جستجو
جمعه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵ حزب تمدن > اخبار > "بيزنس اينسايدر": محكوميت آمريكا در دادگاه لاهه در پرونده ترور سردار سليماني، قطعي است
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
"بيزنس اينسايدر": محكوميت آمريكا در دادگاه لاهه در پرونده ترور سردار سليماني، قطعي است


وب سايت "بيزنس اينسايدر" آمريكا نوشت: اگر دولت ايران همان‌گونه كه سخنگوي قوه قضاييه اين كشور خبر داده، پرونده ترور سردار سليماني را به ديوان بين المللي كيفري ICC(مستقر درلاهه) ببرد، به احتمال قريب به يقين حكم محكوميت دولت ايالات متحده آمريكا را خواهد گرفت.

به گزارش عصرايران، "بيزنس اينسايدر" با اشاره به اينكه مسئوليت اين ترور را آشكارا دولت آمريكا بر عهده گرفته، نوشت، بعيد به نظر مي‌رسد استدلال حقوقي آمريكايي‌ها مبني بر ضرورت و فوريت انجام ترور با توجه به تهديدهاي در پيش رو براي اين كشور، از سوي قضات اين ديوان مورد پذيرش قرار بگيرد.

يك كارشناس حقوقي در اين باره به "بيزنس اينسايدر"گفت، ايران در صورت شكايت شانس خوبي براي پيروزي در  اين پرونده خواهد داشت.

 به نوشته بيزنس اينسايدر دولت ايالات متحده به دليل نگراني از احتمال پيگرد سربازان و ماموران سازمان هاي اطلاعاتي خود در گوشه و كنار جهان، به ديوان بين‌المللي كيفري نپيوسته است.

بنابراين به نوشته بيزنس اينسايدر در صورت شكايت ايران از دولت ايالات متحده آمريكا به اين ديوان، وكلاي ايالات متحده آمريكا در دادگاه حاضر نخواهند بود و ايران مدارك و شواهد كافي دارد تا با ارايه آنها به دادگاه محكوميت اين اقدام دولت آمريكا در ترور يك مقام رسمي نظامي خود در يك كشور ثالث را، بگيرد.

ترور سردار سليماني ديوان كيفري بين المللي

يك مقام رسمي ناتو در منطقه با اشاره به اين موضوع به بيزنس اينسايدر گفته است:" اين پرونده عليه آمريكايي‌ها به طرز تكان دهنده‌اي قوي است و ايران در صورت طرح شكايت به دادگاه لاهه، قطعا خواهد توانست حكم محكوميت آمريكا را بگيرد.

اين مقام ناتو تاكيد كرده با توجه به عدم حضور آمريكايي‌ها در دادگاه لاهه، امكان دفاع و ارايه مدارك محرمانه احتمالي براي توجيه ضرورت ترور سردار سليماني به اين دادگاه نيز منتفي خواهد بود و به همين خاطر دادگاه بر مبناي شواهد ارايه شده از سوي ايران و مدارك و شواهد آشكار اين حادثه قضاوت خواهد كرد كه به احتمال قريب به يقين، حكم اين دادگاه به نفع ايران و در محكوميت ايالات متحده آمريكا خواهد بود.

از سوي ديگر بيزنس اينسايدر به اظهارات "آگنس كالامارد" ، گزارشگر ويژه سازمان ملل در مورد اعدام‌هاي غيرقانوني اشاره كرده كه از نظر اين حقوقدان بين‌المللي، اقدام آمريكا در ترور سردار سليماني مغاير با قواعد و حقوق بين‌الملل و نقض فاحش حقوق بشر است.

 اين مقام سازمان ملل همچنين توجيهات دولت آمريكا درباره ضرورت اين ترور را غيرحقوقي و غير قابل پذيرش مي‌داند.

مقامات جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرده‌اند بابت اقدام دولت ايالات متحده آمريكا در ترور سردار سليماني به مجامع بين‌المللي شكايت خواهند برد.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON