جستجو
جمعه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷ حزب تمدن > اخبار > مورالس تسليم شد: استعفا مي دهم/ معترضان جشن گرفتند
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
مورالس تسليم شد: استعفا مي دهم/ معترضان جشن گرفتند


به گزارش عصرايران به نقل از يورونيوز، آلوارو گارسيا لينرا، معاون رئيس جمهوري بوليوي نيز ضمن كناره گيري از سمت خود اعلام كرد كه «كودتا رخ داد.»

ارتش بوليوي روز يكشنبه همزمان با تشديد بحران سياسي در اين كشور از اوو مورالس خواسته بود تا از سمت خود كناره گيري كند. درخواست ارتش تنها چند ساعت پس از آن اعلام شد كه اوو مورالس از برگزاري دوباره انتخابات رياست جمهوري خبر داد.

مورالس تسليم شد: استعفا مي دهم/ معترضان جشن گرفتند

كارلوس مسا، رقيب اصلي اوو مورالس در واكنش به تصميم رئيس جمهوري بوليوي براي برگزاري دوباره انتخابات رياست جمهوري از او خواسته بود تا ضمن كناره گيري از سمتش در انتخابات آينده نامزد نشود.

ويليامز كاليمان، فرمانده ارتش بوليوي روز يكشنبه تنها ساعاتي پس از اعلام تصميم اوو مورالس براي برگزاري دوباره انتخابات به خبرنگاران گفت: «ما بعد از تحليل وضعيت مناقشه داخلي از رئيس جمهوري مي خواهيم كه از سمت خود كناره گيري كند تا صلح در كشور برقرار شود و ثبات حفظ شود.»

 

بوليوي از روز ۲۰ اكتبر (۲۸ مهر) تاكنون صحنه تظاهرات گسترده معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهوري بوده است. كميسيون ملي انتخابات بوليوي اوو مورالس را پيروز انتخابات اعلام كرده بود. اين در حالي است كه مخالفان اوو مورالس وي را به «تقلب» در شمارش آراء متهم مي كنند.

اوو مورالس، رئيس جمهوري چپگرا از سال ۲۰۰۶ ميلادي قدرت را در بوليوي در دست داشت. وي در انتخابات سال‌هاي ۲۰۰۵، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۴ به رياست جمهوري بوليوي برگزيده شد.

وزارت خارجه كوبا در واكنش به اعلام خبر كناره گيري اوو مورالس از رياست جمهوري بوليوي، «كودتا» در اين كشور آمريكاي لاتين را محكوم كرد.

مخالفان اوو مورالس به دنبال انتشار خبر استعفاي او با حضور در خيابان هاي شهر لاپاز پايان زمامداري وي را جشن گرفتند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON