جستجو
شنبه - ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴ حزب تمدن > اخبار > روحاني: در سقوط هواپيما فقط يك نفر مقصر نيست/ مسأله با صداقت براي مردم بيان شود
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
روحاني: در سقوط هواپيما فقط يك نفر مقصر نيست/ مسأله با صداقت براي مردم بيان شود


رئيس‌جمهور با اشاره به ماجراي اصابت موشك به هواپيماي اوكرايني گفت: به دليل آشنايي كمي كه با پدافند دارم در اين داستان فقط يك فرد نمي‌تواند مقصر باشد فقط كسي كه شاسي را فشار داده مقصر نيست ديگراني هم هستند و من مي‌خواهم اين مساله با صداقت براي مردم بيان شود.

روحاني: در داستان سقوط هواپيماي اوكرايني فقط يك فرد نمي‌تواند مقصر باشد/ مسأله با صداقت براي مردم بيان شود

به گزارش عصرايران به نقل از ايلنا، حسن روحاني رئيس‌جمهور در همايش تجليل از نمونه‌هاي ملي بخش كشاورزي گفت: قبل از آنكه راجع به اين اجتماع شكوهمند و تشكر از كشاورزان عزيز سخن بگويم لازم مي‌دانم غم اين ايام را به ملت ايران تسليت بگويم. غم از دست دادن سرداري شجاع و فداكار در ميدان امنيت كشور و منطقه غم از دست دادن عزيزاني در تشييع پيكر اين سردار و در اين ايام غم بسيار بزرگ و سهمگين سقوط هواپيماي مسافربري اوكرايني كه ۱۷۶ نفر در اين حادثه فاجعه آميز جان خود را از دست دادند.

وي افزود: من از لحظه‌اي كه احتمال دادم ممكن است سقوط هواپيما طبيعي و عادي نباشد تلاش فراواني كردم كه دوران بررسي و تحقيق كوتاه شود و به دقت بدانيم كه اين هواپيما چگونه سقوط كرده است. همكاري‌هاي خوبي از طرف نيروهاي مسلح كه تنها مسير ما براي يافتن حقيقت در اين بخش بودند، انجام گرفت و بلافاصله بعد از آنكه براي من مشخص شد يك خطاي بسيار دردناك و نابخشودني انجام گرفته به مسئولان امر اعلام كردم كه بلافاصله به مردم اطلاع دهند.

رئيس‌جمهور تاكيد كرد: اين حادثه، حادثه بسيار تلخي بود. تحملش براي مردم بسيار سنگين است حتي اگر به خاطر نقص فني هم اين هواپيما سقوط كرده بود، باز هم غمبار بود اما بعد از اينكه مشخص شد خطاي انساني منجر به حادثه شده، غم مردم را چندين برابر كرد.

وي ادامه داد: از همين جا به خانواده‌هاي جان‌باختگان در ايران و ساير كشورها همانطور كه با رهبرانشان تلفني حرف زدم اولا قول مي‌دهم دولت با همه توان و امكاناتش پيگير اين مساله باشد، چراكه موضوع بسيار مهمي است.

روحاني خاطرنشان كرد: قوه قضائيه بايد دادگاهي ويژه با قاضي عالي رتبه و ده‌ها كارشناس تشكيل دهد. چراكه اين پرونده عادي نيست همه دنيا به اين دادگاه ما نگاه خواهند كرد، به همه عزيزان دولت توصيه مي‌كنم در كنار اين خانواده‌هاي عزيز باشند مشكل و مسائل آنها را پيگيري كنند و از مردم ايران مي‌خواهم در كنار اين عزيزان همدردي ارزشمندي را انجام دهند. وزير راه، مسئولان دولتي، استاندارها و همه در كنار اين خانواده‌ها قرار گيرند.

وي گفت: به عنوان يك پدر احساس مي‌كنم غم از دست دادن جوان نخبه تحصيلكرده سطح بالا كه سرمايه كشور و مردم بوده تا چه حد سخت و مشكل است. اينكه نيروهاي مسلح ما با صراحت لهجه خطاي خود را اعلام و از مردم عذرخواهي كردند گام اول خوبي بوده كه در اين راستا برداشته شده و گام‌هاي بعدي هم بايد برداشته شود به دليل آشنايي كمي كه با پدافند دارم در اين داستان فقط يك فرد نمي‌تواند مقصر باشد فقط كسي كه شاسي را فشار داده مقصر نيست ديگراني هم هستند و من مي‌خواهم اين مساله با صداقت براي مردم بيان شود.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON