جستجو
جمعه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷ حزب تمدن > اخبار > مقام معظم رهبري در نمازجمعه تهران:‌ از مذاكره ابايي نداريم اما نه با آمريكا/در حادثه هواپيما ابهاماتي هست/بي‌رونق كردن انتخابات خواست دشمن است
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
مقام معظم رهبري در نمازجمعه تهران:‌ از مذاكره ابايي نداريم اما نه با آمريكا/در حادثه هواپيما ابهاماتي هست/بي‌رونق كردن انتخابات خواست دشمن است


مقام معظم رهبري فرمودند: اگر نصرت الهي را مي‌خواهيم اگر توفيق الهي و هدايت الهي را مي‌خواهيم در تقواست، اگر فرخ و گشايش در مسائل شخصي را مي‌خواهيم همه در تقواست همه بايد كوشش كنيم كه تقواي الهي را معيار خود قرار دهيم.

مقام معظم رهبري در نمازجمعه تهران:‌ نصرت الهي در تقواست

به گزارش عصر ايران به نقل از ايرنا،  ‌آيت الله خامنه اي در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران فرمودند: همه برادران عزيز را و خودم را دعوت و توصيه مي كنم به رعايت تقواي الهي. اگر نصرت الهي را مي خواهيم،‌ در تقوا است. اگر توفيقات الهي را مي خواهيم و هدايت الهي را مي خواهيم در تقواست. اگر فرج و گشايش در مسائل شخصي و اجتماعي را مي خواهيم در تقواست. همه بايد كوشش كنيم كه تقواي الهي را معيار كار خودمان قرار دهيم.

ايشان افزودند: در نماز جمعه ‌آنچه مهم است توصيه به تقوا است. خود اين حقير بيشتر از شما محتاج اين توصيه هستم. اميدوارم خدا توفيق دهد هركدام به وسع خودمان تقواي الهي را رعايت كنيم .

رهبر انقلاب اسلامي در ادامه بياناتشان با اشاره به آيه پرمغز و پرمضمون در سوره ابراهيم(ع) فرمودند: اين آيه توصيه مي كند و دستور مي دهد حضرت موسي (ع) را كه ذكرهم به ايام الله. دو احتمال در معنا و ذكر هم به ايام الهي است. ايام الله را به ياد آنها بياور. يك احتمال و مقصود اين است به وسيله ايام الله خدا را دين و قيامت را به ياد آنها بياور اهميت ايام الله در اينجا معلوم مي شود كه موسي پيامر عظيم الشان مامور است ايام الله را به ياد مردم بياورد.

ايشان ادامه دادند: بعد مي فرمايد ان في ذلك با ايات ايام الله آيه و نشانه و دليل راه هستند براي كي، براي كساني كه اين دو صفت را دارند صبار هستند و شكورند يعني كسي كه سرتا پا استقامت و صبر است يكسره اهل صبر و استقامت است شكور يعني كسي كه نعمت را بشناسد و شكرگزاري مي كند.

حضرت‌آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: در آيه بعد مي فرمايد حضرت موسي(ع) اين دستور را عمل كرد به ياد آنها آورد نجاتشان از دست فرعونيان را يه ياد ‌آنها آورد از دست قدرت صاعقه و غالب ستمگر را چطور شما را نجات داد اين از نمونه هاي ايام الله است.

رهبر معظم فرمودند: اينكه ما تاكيد مي كنيم شكرگزار باشيد براي خود شما است و گرنه خداوند متعال بي نياز است.
ايشان «ايام الله» را براي مردم صبار و شكور، مهم عنوان كردند و فرمودند: «صبار» يعني يكپارچه اهل استقامت و صبر هستند و از ميدان به اندك چيزي خارج نمي شوند، ايستادگي مي كنند و «شكور» يعني نعمت را مي شناسند، ابعاد پنهان و آشكار نعمت را مي بينند و همچنين قدرشناس آن هستند. وزن و قيمت ارزش نعمت را مي دانند و بر اساس آن نعمتي كه خدا داده است، احساس مسئوليت مي كنند.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به آيات مكي سوره ابراهيم(ع) اظهار داشتند: ملت و قومي كه بي صبر و مسئوليت ناشناس نيستند، خداوند اين ايام الله را نصيب مردم مي كند و آنها بايد شكرگزار ايام الله باشند و اگر مردم واكنش درست شاكرانه نشان دهند خدا متعال به آنها پيروزي هاي بيشتري در آينده خواهد داد.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: اين دو هفته اي كه بر ما گذشت دو هفته پر ماجرا و استثنايي بود؛ ماجراهاي تلخ و شيرين و حوادث درس آموز در اين دوهفته براي ما پيش آمد.

رهبر انقلاب فرمودند: يوم الله يعني مشاهده دست خدا در حوادث، روزي كه دهها ميليون در ايران و صدها هزار نفر در عراق و بعضي كشورهاي ديگر به پاس خون فرمانده سپاه قدس به خيابان ها آمدند و بزرگترين بدرقه جهان را شكل دادند، يكي از ايام الله است و كار هيچ عمالي جز دست پر قدرت خدا نمي تواند باشد.

آيت الله خامنه اي گفتند: آن روزي كه موشك‌هاي سپاه پاسداران پايگاه آمريكايي را در هم كوبيد يكي ديگر از ايام الله است؛ ما اين دو روز را جزو ايام الله در همين چند روز گذشته در مقابل چشم خود مشاهده كرديم؛ اين ها روزهاي نقطه عطف تاريخ و تاريخ ساز هستند و روزهاي عادي نيستند، اينكه يك نيرويي يك ملتي اين قدرت و توان روحي را دارد كه به يك قدرت متكبر زورگوي عالم اين گونه سيلي بزند، نشان دهنده دست قدرت الهي است و «ايام الله» است.

رهبر انقلاب اسلامي خاطر نشان كردند: لكن تاثيرات اين روزها در زندگي ملت‌ها و روحيه و منش ملت‌ها در مسير ملت‌ها ‌آثاري كه اين روزها باقي مي گذارند، آثار ماندگار و بعضا جاودانه است. حالا جامعه ايراني به نظر ما يك جامعه صبار و شكور است. ملت ما ملت پراستقامتي و ملتي شكرگزاري است.

ايشان افزودند: در طول اين سال‌هاي متمادي ملت ايران همواره سپاسگزار الطاف الهي در طول اين سال‌ها بوده است. بايد ما ملت صبار و شكور از اين ‌آيات درس بگيريم. اولين مساله اين است كه ابعاد مادي و معنوي اين پديده را شناسايي كنيم.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: پس از گذشت ۴۱ سال از پيروزي انقلاب اسلامي اين جمعيت بي نظير را كدام دست قدرتي به ميدان ‌آورد. اين اشك و عشق و شور را چه كسي پديد ‌آورد. كدام عاملي مي‌توانست يك چنين معجزه اي را نشان دهد. جز دست قدرت الهي است.

ايشان افزودند: آن كساني كه دست قدرت خدا را نمي‌توانند در اين حوادث ببينند و تحليل‌هاي مادي در اين مسائل مي كنند، عقب مي مانند بايد دست قدرت خدا را ديد. بعد معنوي و بسيار مهم اين حوادث، همين است كه خداي متعال اين كار را مي كند.

حضرت ‌آيت الله خامنه اي فرمودند: وقتي خداي متعال چنين حركتي در ملت به وجود مي‌آورد، انسان بايد احساس كند اراده الهي در پيروزي اين ملت است و اين نشان دهنده اين است. اراده الهي بر اين است كه ملت در اين راه و در اين خط حركت كند و پيروز شود. نشان دهنده معنويت و باطن اين ملت هم هست. اين عشق و اين وفا و اين ايستادگي و اين بيعت بزرگ با خط امام(ره)، مردم با حضورشان در ميدان با خط امام(ره) بيعت كردند؛ بيعتي با اين عظمت و بعد از گذشت بيش از ۳۰ سال از رحلت امام(ره) بزرگوار، اين طور با امام مردم بيعت مي كنند اين طور امام(ره) زنده است.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: چه شد كه پس از تلاش امپراطوري خبري صهيونيست در چند روز قبل و بعد از اين حادثه امپراطوري خبري صهيونيسم در همه دنيا سعي كردند نام سردار بزرگوار عزيز ما را متهم كنند به تروريسم. خود رييس جمهور ‌آمريكا، وزير خارجه اش گفت. دستگاه‌هاي خبري صهيونيست‌ها در همه دنيا تكرار كردند اما خداي متعال صفحه را درست به عكس آنچه ‌آنها مي‌خواستند ترسيم كرد و نه فقط در ايران بلكه در كشورهاي مختلف مردم به روح اين شهيد بزرگوار درود فرستادند و پرچم‌ آمريكا و صهيونيست‌ها را آتش زدند. آيا دست خدا را به وضوح نمي‌شود.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگر از بياناتشان فرمودند: خود اين شهادت بزرگ هم يكي از آيات قدرت الهي است، دولت بي آبروي آمريكا رسوايي اين دولت را رقم زد. اينها كسي را كه سرشناس‌ترين و قوي ترين فرمانده مبارزه با تررويسم بود، شهيد كردند. شهيد سليماني به معناي واقعي كلمه قوي‌ترين فرمانده مبارزه با تروريسم در منطقه است به همين عنوان هم شناخته شده است. كدام فرمانده ديگر مي توانست كارهايي كه او انجام داد انجام دهد.

ايشان افزوند: منطقه اي كه در محاصره 360 درجه است، شهيد سليماني با بالگرد وارد اين منطقه مي شود. جوان‌هاي خوبي در آن منطقه دست تنها هستند، چشمشان به حاج قاسم مي افتد روحيه و انگيزه پيدا مي‌كنند، محاصره را از بين مي برند، دشمن را متواري مي‌كنند. چه كسي مي تواند اين را انجام دهد. فرمانده ضدتروريست، قوي ترين و سرشناس ترين فرمانده را ترور كردند.

 آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: در ميدان با او روبرو نشدند او را دزدانه و بزدلانه، دولت ‌آمريكا او را ترور كرد و خودشان اعتراف كردند اين مايه روسياهي آمريكا در اين منطقه شد. تا قبل از اين حادثه اين طور كارها مخصوص رژيم صهيونيستي بود. رهبر حماس را ترور كردند، رهبر جهاد را ترور كردند و گفتند ما ترور كرديم. آمريكايي‌ها آدم خيلي كشتند در عراق، افغانستان، هر چه توانستند آدم ترور كردند منتهي اعتراف نمي كردند. اينها اعتراف كردند كه ترور كرديم.

رهبر انقلاب اسلامي فرمودند: خداي متعال پشت سر افراد مي‌زند تا اعتراف كنند. اعتراف كردند كه ما تروريست هستيم رسوايي از اين بزرگتر مي‌شود.

ايشان در بخش ديگر از بياناتشان فرمودند: تشييع جنازه و شهادت بزرگ شهيد عزيز يك طرف قضيه است، عكس العمل و واكنش قدرتمندانه سپاه طرف ديگر است. البته ضربه درخور تدبر بود اما مهمتر از ضربه نظامي ضربه حيثيتي به هيبت ابرقدرتي آمريكا بود.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: آنها اعلام كردند تحريم‌ها را افزايش مي‌دهند اما با اين كار نمي‌تواند آبروي از دست رفته امريكا را برگرداند.

ايشان اظهار داشتند: اخلاص بركت دارد، هر جا اخلاص بود، خداي متعال به اخلاص بندگان مخلص بركت مي‌دهد؛ كار به نحوي مي‌شود كه اثر آن به همه مي‌رسد، بركت آن در ميان مردم باقي مي‌ماند. نتيجه آن اخلاص عشق و وفاداري، حضور مردم و همين تازه شدن روحيه انقلاب مردم است.

رهبر انقلاب فرمودند: اينكه ما اين حوادث (اخير) را تبيين و قيمت‌گذاري كنيم و قدر آنها را بدانيم و ببينيم ارزش اين حوادث چقدر است در صورتي تحقق پيدا مي‌كند كه به حاج قاسم سليماني و ابومهدي به چشم يك فرد نگاه نكنيم و به چشم يك مكتب نگاه كنيم. 

ايشان فرمودند: سردار شهيد عزيز را به چشم يك مكتب، راه و يك مدرسه درس آموز نگاه كنيم اهميت اين قضيه روشن خواهد شد. 

رهبر انقلاب تصريح كردند: سپاه قدس را نبايد به عنوان يك مجموعه و سازمان اداري ببينيم، بلكه به عنوان يك نهاد انساني و داراي انگيزه‌هاي بزرگ و روشن انساني مشاهده كنيم. اگر اينگونه شد اجتماع مردم، تجليل و تكريم مردم معناي ديگري پيدا مي‌كند. البته بدون ترديد همه نيروهاي مسلح ما از ارتش، سپاه، بسيج زيربناي فكري شان هدف‌هاي الهي است.

آيت الله خامنه اي در خطبه دوم نماز جمعه تهران درباره حادثه سقوط هواپيماي اوكرايني فرموند: مجددا تسليت عرض مي كنيم، اظهار همدردي مي‌كنيم، ابهام‌هايي وجود دارد. تشكر مي كنيم از فرماندهان سپاه توضيح دادند ولي بايد حادثه پيگيري شود و از حوادث مشابه هم به طور جدي پيشگيري شود. پيگيري مهم است مهمتر از آن پيشگيري از تكرار اين حوادث است.

رهبر انقلاب اسلامي فرمودند: همان اندازه اي كه ما از حادثه سقوط هواپيما غصه خورديم و غم بر دل ما فرود آمد، دشمن ما به همان اندازه خوشحال شد، به خيال اينكه مستمسكي به دست آورده است كه بتواند سپاه پاسداران، نيروهاي مسلح و نظام جمهوري اسلامي ايران را زير سوال ببرد. خواستند اين كار را بكنند شايد آن حادثه عظيم را تحت الشعاع قرار بدهند، اما اشتباه كردند.

ايشان اظهار داشتند: آنها مكر كردند اما ندانستند مكرشان در مقابل دست قدرت پروردگار هيچ تاثيري ندارد و نمي توانند اين كار را بكنند. حادثه يوم الله تشييع پيكر شهيد و يوم الله در هم كوبيدن پايگاه آمريكايي از ذهن مردم نخواهد رفت و روز به روز هم زنده تر خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب صميمانه بار ديگر با اصحاب مصيبت هواپيماي اوكراين ابراز همدردي كردند و افزودند: در غم آنها شريك هستيم و تشكر مي كنم از پدر و مادرها و صاحبان عزاهايي كه با وجود اين كه دل هايشان پر از درد و غم بود در مقابل توطئه و وسوسه دشمن و بر خلاف آن چه كه ميل دشمنان بود، ايستادند.

ايشان فرمودند: مادر يكي از عزيزاني كه در اين هواپيما بود به من نامه نوشته و اظهار كرده كه پاي جمهوري اسلامي و پاي انگيزه‌هاي شما ايستاده ايم، اين ها شجاعت و فهم و بصيرت مي خواهد كه با همه وجود در مقابل اين طور شخصيت ها احساس تكريم و تعظيم مي كنيم.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اقدامات اخير سه كشور اروپايي فرمودند: اقدامات اخير دولت خبيث انگليس و دولت فرانسه و آلمان براي تحت الشعاع قرار دادن اتفاقات اخير در كشور بود. آنها ايران را تهديد كردند كه ما مساله هسته اي را بار ديگر به شوراي امنيت مي بريم كه البته مسئولان كشور خوشبختانه پاسخ اينها را محكم داده اند.

ايشان فرموند: اينها همان سه كشوري هستند كه در دوران جنگ تحميلي تا توانستند به صدام حسين كمك كردند. دولت آلمان وسايل و سلاح شيميايي را در اختيار صدام حسين گذاشت تا شهرها و جبهه هاي ما را هدف قرار بدهد كه آثار آن هنوز در  ميان رزمندگان قديمي ما وجود دارد.

 آيت الله خامنه اي افزود: دولت فرانسه بالگردهاي جنگي سوپر اتاندارد را براي هدف قرار دادن كشتي هاي نفتي ما در اختيار صدام حسين قرار داد، سوابق آنها است. دولت انگليس با همه وجود در خدمت دشمنان ما و صدام حسين بود. اينها سوابق اين گونه است و امروز هم اين گونه عمل مي كنند. بايد به  همين چشم به آنها نگاه كرد.

رهبر انقلاب اسلامي تصريح كردند: بعد از خروج آمريكا از برجام كه اين سه دولت حرف مي زدند و ياوه گويي مي كردند، از همان اول هم گفتم كه بنده به اين سه دولت اعتمادي ندارم؛ اينها كاري انجام نخواهند داد و در خدمت آمريكا خواهند بود و امروز بعد از گذشت حدود يكسال كاملا واضح و معلوم شده كه به معناي واقعي كلمه پادوي آمريكا هستند.

ايشان با بيان اينكه اين سه دولت حقير اروپايي در انتظار اين هستند كه ملت ايران را به زانو در بياورند، خطاب به آنها بيان كردند: آمريكا كه بزرگتر شما و پيش رو و ارباب شما بود، قادر نبود ملت ايران را به زانو در بياورد، شما كوچكتر از آن هستيد كه بخواهيد ملت ايران را به زانو در بياوريد.

رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: اينها مذاكره هم كه مي كنند مذاكره شان با دغل و فريب كاري آميخته است، آنها همان كساني هستند كه پشت ميز مذاكره حاضر مي شوند، آن جنتلمن هاي پشت ميز مذاكره همان تروريست هاي فرودگاه بغداد هستند؛ آنها همان افراد هستند تفاوتي نمي كنند، فقط لباس خود را تغيير مي دهند. دست چدني دارند كه پوشش مخملي را بيرون مي آورد و خود را نشان مي دهد و گرنه باطن همان باطن است و هيچ تفاوتي ندارد؛‌ آنها نمي توانند كساني باشند كه به آنها اطمينان كنيم.

رهبر انقلاب اسلامي فرمودند: اكنون كه ملت ايران اين حوادث را شناخت و قدر و قيمت آن را دانست همت ملت عزير ايران بايد اين باشد كه قوي باشند؛ «قوي شدن» تنها راه در پيش پاي ملت ايران است؛ بايد تلاش كنيم قوي شويم، ما از مذاكره هم ابايي نداريم، البته نه مذاكره با آمريكا؛ بلكه از مذاكره با ديگران ابايي نداريم. مذاكره نه از موضع ضعف بلكه از موضع قوت و قدرت. به ياري خدا داراي قدرت هستيم و قوي تر هم خواهيم شد. 

ايشان با تاكيد بر اينكه «قدرت، فقط قدرت نظامي نيست» اظهار داشتند: اقتصاد كشور هم بايد قوي شود، وابستگي به نفت بايد تمام شود و كشور بايد از وابستگي اقتصاد به نفت نجات پيدا كند؛ جهش علمي و فناوري بايد ادامه پيدا كند و پشتوانه همه اينها حضور همه مردم در صحنه است كه بايد تلاش ملت ايران و مسئولان، قوي شدن كشور و ملت باشد و اتحاد و حضور با صبر و استقامت و با كار سخت و پرهيز از تنبلي كه اگر اتفاق بيافتد ملت ايران در آينده نه چندان دوري، آنچنان خواهد شد كه دشمنان حتي جرات تهديد هم پيدا نخواهند كرد. 

رهبر انقلاب اسلامي همچنين در خطبه دوم، در بيانات كوتاهي درباره انتخابات گفتند: برادران عزيز، خواهران عزيز، ملت عزيز ايران، حضور ملت ايران مهمترين عامل اقتدار است و اين حضور در جاهاي متعددي است كه يكي از مهمترينش انتخابات است.

ايشان تصريح كردند: حضور ملت ايران در انتخابات، كشور را بيمه مي‌كند. دشمن را مايوس مي كند. سعي و تلاش‌شان بر اين است كه نگذارند با انواع و اقسام حيل كه مردم با شوق در انتخابات شركت كنند مردم بايد با شوق در انتخابات شركت كنند.

 ‌آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: مراقبت كنيد مبادا دشمن بتواند در اين زمينه خواسته خود را تحقق بخشد كه عبارت است از كم رنگ كردن و بي رونق كردن انتخابات.

ترجمه بيانات عربي مقام معظم رهبري در خطبه دوم نماز جمعه

بسم اللّه الرّحمن الرّحيم
الحمدللّه ربّ العالمين و صلّي اللّه علي محمّد و آله الطّاهرين و صحبه المنتجبين
مايلم در اين برهه‌ي حسّاس از تاريخ اين منطقه، سخن كوتاهي با شما برادران عرب داشته باشم. در اين روزها يك سردار بزرگ و شجاع ايراني و يك مجاهد فداكار و با اخلاص عراقي به دست نظاميان مزدور آمريكايي و به دستور رئيس تروريست آمريكا به شهادت رسيدند. اين جنايت به صورت كاملاً بزدلانه و نه در ميدان روبه‌رو، انجام گرفت. سردارشهيد سليماني كسي بود كه با شجاعت مثال‌زدني در صفوف مقدّم و در خطرناك‌ترين جايگاه‌ها حضور مي‌يافت و شجاعانه مي‌جنگيد و او يكي از مؤثرترين عوامل در شكست عناصر تروريست داعش و اشباهش در سوريه و عراق بود. آمريكايي‌ها بدون اينكه جرئت كنند با وي در نبرد روبه‌رو شوند، بزدلانه با هواپيما به او كه به دعوت دولت عراق در فرودگاه بغداد بود، حمله كردند و خون مطهّر او و همراهانش را بر زمين ريختند. براي چندمين بار خون فرزندان ايران و عراق مخلوط شد و در راه خدا بر زمين ريخته شد.

سپاه ايران ضربه‌ي متقابلي علي‌العجاله زد و پايگاه آمريكايي را با موشكهاي خود درهم كوبيد و ابهت و آبروي آن دولت ظالم و متكبّر را لگد‌مال كرد و تنبيه اصلي او اخراج از منطقه است. ملّت ايران با اجتماع ده‌ها ميليوني اين دو مجاهد بزرگ بدرقه‌اي بي‌نظير كردند. ملّت عراق در شهرهاي متعدّد با تكريم و احترام تمام آنها را تشييع كرد و در چندين كشور ديگر مردم همدردي خود را در اجتماعات پرشور نشان دادند.

تلاش‌هاي مغرضانه‌ي فراواني شد تا ملّت ايران و عراق را به يكديگر بدبين كنند، پولهاي فراواني خرج كردند، انسانهاي بي‌مسئوليّتي را به كار گرفتند، در ايران عليه ملّت عراق و در عراق عليه ملّت ايران تبليغات شيطنت‌آميز كردند؛ اين شهادت بزرگ همه‌ي اين تلاشهاي شيطاني و وسوسه‌هاي اهريمني را باطل كرد.

آنچه مايلم به شما بگويم اين است كه قدرت اسلامي، قدرت ما و شما، ميتواند بر هيبت ظاهري قدرتهاي فاسد مادّي فائق آيد. قدرتهاي غربي با پشتوانه‌ي علم و فنّاوري و با سلاح نظامي و تبليغات دروغين و با سياستهاي مكّارانه توانستند بر كشورهاي اين منطقه مسلّط شوند و هرگاه با نهضتي مردمي ناچار به خروج از كشوري شدند تا آنجا كه توانستند دست از توطئه و نفوذ اطّلاعاتي و سلطه‌ي سياسي و اقتصادي بر نداشتند و غدّه‌ي بدخيم رژيم صهيونيستي را در قلب كشورهاي غرب آسيا جاسازي كردند و تهديدي دائمي براي كشورهاي آن منطقه تدارك ديدند.

پس از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، ضربه‌هاي سياسي و نظامي سختي بر رژيم غاصب پديد آمد و پس از آن، زنجيره‌ي شكستهاي استكبار و در رأس آن آمريكا از عراق و سوريه تا غزّه و لبنان و از يمن تا افغانستان تشكيل گرديد. رسانه‌هاي دشمن، ايران را متّهم به جنگهاي نيابتي ميكنند؛ اين دروغ بزرگي است. ملّتهاي منطقه بيدار شده‌اند. توانايي ايران در مقاومت بلند‌مدّت در برابر خباثتهاي آمريكا تأثير خود را در فضاي عمومي منطقه و روحيه‌ي ملّتها گذاشته است.

سرنوشت منطقه، نجات از سلطه‌ي استكباري آمريكا و رهايي فلسطين از حاكميّت بيگانگان صهيونيست است.

همّت ملّتها بايد زمان رسيدن به اين مقصود را نزديك كند. جهان اسلام بايد عوامل تفرقه را بزدايد. وحدت علماي دين، راه‌حل‌هاي اسلامي براي سبك زندگي نوين اسلامي را كشف ميكند. همكاري دانشگاه‌هاي ما علم و فنّاوري را ارتقا بخشيده، زير‌بناهاي تمدّن جديد را خواهد ساخت. هماهنگي رسانه‌هاي ما فرهنگ عمومي را از ريشه اصلاح خواهد كرد.

ارتباط نيروهاي مسلّح ما جنگ و تجاوز را از همه‌ي منطقه دور خواهد كرد. ارتباط بازارهاي ما، اقتصاد كشورهايمان را از سلطه‌ي كمپاني‌هاي غارتگر بيرون خواهد آورد. رفت و آمدها و سفرهاي مردم ما، همزباني و همدلي وحدت و دوستي به ارمغان خواهد آورد. دشمنان شما و ما ميخواهند  اقتصاد خود را با منابع كشورهاي ما، عزّت خود را با ذلّت ملّتهاي ما، و صدرنشيني خود را با تفرقه‌ي ما تأمين كنند. ميخواهند ما و شما را به دست خودمان نابود كنند.

آمريكا، فلسطين را بي‌دفاع در برابر صهيونيست‌هايِ بي‌رحم و جنايتكار، سوريه و لبنان را در تصرّفِ دولتهاي وابسته و مزدورِ خود، عراق و ثروتِ نفتي آن را يكسره متعلّق به خود ميخواهد. براي اين هدفهايِ شوم، از بزرگ‌ترين ظلمها و شرارتها رويگردان نيست. آزمون سخت چندساله‌ي سوريه، فتنه‌هاي پي در پي در لبنان، تحريكات و خرابكاري مستمر در عراق نمونه‌‌هايي از آن هستند.

 ترور صريحِ شهيد ابومهدي فرمانده شجاع حشد الشّعبي و شهيد سليماني سردار بزرگ سپاه، نمونه‌ي كم‌نظيري از اين فتنه‌انگيزي در عراق است. آنها هدف پليد خود در عراق را ميخواهند از راه ايجاد فتنه و جنگ داخلي و سرانجام تجزيه‌ي عراق و حذف نيروهاي مؤمن و مبارز و مجاهد و ميهن‌دوست تأمين كنند. نمونه‌ي وقاحت آنان اين است كه پس از حكم پارلمان عراق به اخراج آنان، آنها كه خود را حامي دموكراسي وانمود ميكردند، تعارف را كنار گذاشته و ميگويند ما براي ماندن در عراق آمده‌ايم و نميرويم.

دنياي اسلام بايد صفحه‌ي جديدي بگشايد. وجدانهاي بيدار و دلهاي مؤمن بايد اعتماد به نفْس را در ملّتها بيدار كنند. و همه بدانند كه تنها راه نجات ملّتها تدبير و استقامت و نترسيدن از دشمن است. خداوند رحمت و نصرت خود را بر ملّتهاي مسلمان شامل فرمايد.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON