم به بورس و دولت اعتماد كرده‌اند و همه مسئول هستيم تا از اموال مردم حفاظت كنيم و بايد عرضه اوليه را زياد كنيم.

وي خاطرنشان كرد: سهام شناور عرضه مي‌شود، شركت ها هم بايد سهام خود را عرضه كنند. شاهد استحكام بورس خواهيم بود. سي درصد ديگر سهام عدالت هم براي عيد غدير آزاد مي شود. سي درصد ديگر هم براي ۲۲ بهمن آزاد مي‌شود.

رييس‌جمهور با بيان اينكه صادركننده كالا و خدمات نبايد فكر كند ارز مال اوست و هر زمان خواست ارز را بياورد، گفت: هر كسي موظف است پس از سه ماه ارز را ارايه كند ولي اگر به تاخير افتاد، بانك مركزي ارز را با قيمت روز مي‌خرد. برخي صادر كننده‌ها ارز را نمي آورند تا ارز گران تر شود و گران تر بفروشند. اين كار خيانت به كشور و اقتصاد است. اگر كسي خواست به مردم فشار بياورد براي ما قابل تحمل نيست. از روساي قوه مقننه و قضاييه تشكر مي كنم كه از برخورد با كسي كه ارز را نياورد حمايت كرده‌اند. نظر دولت و ساير قوا در اين زمينه نظر واحد است.

روحاني با بيان اينكه وزارت خارجه سمبل قدرت سياسي ماست و شخص وزير هم سمبل وزارت خارجه است، گفت: امام اهميت خاصي براي احترام به وزير خارجه قائل بود. رهبري هم هميشه از دولت و وزارت خارجه حمايت كردند. در اين ۷ سال كارهاي بسيار بزرگي انجام شده كه دشمنان هم ناچار شدند عظمت آنها را بپذيرند.

وي افزود: كنار گذاشته شدن ۶ قطعنامه فصل ۷ شوراي امنيت اقدام بي نظيري بود و يك پيروزي سياسي دائمي در تاريخ ايران است. ۶ قطعنامه بدون اجرا شدن در يك روز لغو شد. همچنين ايران توانست پرونده پي ام دي را ببندد. همچنين ايران از ليست سياه اف اي تي اف خارج شد. توافق با عراق براي لايروبي اروند، كنوانسيون خزر و حضور ايران در اتحاديه اوراسيا انجام گرفت. ما نگاه استراتژيك و روابط خارجي داريم كه اين نگاه بر اساس تعامل بسيار خوب و سازنده با كشورهاي منطقه و همسايه است و روابط خوبي با همسايگان داريم به جز دو همسايه‌اي كه خود نخواستند روابط داشته باشيم. همچنين رابطه خوبي با چين و هند و روسيه و حتي اروپا داريم؛ البته اروپا در مقطعي تحت فشار امريكا نتوانست خوب عمل كند.

رئيس جمهور در بخش ديگري از اظهارات خود با بيان اين كه هدف دشمن ابتدا جدايي بين ملت و نظام و بعد ايجاد اختلاف ميان مسئولان است، خاطرنشان كرد: آنها مي‌خواهند مردم را از نظام مايوس كنند ولي ما نبايد چنين اجازه اي به آمريكا و اسرائيل بدهيم. دولت خواهان روابط صميمانه و در چارچوب قانون اساسي با ساير قوا است. ما اين مسير را ادامه مي دهيم خواست ملت هم اين است كه سه قوا دست به دست هم دهند و مشكلات حل و فصل شود. الان با وجود دشمني ها و تحريم ها شرايط تنش و بگو مگو نيست.

روحاني با بيان اينكه دولت به دنبال تحقق وعده هاي خود به مردم است گفت: مردم هر هفته شاهد افتتاح هاي جديد هستند. ۱۹ تير هم توليد سه و نيم تن آهن اسفنجي و پروژه بافت بلوچ افتتاح مي شود.

روحاني در بخش پاياني اظهارات خود با اشاره به اين كه موج اول كرونا با همكاري همه كنترل و در ارديبهشت آرامش برقرار شد اظهار كرد: از نيمه دوم خرداد با موج جديدي از كرونا در استان هايي مواجه هستيم كه شامل موج اول نمي شدند كه ان شاءالله از آن عبور مي كنيم. به تمامي استانهايي كه شرايط قرمز دارند اختيار داده ايم كه محدوديت هاي موقت اتخاذ كنند و هر تصميمي كه بگيرند و در ستاد مركزي تاييد شود اجرا شود.

رييس‌جمهور گفت: به وزارت بهداشت اختيار داده ايم كه مراكز پرجمعيت كه پروتكل ها را رعايت نمي كنند تعطيل كنند مراسم عروسي و عزا تا اطلاع ثانوي تعطيل است. در اماكن شلوغ هم بايد ماسك زده شود و كسي كه ماسك نزند نمي تواند خدمات دريافت كند. استفاده از ماسك در اماكن شلوغ مثل ادارات، مترو و اتوبوس و اجتماعات الزامي است. توقع ما اين است كه با همكاري هم بتوانيم وارد مرداد آرامتري بشويم.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON