جستجو
پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۶ حزب تمدن > اخبار > روحاني: جبران داغ هواپيما پذيرش مسئوليت و صداقت است
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
روحاني: جبران داغ هواپيما پذيرش مسئوليت و صداقت است


رييس جمهوري گفت: بايد از اين به بعد فكر ميراث سردار سليماني باشيم، سردار سليماني مرزبان ايران بود اما هيچ وقت نمي‌خواست بين ايرانيان مرزي به وجود بياورد.

به گزارش عصر ايران به نقل از ايرنا، حسن روحاني در جلسه هيات دولت اظهار داشت: مردم عزيز ايران در اين ايام روزهاي سختي را پشت سر گذاشتند، از خدا مي‌خواهيم هفته پايان دي ماه پايان غم و اندوه مردم باشد كه با حوادث مختلفي رو به رو شدند. گرچه اين حوادث براي همه ما تلخ بود اما درس‌هاي عبرتي هم براي ما بود.

وي افزود: لازم است از اين مقطع تاريخي خود را آماده كنيم. درست است كه شرايط سخت و ناگوار است اما در شرايط سخت امكان به وجود آمدن فرصت‌هاي بزرگ هم وجود دارد و ما بايد در همه اين حوادث تلاش كنيم از اين غم و اندوه و مشكلاتي كه با آن مواجه شديم، فرصتي به نفع كشور و منافع ملي بيافرينيم.

رييس جمهوري ادامه داد: سردار عزيز ما از دست ما رفت ما امروز بعد از سوگواري به حقي كه براي او داشتيم بايد از اين به بعد فكر ميراث سردار سليماني باشيم، سردار سليماني مرزبان ايران بود اما هيچ وقت نمي‌خواست بين ايرانيان مرزي به وجود بياورد.

وي تاكيد كرد: ما همه صاحبان يك سرزمين و يك نظام هستيم و منافع ما منافع مشترك است، ما در كشوري زندگي مي كنيم كه در اين كشور سبك‌هاي زندگي مختلف و سليقه‌هاي مختلف حاكم است ايران داراي يك رنگ، يك نام و يك سليقه نيست ما بايد به سليقه‌ها و انديشه‌ها و راه هاي مردم احترام بگذاريم . همه ايراني هستند و ايران ازآن همه است.

روحاني در بخش ديگري از سخنانش گفت: اين سرزمين به سليقه خاص و جناح و افكار خاصي مرتبط نيست. به همه ارتباط دارد احساس ما اين است كه جان هر فرد ايراني جان همه ماست و همانطور كه قران به‌ ما آموخته از دست رفتن يك نفر بي‌گناه به منزله از دست رفتن انسانيت است.

رييس دولت دوازدهم خاطرنشان كرد: علت اينكه اين حوادث دل مردم ما را خيلي به درد ‌آورد اينكه اين عروج‌ها بسيار مظلومانه بود. هم شهادت شهيد سليماني مظلومانه بود، هم از دست رفتن جان عزيزان در كرمان مظلومانه بود هم از دست رفتن عزيزان ما در اين پرواز بسيار مظلومانه بود و اين مظلوميت دل همه را آتش زده است و مردم را بي‌قرار كرده است.

روحاني اضافه كرد: تقريبا هر سه حادثه هم براي جامعه و كشور ما غير منتظره بود. مي‌دانستيم‌آمريكا بسيار جنايتكار است اما فكر نمي‌كرديم آمريكا در كشور ديگري ميهان‌ آن كشور را كه از سرداران بزرگ مبارزه با تروريسم بوده با موشك هدف قرار دهد. اين سبك و سياق شايد براي ما غيرمنتظره بود و مظلومانه شهيد سليماني را به شهادت رساندند.

وي اظهار داشت: البته شهيد سليماني هميشه نماد شهامت، شجاعت و شهادت بود او معلوم بود مسير و راه شهادت را انتخاب كرده اما شهادت او از مسير شهامت و ايستادگي اش عبور كرد.

رييس جمهوري گفت: كسي فكر نمي‌كرد در تشييع جنازه يك يار و يك عزيز، عزيزاني كه در غم وي آمده‌اند به اين زودي به آن عزيز ملحق شوند و به جاي اينكه دفن او را شاهد باشد خود او را در آسمان‌ها ببيند. اين هم براي ما غيرمنتظره بود.

روحاني افزود: اينكه يك هواپيمايي مردم عزيز از مليت‌هاي مختلف مخصوصا ايرانيان ما ، هدف يك موشك به اشتباه قرار بگيرد اين هم براي ما غيرمنتظره بود و فكر نمي كرديم چنين اشتباهي رخ بدهد. البته آنهايي كه اشتباه كردند همانهايي هستند كه هميشه براي امنيت كشور تلاش كردند در فضاي امنيت كشور متاسفانه اين اشتباه رخ داده و براي هدف ديگري نبوده است.

وي بيان كرد: ملت ما در برابر اين حوادث، كه البته حادثه سيل و گرفتاري مردم سيستان و بلوچستان هم در اين روزهاي اخير به آن اضافه شده آماده است كه با قامتي استوار بايستد و جبران كند. همه اينها جبران‌هايي دارد كه بايد حساب شده باشد.

رييس جمهوري خاطرنشان كرد: شهادت سردار سليماني جبران دارد كه در بخش نظامي اين جبران انجام گرفت يعني نيروهاي مسلح، سپاه پاسداران با موشك‌هايي كه به عين‌الاسد زد، نشان داد كه ما در برابر آمريكا كوتاه نمي آييم و اگر آنها جنايتي كردند حتما پاسخ را دريافت مي‌كنند.

روحاني افزود: ‌اما در عين حال ما يك جبران بزرگ هم مدنظرمان است اينكه ملت هاي منطقه تلاش كنند كه آمريكا از اين منطقه برود. همانطور كه پارلمان عراق اين تلاش را كرد و همانطور كه ملت‌هاي ديگر نيز اين نظر را دارند اين هدف ممكن است كوتاه مدت نباشد اما ما بايد آن را دنبال كنيم.

وي اضافه كرد: در موضوع از دست رفتن جان عزيزان ما در كرمان حتما ما بايد دنبال كنيم و حتما بايد روشن بشود كسي كه در ايجاد نظم و مسئوليت نظم را داشته درست است كه جمعيت بي‌تاب بوده و فوق‌العاده بوده اين احوال مي‌باست ما در آن شرايط مراقبت مي‌كرديم آنهايي كه مسئول اجتماع مردم بودند بايد پاسخگو باشند و مردم اين انتظار را دارند.

رييس دولت دوازدهم خاطرنشان كرد: در داستان هواپيما يك داغ بزرگي براي همه ما بود همه دولت، ملت و نيروهاي مسلح ما عزادار شدند و به يك معنا ما هم ولي دم آنها هستيم. گرچه خانواده هاي آنها هم ولي دم آنها هستند.

ما نبايد اين مساله را رها كنيم. بلكه بايد اين مساله را جبران كنيم. جبران اول و قدم اول البته به اين است كه صادقانه مسائل به مردم گفته شود . درد و رنج مردم با پذيرش مسئوليت و صداقت حل مي‌شود.

روحاني ادامه داد: اين كه تسليت بگوييم كه ما همدرديم و در غم آن‌ها شريكيم اين ها خوب است، اما غم مردم زماني رفع مي شود كه بدانند ما احساس مسووليت مي كنيم اگر با صداقت حرف بزنيم اين موضوع مردم را آرام مي كند و داغ آنان را كم مي كند، جز اقدامات معمول اولين اقدامي كه بايد انجام شود بايد با پيگيري صحيح و درست قضايي كه دولت قوه قضاييه و نيروهاي مسلح با هم مشاركت كنند يك اقدام قضايي انجام دهند كه اين اقدام براي افكار عمومي و دنيا اقناع كننده باشد.

وي افزود: اين قدم اول كار است، اما قدم نهايي آن است كه اين حادثه ديگر قابل تكرار نباشد نه اين كه تكرار نشود ، بايد مقررات ما بازبيني، بازنگري شود، اين خطاي غير قابل قبول و بسيار تاسف بار ايجاد شده است جبران آن اين است كاري شود كه دنيا مطمئن شود اين حادثه در ايران قابل تكرار نيست.

رييس جمهوري ادامه داد: نيروهاي مسلح ما در اين حادثه قدم اول را خوب برداشتند، تحقيق و بررسي و اعلام كردند، قدم هاي ديگر را نيز بايد بردارند كه منجر به نظارت و هماهنگي بيشتر شود قدم بعدي تضعيف نيروهاي مسلح نيست.

روحاني يادآور شد: خواهش مي كنم از همه كساني كه در همه حوادث متاثر هستند جبران اين موضوع اين نيست كه به عكس عمل كنيم و نيروهاي مسلح را تضعيف كنيم ما نيروهاي مسلح، سپاه، بسيج و ارتش و نيروي انتظامي را نياز داريم، شايد در ميان اشتباهي رخ دهد كه البته رخ داده ولي ما به اين نيرويي كه براي امنيت كشور و آسمان نياز داريم نبايد نيروهاي مسلح تضعيف شوند، اين تضعيف نادرست است، راه و هدف اين است نيروهاي مسلح ما به مردم اطمينان دهند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON