جستجو
جمعه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱ حزب تمدن > اخبار > مراسم تشييع سردار شهيد سليماني در زادگاهش كرمان
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
مراسم تشييع سردار شهيد سليماني در زادگاهش كرمان


پيكر شهيد سردار سپهبد شهيد قاسم سليماني و همرزم شهيدش سردار پورجعفري در خيابان شهيد بهشتي (شريعتي) به تقاطع سميه (چهارراه طهماسب آباد) شهر كرمان رسيد. اكنون خيابان هاي كرمان مملو از مردمي است كه آمده‌اند براي آخرين بار با سردار محبوب‌شان وداع كنند. مردمي كه با پلاكاردهاي «انتقام سخت» به دنبال انتقام از مسببان اين جنايت تروريستي هستند.

حضور مردم كرمان در مراسم تشييع شهيد سردار سليماني

به گزارش عصر ايران به نقل از ايسنا، مردم ديار كريمان بار ديگر ثابت كردند پاي انقلاب و آرمان هايش و فدائيان نظام ايستاده اند هرچند حضور امروزشان دليل محكم ديگري دارد و آن استقبال از جگرگوشه شان است كه عمر و زندگي خود را در دفاع از اسلام و مكتب شيعه گذاشت.

مراسم تشييع سپهبدحاج قاسم سليماني و سردارشهيد حسين پورجعفري با حضور گسترده و پرشور مردم ديار كريمان و ميهماناني از ديگر استان ها در حال برگزاري است.

براساس اين گزارش در اين مراسم تشييع برخي افراد با پوشيدن كفن و با نوشته «انتقام» به دنبال انتقام از مسببان اين جنايت تروريستي هستند. همچنين دانشجويان دانشگاه صنعتي سيرجان نيز با در دست داشتن پلاكاردهاي با مضمون «راهت ادامه دارد»، «سرار دلها آرام بخواب ما بيداريم» و «ما آمريكا را زير پا له مي كنيم» در اين مراسم حضور پيدا كردند.

«من يك سليماني ام» پلاكارد مردم كامفيروز شمالي و قادر آباد در استان فارس است كه به گلزار شهداي كرمان آمده اند.

حضور مردم كرمان در مراسم تشييع شهيد سردار سليماني

مردم قدردان استان فارس نيز وارد گلزار شهداي شهر كرمان شده و پلاكاردهاي «نه سازش نه تسليم نبرد با آمريكا»، «من يك سليماني ام» به دست داشته و فرياد مي زدند "مرگ بر آل سعود"، "مرگ بر آمريكا" و "خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست".

دريادار پاسدار علي تنگسيري فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حاشيه مراسم تشييع پيكر شهيد سپهبد قاسم سليماني در كرمان در جمع خبرنگاران با تاكيد بر اينكه اينكه حتما انتقام خون سردار سليماني از دشمنان گرفته خواهد شد، اظهار كرد: دشمنان خواهند ديد كه حاج قاسم‌ها انتقامي سخت مي‌گيرند، اما زمان و جغرافياي انتقام را ما مشخص مي‌كنيم نه دشمنان‌مان.

وي تصريح كرد: پيام ما به دشمنان اين است كه از منطقه بروند؛ ماندن‌شان هم معظلي براي منطقه است و هم براي‌شان هزينه‌هاي بسيار سنگيني در بردارد؛ پيش از آنكه از آنها به سختي انتقام گرفته شود، از منطقه بروند.

حضور مردم كرمان در مراسم تشييع شهيد سردار سليماني

فرمانده نيروي دريايي سپاه در پايان خاطر نشان كرد: نيروي دريايي سپاه هميشه آماده و پا در ركاب و گوش به فرمان ولايت است و آمادگي كامل داريم كه فرمان ولي امرمان را اجرا كنيم. در درياها و جزاير آمادگي كاملي داريم و با وضعيتي كه پيش آمده آمادگي خود را بيشتر خواهيم كرد.

جمعيت حاضر در مراسم تشييع سپهبدحاج قاسم سليماني و همرزم شهيدش سردارپورجعفري با شعارهايي از جمله "الله اكبر"، "علمت بر زمين نمي ماند"، "مرگ بر امريكا"، "مرگ بر اسرائيل" و ... با آرمان هاي انقلاب و شهيد سليماني تجديد بيعت كردند. همچنين در طول مسير پلاكاردهايي با هشتك «انتقام سخت» در دست تشييع كنندگان به وضوح خود نمايي مي كند.

داوود ميرباقري كارگردان سريال مختار به همراه مصطفي پورمختاري و رحمان نظام اسلامي و اسماعيل نجار رييس ستاد بحران كشور در مراسم تشييع پيكر سپهبد سليماني حضور دارند.

حضور مردم كرمان در مراسم تشييع شهيد سردار سليماني

رزمندگان سيستان و بلوچستان گردان ۴۰۵ و ۴۰۹ لشكر ۴۱ ثارالله در دوران جنگ تحميلي وارد گلزار شهدا شدند.

همانطور كه خون سرداران ايران و عراق در اين اتفاق با هم يكي شده، پرچم ايران و عراق و فاطميون نيز در كرمان باهم يكي شده است. همچنين پرچم "يا زينب كبري"، "لبيك يا حسين"، "يا نثارات الحسين" با رنگ هاي زرد، سبز، سفيد، قرمز و مشكي در دست تشييع كنندگان قرار دارد.

در اين مراسم پيام مقام معظم رهبري پيرامون شهادت سردار سپهبد قاسم سليماني توسط حجت السلام عليدادي سليماني نماينده ولي فقيه در استان كرمان كرمان قرائت شد.

حضور مردم كرمان در مراسم تشييع شهيد سردار سليماني

نماينده ولي فقيه در استان كرمان و امام جمعه شهر كرمان نيز در اين مراسم گفت: سردار سليماني در رابطه با بحث تدفين خود جدا وصيت كرده بودند كه در گلزار شهداي كرمان دفن شوند و در اين راستا نيز در گلزار شهداي كرمان چند جا در نظر گرفته شده است كه طبق وصيتنامه اين شهيد بزرگوار و با نظر خانواده ايشان به خاك سپرده خواهند شد.

در نخستين ساعات بامداد امروز ۱۷ ديماه پيكر مطهر شهيدان سردار سپهبد حاج قاسم سليماني و سردار پورجعفري با استقبال نماينده ولي فقيه و امام جمعه كرمان، استاندار و جمعي از مديران وارد فرودگاه كرمان شد.

سردار سلامي فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ميان شعارهاي «سلامي، سلامي انتقام انتقام» سخنراني خود در ميدان آزادي شهر كرمان را آغاز كرد و گفت: حرف آخر را اول مي‌زنم. آرام باشيد. انتقامي سخت، قاطع و پشيمان كننده مي‌گيريم.

حضور مردم كرمان در مراسم تشييع شهيد سردار سليماني

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اين‌كه شهيد قاسم سليماني تقوا را از ابوذر گرفته بود اظهار كرد: او ابوذر بود و هست و وفاداري را از حضرت ابوالفضل گرفته بود و اين وفاداري و عشق به اسلام و ولايت و ايران عزيز را اثبات كرد. او ميثم، عمار و ياسر بود.

برخي اخبار حكايت از تغيير محل آرامگاه ابدي شهيد سپهبد حاج قاسم سليماني را دارد كه مديركل بنياد شهيد استان كرمان دقايقي پيش در گفت و گو با ايسنا اظهار كرد: به دليل اينكه محلي كه سردار سليماني وصيت كرده اند (در كنار مزار شهيد يوسف الهي) به ساختمان مهديه گلزار شهداي كرمان نزديك است و با توجه به حجم زياد تشييع كنندگان، پيشنهاد داده ايم كه محلي را نيز در وسط گلزار شهداي كرمان تهيه كنند كه تا اين لحظه هنوز محل دقيق خاكسپاري معلوم نيست و منتظر تصميم نهايي از سوي خانواده شهيد هستيم.

پس از نماز صبح مردم كرمان گروه، گروه به سمت مسير تشييع حركت كردند حتي كودكان هم در اين سرما خشك و زير صفر درجه مانعي براي حضور مردم نشده است. اينجا ميعادگاه قاسم و محمدحسين است اينجا پايان فراق است اينجا گلزار شهداست.

حضور مردم كرمان در مراسم تشييع شهيد سردار سليماني

حاج قاسم محمدحسين و همه دوستان و هم رزمانتان كه از كاروانشان جا مانده بودي بي صبرانه منتظرت هستند.

جمعي از مردم قدردان كرمان از ساعات اوليه در گلزار شهدا تجمع كرده اند برخي ها روي كوه منتظر نشسته و چند نفر نيز روي كوه آتش درست كردند تا كمي دست هاي يخ زده شان گرم شود.

برپايه اين گزارش، هم اكنون مكاني براي فرود بالگرد در گلزار شهداي آماده شده است تا پيكر دو شهيد گرانقدر پس از تشييع از ميدان مشتاق بوسيله بالگرد براي خاكسپاري در گلزار شهدا منتقل شود.

حضور مردم كرمان در مراسم تشييع شهيد سردار سليماني

يك گروه خانم افغان با در دست داشتن پرچم افغانستان در گلزار شهدا حضور يافتند و هم اكنون نيز قرائت زيارت عاشورا در مهديه گلزار شهدا آغاز شده است.

مردم تصاويري از سردار دلها در دست دارند و برخي پرچم ايران و پرچم هاي لا اله الا الله و پرچمي به رنگ زرد با مضمون الموت آمريكا در دست دارند.

هيات عزداري از شهرستان سيرجان استان كرمان و شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختياري لحظاتي پيش وارد گلزار شهدا شدند.

حضور مردم كرمان در مراسم تشييع شهيد سردار سليماني

مردم لردگان پلاكاردي با مضمون «غم اويد گرهد غم وه غم سواره/ هر غمي سنگين تره غم براره همچنين مردم سيرجان پلاكاردي با مضنون قبله نما را كشتند/ قبله باقيت /از لانه شيران /سردار را كشتيد/ جمله ياران همه كافيست» در دست داشتند همچنين پرچم هاي لبيك ياحسين و يا حسين به رنگ قرمز و مشكي در دست آنها خودنمايي مي كند.

با توجه به حضور پرشكوه، حماسي و ميليوني مردم مومن، انقلابي و ولايتمدار قم در مراسم تشييع پيكر مطهر سردار سليماني و همراهانش و طولاني شدن اين آيين در قم، آئين وداع با پيكر مطهر سپهبد شهيد قاسم سليماني كه قرار بود شب گذشته در مصلاي امام علي(ع) شهر كرمان برگزار شود لغو شد.

از ساعات اوليه صبحگاه امروز حضور مردم در ميدان آزادي كرمان (آغاز مراسم تشييع) و مسيرهاي منتهي به گلزار شهدا جالب توجه است و پيش بيني مي شود اين مراسم تشييع با حضور بيش از يك ميليون نفر در كرمان برگزار شود.

با جمعيت همقدم مي شوم و آقاي سالمندي كه چفيه بر گردن انداخته هكلام مي شوم كه در پاسخ به سوالم مي گويد:براي كشورمان و به خاطر سردار سليماني امروز آمده ايم كه جانش را فدا كرد و كشور، مقام معظم رهبري و ملت را سرافراز كرد.

اين آقا كه از همشهريان شهيد پورجعفري (شهر گلباف از توابع كرمان) است مي گويد: شهيد پورجعفري نزديك به ۴۱ سال همراه سردار سليماني بود و ايشان را تنها نگذاشت و انشاءالله روحشان با انبياء محشور شود.

در ادامه مسير گروهي را با لباس بلوچي مي بينم كه پوسترهاي سردارشهيد سليماني را در دست دارند با يكي از انها همكلام مي شوم.

اهل ايرانشهر استان سيستان و بلوچستان است و مي گويد: در مراسم تشييع سپهبدحاج قاسم سليماني حضور پيدا كرده ايم تا با آرمان هاي ولايت تجديد ميثاق كنيم و بگوييم انتقام سخت مي خواهيم.

يكي ديگر از حاضران در اين مراسم باشكوه كه از شهرستان نيكشهر استان سيستان و بلوچستان آمده، مرد ميانسالي است كه از داغ جانگداز از دست دادن سپهبد شهيد سليماني مي گويد.

وي اضافه مي كند: ما آمده ايم ذره اي از حق سردارسليماني را ادا كنيم كه هشت سال در دفاع مقدس بود و بعد از آن فرمانده مقاومت و كارگردان بزرگ نظامي بود كه امريكا و موساد در مقابل او مانده بودند و هيچ راهي نداشتند به جز اينكه اين سردار را ترور كنند كه خطاي بزرگي را مرتكب شدند.

اين هموطن بلوچ گفت: صدها سردار ديگر پرچم شهيدحاج قاسم سليماني را به دست ميگرند و من بلوچ نيز امروز عزادارم.

براساس اين گزارش در اين مراسم آحاد مختلف مردم از شهرهاي مختلف خود را به كرمان رسانده‌اند تا در اين مراسم باشكوه كه از دقايقي ديگر در كرمان آغاز خواهد شد شركت كنند. با وجود اينكه پيكر پاك شهدا به بامداد امروز وارد كرمان شده است ولي مردم بي صبرانه منتظر هستند كه پيكر پاك شهيد را در آغوش بگيرند.

گزارش ها حاكي است از بامداد امروز ورودي هاي شهر كرمان داراي ترافيك بسيار سنگيني است و مردم از نقاط مختلف كشور در حال رساندن خود به كرمان براي حضور در مراسم تشييع و وداع با مالك اشتر زمان خود هستند. در همين راستا نيز از شب گذشته صدها كرماني در قالب پويش «كرمان ميزبان ميهمانان حاج قاسم» منازل خود را براي ميزبان زائران حاج قاسم سليماني آماده كرده بودند و به استقبال ميمهمانان رفته بودند.

دكتر اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور به همراه سعيد نمكي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، حسين سيمايي صراف دبير هيئت دولت و پيروز حناچي شهردار تهران نيز دقايقي پيش براي حضور در مراسم تشييع شهداي بامداد جمعه ۱۳ ديماه وارد فرودگاه بين المللي كرمان شدند.

گزارش خبرنگاران ايسنا در طول مسير حاكي از آن است كه هم اكنون ميدان آزادي و خيابان شهيد بهشتي كرمان مملو از جمعيت است.

حضور نوجوانان و جوانان و بانوان در اين مراسم پررنگ است و مردم با سر دادن شعارهاي عليه استكبار و عواملش، اين جنايت هولناك آمريكايي ها در عراق را محكوم مي‌كنند.

معاون اول رييس جمهور دقايقي پيش در توييتر خود با هشتك «قاسم سليماني قهرمان ملي» نوشت : باز سفري به كرمان دارم با داغ و درد براي تشييع پيكر پاك حاج قاسم مي روم. با داغ و دردي سنگين تر از شهادت برادرانم محمد و يعقوب. آخر او برايم هم برادر بود و هم تكيه گاه. از آغاز جنگ تحميلي تاكنون همواره سنگ صبور بود و گره گشاييش براي همه مثال زدني.

لحظاتي پيش سردار سلامي فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به منظور شركت در آيين وداع با پيكر شهيد قاسم سليماني و شهداي مقاومت وارد ميدان آزادي كرمان شدند.

حجت الاسلام و المسلمين سيد احمد مرتضوي مقدم رئيس ديوان عالي كشور، دكتر احمد تويسركاني مشاور رئيس قوه قضائيه، حجت الاسلام و المسلمين هادي صادقي معاون فرهنگي قوه قضائيه، به همراه جمعي از روساي كل دادگستري‌هاي استان‌هاي هم جوار به نمايندگي از سوي آيت الله سيد ابراهيم رئيسي رييس قوه قضائيه نيز هم اكنون در اين مراسم حضور پيدا كردند.

مردم با سردار دادن شعار "مرگ بر آمريكا"، "مرگ بر اسرائيل" و شعارهايي در تجليل از مقام شامخ شهيد سليماني به استقبال پيكر شهيد در ميدان آزادي رفته‌اند تا سردار محبوب دل‌ها را با اندوه و حزن فراوان تشييع كنند.

سيل جمعيت در خيابان هاي منتهي به مسير تشييع پيكر سپهبدحاج قاسم سليماني و شهيد پورجعفري مشاهده مي‌شود. مردم كرمان بار ديگر به خوبي رسم ميهمان نوازي را در ميزباني از فرزند غيورشان به جا آوردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح دوشنبه بر پيكر سردار شهيد سليماني و همرزمانش نماز خواندند و سپس پيكر شهداي مقاومت بر دستان مردم تهران از ميدان انقلاب تا ميدان آزادي تشييع شد.

پيكر سردار شهيد سليماني پس از تشييع در قم به كرمان منتقل و در روزهاي گذشته نيز در مشهد و اهواز با حضور تاريخي و حماسي مردم بدرقه شد.

سردار سپهبد قاسم سليماني فرمانده شهيد نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و ابومهدي المهندس معاون سازمان نيروهاي مردمي عراق (حشد الشعبي) به همراه هشت نفر ديگر بامداد جمعه ۱۳ دي ماه در حمله هوايي نيروهاي آمريكايي در مسير فرودگاه بغداد به شهادت رسيدند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON