جستجو
جمعه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷ حزب تمدن > اخبار > تخت‌هاي كرونايي بيمارستان‌هاي دانشگاه علوم پزشكي تهران پُر شد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
تخت‌هاي كرونايي بيمارستان‌هاي دانشگاه علوم پزشكي تهران پُر شد


عصرايران- معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي تهران از پر شدن تخت‌هاي مربوط به بيماران كرونا در بيمارستان‌هاي دانشگاهي دانشگاه علوم پزشكي تهران خبر داد و گفت: اگر از بروز بيماري پيشگيري نكنيم، اين گلوله برف بزرگ شده و ممكن است در جايي تاب‌آوري سيستم درماني ديگر پاسخگو نباشد.

به گزارش ايسنا، دكتر فرشاد علامه در نشست خبري كه در دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار شد، گفت: بايد توجه كرد كه مهم‌ترين عامل در بيماري كوويد_۱۹ بحث پيشگيري از ابتلاي مردم به كروناست. اگر پيشگيري از طريق فاصله‌گذاري اجتماعي و رعايت نكات بهداشتي انجام نشود، بعد از ابتلا قطعا بيماراني نيازمند بستري هستند و قطعا برخي از اين افراد دچار مرگ و مير مي‌شوند.

وي افزود: بايد بدانيم كه سيستم درماني كشور يك ظرفيتي دارد. در دانشگاه علوم پزشكي تهران ۴۰۰۰ تخت بستري در حوزه بيمارستان‌هاي دانشگاهي‌مان داريم كه نزديك به ۵۰۰ تخت براي بيماران مبتلا به كروناست. از ۴۸۵ بيمار مبتلا به كرونا كه در اين بيمارستان‌ها بستري هستند، ۱۷۷ ببمار در بخش‌هاي ويژه هستند. همچنين ۹۴ بيمار در بيمارستان‌هاي غيردانشگاهي تحت نظارت ما بستري هستند.

علامه با بيان اينكه اكنون تمام تخت‌هايي كه براي مبتلايان كرونا در نظر گرفتيم، تقريبا پر هستند، ادامه داد: حال اگر روند به همين صورت ادامه يابد، بايد از تخت‌هاي ديگرمان كم كنيم و آن‌ها را به كرونا اختصاص دهيم. اين انعطاف هم تا جايي وجود دارد. اگر از بروز بيماري پيشگيري نكنيم، اين گلوله برف بزرگ شده و ممكن است در جايي تاب آوري سيستم درماني ديگر پاسخگو نباشد.

علامه با بيان اينكه از ۱۷ تا ۲۲ اسفند ماه اوج بستري بيماران كرونا را داشتيم، گفت: اگر مجددا به اين آمار برسيم كه با توجه به شرايط و سير بيماري احتمال آن وجود دارد و از آن رد شويم، ديگر تاب آوري وجود نخواهد داشت.

وي همچنين گفت: در حوزه كرونا نيازمند ايزوليشن هستيم و بايد بخش‌هاي كرونا را از ساير بخش‌ها جدا كنيم. اكنون در مرحله‌اي هستيم كه داريم بخش كرونايي اضافه مي‌كنيم كه شرايطي مانند اسفند ماه است. اگر اين شرايط ادامه يابد، پاسخگويي سخت خواهد بود و مجبوريم خدمات معمول را مگر در موارد اورژانسي به تعويق اندازيم كه در اين صورت ممكن است عوارضي براي ساير بيماران به دنبال داشته باشد.

وي تاكيد كرد: در بيمارستان‌هاي دانشگاهي دانشگاه علوم پزشكي تهران ۵۰۰ بيمار مبتلا به كرونا بستري هستند و اگر اين تعداد افزايش يابد، مشكلات براي درمان‌شان بيشتر خواهد شد.

علامه گفت: از مردم مي‌خواهيم كه نكات بهداشتي و فاصله گذاري را رعايت كنند. همچنين در صورت داشتن علائم به مراكز ۱۶ يا ۲۴ ساعته مراجعه كنند تا در صورت نياز در آنجا مورد بررسي قرار گرفته و در صورت نياز به صورت رايگان از آنها تست گرفته مي‌شود و اگر نياز باشد، به بيمارستان ارجاع مي‌شوند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON