جستجو
جمعه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۲ حزب تمدن > اخبار > روحاني در رفسنجان: تندرو‌ها ما را با مشكل رو به رو مي‌كنند
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
روحاني در رفسنجان: تندرو‌ها ما را با مشكل رو به رو مي‌كنند


به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در جمع مردم رفسنجان با بيان خاطره‌اي از مردم اين شهر اظهار كرد: بعد از فوت مرحوم عظمي بروجردي در سال ۱۳۴۰ دسته جات مختلفي به قم آمدند؛ آن جمعيتي كه نظم و شعارشان خيلي گل كرد جمع مردم رفسنجان بود. من از آن تاريخ با اين مردم پر تلاش آشنا شدم. بعد از سال ۱۳۵۳ تا پيروزي انقلاب همواره جوانان پرشور و مردم عاشق به راه نهضت اسلامي و امام (ره) را در اين شهرستان در زمان سخنراني‌هايي كه داشتم ديدم.
وي ادامه داد: شهيد دكتر باهنر و مرحوم آيت‌الله هاشمي رفسنجاني دو چهره شاخص اين شهر هستند. چهره‌هايي سرآمد بودند، قبل از انقلاب آيت‌الله هاشمي را مي‌شناختم و بعد از انقلاب در نهاد‌هاي مختلف از مجلس و مجمع تا شوراي امنيت ملي با ايشان بودم و در طول اين مدت سياست مداري، واقع بيني و خوشبيني اين مرد براي همه مردم ايران، مردم منطقه و سراسر جهان را ديدم. همه مردم ايران، منطقه و جهان اين چهره خدوم را مي‌شناسند.

رئيس جمهور گفت: مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني يك روشنفكر ديني بود. عالم روشنفكر يك گام پيش‌تر شرايط جامعه را مي‌بيند. آيت الله شهيد بهشتي و آيت الله شهيد مطهري يك عالم روشنفكر بودند. روشنفكران عالماني هستند كه پيش رو را مي‌بينند. فقط زمان حال را نمي‌بينند. آن زمان كه در حوزه علميه قم نوشتن مقاله و مجله علامت مثبتي نبود آيت الله هاشمي رفسنجاني مجله تشيع را در دهه ۳۰ بنيان گذاري كردند. به قلم شهيد آيت الله بهشتي در اين مجله نوشته‌هايي هست.

روحاني سپس گفت: هفته‌اي يك شب در محضر شهيد بهشتي، مقام معظم رهبري و آيت الله هاشمي سه شنبه شب‌ها جلساتي داشتيم و در رابطه با مسائل كشور صحبت مي‌كرديم. وقتي مجلس شوراي اسلامي تشكيل شد، نظر قاطع اين بود كه مقام معظم رهبري رئيس مجلس شوند. خود آقا نظرشان اين بود و استدلال كردند آقاي هاشمي رئيس مجلس شوند، ايشان نه سال اين مجلس را اداره كرد.

وي در ادامه با بيان اينكه آيت الله هاشمي يك مدير بزرگ بود، گفت: مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني يك درس مهمي را در مسير سياسي كشور به همه ياد داد و آن ميانه روي و اعتدال بود. در جامعه ما افكار و سليقه‌هاي مختلف وجود دارد، اين طور نيست كه همه مثل هم بيانديشيم. در اينكه چه راهي را انتخاب كنيم و كدام راه ما را به مقصد مي‌رساند اختلاف نظر هست. در يك جمعيت هشتاد و خرده‌اي ميليوني اختلاف نظر وجود دارد. در اين ميان تندرو‌ها ما را با مشكل رو به رو مي‌كنند. آن راه ميانه‌اي كه قرآن به ما دستور مي‌دهد اين است كه ما شما را امت ميانه رو قرار داده ايم. اعتدال‌گرايي معتدل بودن در عين اهميت به آرمان‌ها بايد در نظر گرفته شود.

روحاني با اشاره به خروج آمريكا از برجام اظهار كرد: در اين شرايط عده‌اي گفتند شما هم بلافاصله از برجام خارج شويد عده‌اي گفتند در هر شرايطي در توافق بمانيد و عده‌اي هم گفتند راه بينابين انتخاب كنيد كه ما همين راه بينابين را انتخاب كرديم. ما با ادامه برجام سال آينده به يك هدف بسيار بزرگ سياسي، امنيتي ودفاعي مي‌رسيم. سال‌هاست خريد سلاح از طرف ايران طبق قطعنامه سازمان ملل ممنوع است و ما نمي‌توانيم سلاح خود را بفروشيم، اما اگر برجام را نگه داريم سال آينده تحريم تسليحاتي ايران برداشته مي‌شود و ما مي‌توانيم به راحتي هم سلاح بخريم و هم بفروشيم.

وي ادامه داد: امروز مي‌توانيم از توافق خارج شويم، اما قطعنامه‌هاي شوراي امنيت عليه ايران باز مي‌گردد، منافع ما در ماندن در برجام است ما برجام را حفظ مي‌كنيم، اما در عين حال پله پله تعهدات خود را كاهش مي‌دهيم نمي‌شود ما ۱۰۰ درصد تعهدات خود را اجرا كنيم، ولي طرف مقابل آن را اجرا نكند.

وي با بيان اين كه امروز شرايط ما در توان هسته‌اي نسبت به هر زماني بهتر است گفت: ما در اين سال‌ها تحقيقات خود را ادامه داديم و تعداد سانتريفيوژ‌هاي كشور از ۵ نوع به ۱۵ نوع رسيده است. ما توافق را حفظ مي‌كنيم و حقوق مردم را پاس داشته و تسليم فشار دشمن نمي‌شويم اين مسير يك مسير تعامل است.

روحاني تاكيد كرد: ما دست روي دست نگذاشتيم و چشم اميدمان به بيرون از مرز‌ها نيست اميد ما اول به خداوند و بعد دست پر بركت و پر توان ملت ايران است.

وي با اشاره به اين كه در سفر به كرمان ۱۴ هزار طرح و پروژه افتتاح مي‌شود تصريح كرد: با تصميمات گرفته شده آب آشاميدني و صنعتي استان يزد و كرمان براي ۳۰ سال آينده از خليج فارس تا درياي عمان تامين مي‌شود. سال آينده اولين قسمت آب به كرمان ويزد وارد مي‌شود؛ و وقتي آب صنعت تامين شود، آبي كه تاكنون در صنعت مصرف مي‌شده در ساير بخش‌ها استفاده مي‌شود از اين آب براي طرح‌هاي گلخانه‌اي هم مي‌شود استفاده كرد.

روحاني گفت: ما به يك پارك علم و فناوري براي تامين اشتغال جوانان تحصيل كرده دانشگاهي نيازمنديم، زيرا براي تامين اشتغال براي مردم عادي به طور نسبي حركت خوبي شروع شده، اما براي تحصيل كردگان دانشگاهي بايد اقدام داشته باشيم. زمين مناسب براي پارك علم و فناوري آماده است و مي‌توان كار ساختماني را بلافاصله شروع كرد تا شركت‌هاي دانش بنيان را يكجا جمع كنيم.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON