جستجو
شنبه - ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۴ حزب تمدن > اخبار > مقام معظم رهبري:فعلا يك سيلي به آمريكايي‌ها زده شد، بحث انتقام موضوع ديگري‌است
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
مقام معظم رهبري:فعلا يك سيلي به آمريكايي‌ها زده شد، بحث انتقام موضوع ديگري‌است


به گزارش عصرايران، حضرت آيت الله خامنه‌اي در جمع هزاران نفر از مردم قم در حسينيه امام خميني(ره) با اشاره به سالروز قيام 19 دي يادآورشدند:يك جمله درباره مساله روز19دي عرض كنم. بايد درس بگيريم اكثر شما برادران و خواهران آن روز نبوديد اما خاطره آن زنده است و بايد از آن درس بگيريم.

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (چهارشنبه) در ديدار هزاران نفر از مردم قم، حملات موشكي بامداد امروز به دو پايگاه امريكا در عراق را يك سيلي خواندند و با تأكيد بر اينكه مقابله اصلي بايد در جهت پايان دادن به حضور فساد برانگيز و ويرانگر امريكا در منطقه باشد، گفتند: از بركات عظيم شهادت و معنويت حاج قاسم سليماني قيامتي بود كه در شهرهاي ايران و عراق در مراسم هاي تشييع به‌پا شد. اين بدرقه ها، زنده بودن انقلاب اسلامي را به رخ جهانيان كشيد و من در مقابل آنچه روح بزرگ آن شهيد عزيز براي ايران و منطقه به ارمغان آورد، سر تعظيم فرود مي آورم.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به شهادت سردار پرافتخار اسلام و ايران حاج قاسم سليماني، آن شهيد عزيز را رفيقي خوب، بزرگوار و شجاع خواندند كه با خوش‌بختي به ملكوت اعلي پيوست.

رهبر انقلاب در تبيين خصايص سپهبد شهيد سليماني، «شجاعت» و «تدبير» را دو ويژگي برجسته او برشمردند و يادآوري كردند: برخي شجاعت دارند اما تدبير و عقل لازم را براي به كار بردن شجاعت ندارند و برخي اهل تدبيرند اما اهل اقدام و عمل نيستند و دل و جگر كار را ندارند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: حاج قاسم از دفاع مقدس تا پايان عمر با شجاعت به دل خطر مي‌رفت اما در عين حال با تدبير و فكر و منطق عمل مي‌كرد و نه تنها در ميدان نظامي بلكه در ميدان سياست هم شجاعت و تدبير توأمان داشت و سخنانش قانع‌كننده، منطقي و تاثيرگذار بود كه بنده اين واقعيت را بارها به دوستان فعال در عرصه سياسي گفته‌ام.

ايشان اخلاص سردار پرافتخار حاج قاسم سليماني را بالاتر از همه خصائص او خواندند و افزودند: او شجاعت و تدبيرش را براي خدا خرج مي‌كرد و اهل تظاهر و ريا نبود كه ما نيز بايد براي دستيابي به اين ويژگي بسيار مهم يعني اخلاص، تلاش و تمرين كنيم.
ايشان در زمينه اخلاص مثال‌زدني حاج قاسم افزودند: در جلسه‌هاي رسمي با مسئولان مختلف، او به‌گونه‌اي در حاشيه و دور از چشم مي‌نشست كه بايد مي‌گشتيد تا او را پيدا مي‌كرديد و مي‌ديديد.

رهبر انقلاب «مراقبت از حدود شرعي» را در همه شرايط حتي در ميدان جنگ، از ديگر خصوصيات حاج قاسم برشمردند و افزودند: او فرماندهي جنگاور و مسلط بر عرصه نظامي بود اما در ميدان جنگ نيز حدود شرعي را كاملاً رعايت مي‌كرد تا به هيچ كس ظلم و تعدي نشود، آن‌هم درحالي كه خيلي‌ها در عرصه نظامي اهل احتياط و رعايت حدود شرعي نيستند.
رهبر انقلاب با اشاره به مراقبت سردار سليماني براي حفظ جان اطرافيان، رزمندگان و همكارانش افزودند: ويژگي مهم حاج قاسم اين بود كه در مسائل داخلي اهل حزب و جناح و اين‌گونه تقسيم‌بندي‌ها نبود اما به شدت انقلابي و پايبند به خط نوراني و مبارك امام بود و انقلاب و انقلابي‌گري خط قرمز جدي او بود. حاج قاسم واقعاً ذوب در انقلاب بود و برخي سعي نكنند كه اين واقعيت‌ها را كم‌رنگ كنند.

ايشان خنثي كردن همه نقشه‌هاي نامشروع آمريكا در غرب آسيا را نمونه‌اي از تدبير و شجاعت شهيد سليماني برشمردند و گفتند: دشمنان حاج قاسم، اين واقعيت را به خوبي مي‌دانند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در همين زمينه افزودند: حاج قاسم در مقابل همه نقشه‌هايي كه با پول، توانايي و تأثيرگذاري سياسي و تشكيلات وسيع آمريكايي‌ها شكل مي‌گرفت، قد علم كرد و آن‌ها را خنثي و بي‌نتيجه كرد.

ايشان در تبيين تأثيرگذاري بي‌بديل سردار سليماني در قضيه فلسطين افزودند: آمريكايي‌ها سعي داشتند قضيه فلسطين را به فراموشي بسپارند و كاري كنند كه فلسطيني‌ها در حالت ضعف قرار گيرند تا جرأت مبارزه نداشته باشند اما اين مرد بزرگ، دست فلسطيني‌ها را پُر كرد و به آ‌ن‌ها جرأت و توان مبارزه داد.

رهبر انقلاب با اشاره به تصريح مكرر رهبران فلسطيني در اين زمينه افزودند: حاج قاسم كاري كرد كه منطقه كوچكي مانند غزه در مقابل صهيونيست‌هاي پر مدعا به گونه‌اي ايستاد كه رژيم صهيونيستي ۴۸ ساعته مجبور به درخواست آتش‌بس شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بيان نقش تعيين‌كننده سپهبد سليماني در شكست نقشه‌هاي آمريكا در عراق نيز افزودند: آمريكايي‌ها مي‌خواستند عراق يا شبيه رژيم طاغوت باشد يا شبيه برخي رژيم‌ها مثل سعودي كه به تعبير آنها نقش گاو شيرده را دارند، اما حاج قاسم به كمك عناصر مؤمن و جوانان شجاع عراقي و مرجعيت در عراق رفت و در مقابل اين نقشه ايستاد و آن را خنثي كرد.

رهبر انقلاب افزودند: در لبنان نيز آمريكايي‌ها مي‌خواستند لبنان را از مهمترين عامل استقلالش يعني حزب‌الله محروم كنند تا صهيونيست‌ها، لبنان بي‌دفاع را همچون برخي مقاطع به‌راحتي اشغال كنند اما حزب‌الله روز به روز قوي‌تر شد به‌گونه‌اي كه امروز، هم دست لبنان است و هم چشم لبنان كه نقش شهيد شجاع و با تدبير ما در اين مسئله ممتاز و برجسته بوده است.
ايشان با تأكيد بر اينكه امروز ملتها بيدارند، افزودند: شهيد سليماني به همراه رفقاي عزيزش همچون شهيد ابومهدي المهندس آن مرد مؤمن و شجاع و برخوردار از چهره نوراني و خدايي، توانستند كارهاي بزرگي را به ثمر برسانند.

رهبر انقلاب اسلامي بخش ديگري از سخنانشان درباره شهيد سليماني را به بركات شهادت عظيم وي اختصاص دادند و گفتند: هر زماني كه اين شهيد عزيز گزارشي ارائه مي كرد من قلباً و زباناً او را تحسين مي كردم اما اكنون در برابر بركات شهادت او و آنچه اين شهادت براي كشور و منطقه ايجاد كرد، سر تعظيم فرود مي آورم.

حضرت آيت الله خامنه اي، اين بركات عظيم و قيامتي را كه در تشييع جنازه آن شهيد گرانقدر و همراهانش به پا شد نتيجه معنويت او برشمردند و افزودند: آن بدرقه هاي ايراني را و همچنين آن بدرقه هاي عراقي را در كاظمين، بغداد، نجف و كربلا و آن تشييعي را كه نسبت به اين پيكر قطعه قطعه شد، ديديد. از روح مطهر آن شهيد بزرگوار از اعماق دل تشكر مي كنم.
ايشان با تأكيد بر اينكه شهادت حاج قاسم سليماني و آن تشييع هاي بي نظير «زنده بودن انقلاب» را به رخ دنيا كشيد، خاطرنشان كردند: عده اي مي خواستند وانمود كنند كه انقلاب اسلامي در ايران تمام شده است و البته عده اي هم سعي مي كنند اين اتفاق بيفتد، اما شهادت حاج قاسم نشان داد كه انقلاب زنده است و همه ديدند كه چه قيامتي در تهران و ديگر شهرها به پا شد.

حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه شهيد سليماني با شهادت خود، چشم هاي غبار گرفته را باز و دشمنان را مجبور به خضوع در مقابل عظمت ملت ايران كرد، گفتند: ملت ايران با حضور بي نظير خود در مراسم تشييع، به دهان دشمنان و امريكايي‌هاي بي انصاف، دروغ‌گو و هجوگو زد كه مي خواهند اين مجاهد عظيم‌القدر و سردار و فرمانده مبارزه با تروريسم را يك تروريست معرفي كنند.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين با ابراز تأسف عميق از حادثه تلخ روز گذشته در مراسم تشييع شهيد سليماني در كرمان گفتند: به خانواده‌هاي اين هم‌ميهنان عزيز كرماني تسليت عرض مي‌كنم و اميدوارم ارواح مطهر اين جان‌باختگان با شهيد سليماني محشور شوند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي در ادامه با اشاره به حملات موشكي بامداد امروز به پايگاههاي نظاميان تروريست امريكا در عراق گفتند: بحث انتقام بحث ديگري است، ديشب يك سيلي به آنها زده شد اما در مقام مقابله، اين اقدامات نظامي به اين شكل كفايت نمي كند بلكه بايد حضور فسادبرانگيز امريكا در منطقه تمام شود.

رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه ملتهاي منطقه و دولتهاي برخاسته از ملتها بدون ترديد ادامه اين حضور فسادبرانگيز امريكا را قبول نمي كنند، خاطرنشان كردند: حضور آنها در اين منطقه و در هر جاي ديگر دنيا، جز جنگ، اختلاف، فتنه، ويراني و خراب شدن زيربناها هيچ نتيجه ديگري نداشته است و آنها همين فساد و ويرانگري را براي ايران عزيز و جمهوري اسلامي هم آرزو و اصرار دارند و مسئله مذاكره و نشستن پشت ميز، مقدمه آن دخالتها و حضورها است، بنابراين حضور امريكايي‌ها در منطقه بايد به پايان برسد.

ايشان يكي از وظايف آحاد مردم در شرايط كنوني را «شناخت دشمن« دانستند و تأكيد كردند: نبايد در شناخت دشمن دچار اشتباه شد و با اينكه همه مي دانند دشمن عبارت از «استكبار، صهيونيزم و امريكا» است اما تلاش وسيعي با استفاده از شيوه هاي پيچيده تبليغاتي براي تغيير نظر مردم درخصوص دشمن در دستور كار است.

حضرت آيت الله خامنه اي از ديگر وظايف مهم آحاد مردم در شرايط كنوني را آگاهي از نقشه دشمن و شيوه هاي مقابله با آن برشمردند و گفتند: جمهوري اسلامي ايران بدون خواست، كمك و آراء مثبت و اراده هاي مردم معنايي ندارد، بنابراين مردم بايد نسبت به نقشه دشمن و راههاي مقابله با آن شناخت داشته باشند.

ايشان با اشاره به وجود افراد شجاع و با تدبير در كشور در عرصه هاي نظامي، علمي، سياسي و اقتصادي افزودند: بايد سخن اين افراد شنيده، و به پيشنهادهاي آنها در سطح كشور توجه و عمل شود.

رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: همانگونه كه امام بزرگوار فتح الفتوح انقلاب اسلامي را تربيت جوانان مؤمن، شجاع و كارآمد مي دانستند، امروز چنين انسانهاي تربيت‌شده مكتب امام در كشور فراوان هستند و بايد از ظرفيت آنها براي مقابله با طراحي هاي دشمن استفاده شود.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه دشمن عبارت از امريكا، رژيم صهيونيستي و مجموعه اي از كمپاني‌ها و غارتگران و ستمگران دنيا تحت عنوان دستگاه استكبار است، افزودند: برخي دولتهاي داخل يا خارج منطقه را تا زماني كه حركتي در خدمت دشمن انجام نداده باشند، نبايد جزو دشمن قلمداد كرد.

ايشان نقشه اساسي دشمن را ايجاد اخلال در عزم و اراده مردم و جوانان دانستند و افزودند: آنها تلاش مي‌كنند با ترديدافكني در ايمان و غيرت ديني مردم، قدرت تهاجمي و دفاعي جمهوري اسلامي را از بين ببرند. البته توطئه آمريكايي‌ها فقط منحصر به اين ترفند نيست بلكه آنها به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامي در ميدانهاي سياست، اقتصاد و مسائل امنيتي نيز هستند.

رهبر انقلاب اسلامي، برنامه‌ريزي دشمنان ملت ايران قبل از حوادث آبان را از جمله توطئه‌هاي امنيتي آنان دانستند و خاطرنشان كردند: قبل از وقوع قضاياي آبان، يك عنصر آمريكايي با عده‌اي ايرانيِ مزدور و وطن‌فروش در يك كشور كوچك اما واقعاً شرير و خبيث اروپايي دور هم جمع شدند و نقشه‌هاي قبلي خود را براي حوادثي كه چند روز بعد اتفاق افتاد به‌روز كردند.

ايشان افزودند: مردم از حادثه بنزين اوقاتشان تلخ بود و به محض آنكه برخي مردم كه تعداد آنها نيز زياد نبود به‌عنوان اعتراض بيرون آمدند، مغرضان، فريب‌خوردگان و عمّال دشمن كه از قبل آنها را آماده كرده و به عده‌اي از آن مزدوران پول داده بودند، شروع به اجراي آن نقشه يعني تخريب، آتش زدن و ويران كردن مراكز دولتي و مردمي كردند تا جنگ راه بيندازند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به خوشحالي آمريكايي‌ها در روز اول آن حوادث به خيال اينكه كار ايران تمام شده است، گفتند: البته دو روز بعد كه معلوم شد كار خود آنها تمام شده است نه ايران، بسيار اندوهگين و غصه‌دار شدند.

رهبر انقلاب اسلامي بار ديگر همگان را به تيزبيني در مقابل نقشه دشمن و در نظر داشتن نقاط اساسي يعني «مباني فكريِ اسلامي و انقلابي» و «وحدت ملي» توصيه كردند و افزودند: اين وحدتي كه خوشبختانه در زير تابوت پيكر مطهر شهيد سليماني و شهداي همراه ايشان در بين مردم ديده شد، بايد محفوظ بماند و جهت‌گيريِ مردم، انقلابي و در جهت تكريم مردان انقلاب و شهيدان و عناصر يادآور ارزشهاي انقلاب باشد.

ايشان با تأكيد بر اين واقعيت كه دشمنيِ جبهه دشمنان با ملت ايران دشمنيِ ذاتي و هميشگي است نه يك دشمنيِ فصلي و موسمي، گفتند: راه علاج اين است كه ما خود را از همه جهات سياسي، اقتصادي، نظامي و امنيتي قوي كنيم تا دشمن نتواند ضربه بزند، بنابراين اينكه برخي خيال كنند اگر ما يك قدم عقب برويم و قدري كوتاه بياييم، آمريكايي‌ها دست از دشمني برمي‌دارند، خطايي فاحش است.

حضرت آيت الله خامنه‌اي همچنين به يك خطاي تحليلي ديگر مبني بر اينكه «كاري نكنيد كه آمريكايي‌ها عصباني شوند» نيز اشاره كردند و در پاسخ به آن گفتند: اين حرف درست بر خلاف فرمايش پروردگار در قرآن كريم است كه مي‌فرمايد رشد نهالهاي برومند و عناصر و جوانان مؤمن، اساساً براي اين است كه دشمنان عصباني شوند. البته آنها نيز بيش از هر چيزي از همين جوانان عرصه‌هاي علم و جهاد و خدمت و نظامي عصباني هستند.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين مصوبه ديروز مجلس شوراي اسلامي عليه رژيم تروريست آمريكا را خوب خواندند و افزودند: مصوبه پارلمان عراق نيز كه مصوبه اخراج آمريكا از اين كشور بود، بسيار خوب بود و اميدواريم خداوند توفيق دهد اين حركت را دنبال كنند.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين در ابتداي سخنانشان با اشاره به حادثه بسيار مهم و تاريخ‌ساز ۱۹ دي ۱۳۵۶ گفتند: بايد خاطره و عمق تأثيرگذاري اين حادثه عظيم را هميشه به ياد داشته باشيم و با درس‌گيري از اين‌گونه حوادث، گذشته را راهنما و چراغ آينده قرار دهيم.

ايشان حادثه ۱۹ دي ۱۳۵۶ قم را ايستادگي مردم قم در مقابل رژيم بي‌رحم طاغوت خواندند و خاطرنشان كردند: مردم قم آن‌ روز در دفاع از مقام مرجعيت رهبر عظيم‌الشأن ملت يعني امام خميني(ره) با دست خالي و فقط با تكيه بر «ايمان» و «غيرت ديني» سينه سپر كردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: در آن روز، نه قيام‌كنندگان قمي و نه رژيم طاغوت كه به خيال خود آن‌ها را تار و مار كرده بود، هرگز فكر نمي‌كردند اين حركت منشأ چه تحول عظيمي در ايران و حتي در تاريخ منطقه و جهان شود اما بركتي كه خدا به اين حركت مبتني بر ايمان و غيرت ديني داد موجب شد اربعين‌هاي پشت سرهم شكل بگيرد و سرانجام انقلاب با رهبري امام بزرگوار به پيروزي برسد.

ايشان تأكيد كردند: بايد هميشه به ياد داشته باشيم كه سر آغاز انقلاب عظيم اسلامي، همين حركت مخلصانه اما به‌ظاهر كوچك مردم قم بود كه با هدايت و دست قدرت الهي به سرانجامي تاريخ‌ساز منجر شد كه اين هدايت و نصرت در همه حوادث و رويدادهاي متكي بر ايمان و غيرت ديني وجود خواهد داشت.

رهبر انقلاب با اشاره به دست پُر ملت ايران در مقابل زورگويان عالم افزودند: البته ابزار نظامي نيز وقتي اثر حقيقي و كارگشا دارد كه متكي بر ايمان و غيرت ديني باشد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به وعده الهي مبني بر غلبه شماري قليل بر جبهه‌اي بسيار وسيع به اذن الهي افزودند: شرط تحقق اين وعده صادق، ايمان و غيرت ديني است.

ايشان با توصيه مؤكد به مسئولان تبليغاتي، علماي معظم قم و ديگر مناطق و نيز آحاد مردم و جوانان فعال حوزه فرهنگي براي تلاش درباره زنده ماندن درس‌هاي حوادثي همچون قيام ۱۹ دي ۱۳۵۶ مردم قم افزودند: بايد همواره به ياد داشته باشيم كه شروع مظلومانه اما متكي بر ايمان و غيرت ديني مي‌تواند با ياري پروردگار حوادث عظيمي را در پي داشته باشد.

رهبر انقلاب اسلامي با استناد به آيات مكرر قرآن كريم درباره فراموش نكردن ياري و نعمت‌هاي پروردگار افزودند: بني اسرائيل در سايه قدرت معنوي و ياري پروردگار از زير فشار رژيم سفاك فرعون رهايي يافتند اما با گذشت زمان، توكل و اعتماد به خدا و صبر و استقامت را از دست دادند و در نتيجه به ذلت و مَسكنت و غضب الهي دچار شدند.

ايشان كميت و كيفيت جوانان مؤمن و پايبند به انقلاب را از اول انقلاب هم بيشتر خواندند اما تأكيد كردند: بايد مراقب بود راه را درست طي كنيم كه لازمه اين كار، فراموش نكردن اين درس بزرگ قرآني است.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON