جستجو
جمعه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۸ حزب تمدن > اخبار > وزير خارجه امارات: راهي براي معامله با ايران وجود دارد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
وزير خارجه امارات: راهي براي معامله با ايران وجود دارد


وزير مشاور در امور خارجه دولت امارات متحده عربي در اظهاراتي گفته است ايران بايد براي حل و فصل اختلافات و پايان دادن به تنش و بحران در منطقه، به پاي ميز مذاكره با قدرت‌هاي جهاني (آمريكا) و كشورهاي منطقه بيايد.

به گزارش عصرايران به نقل از رويترز، "انور قرقاش" وزير مشاور در امور خارجه دولت امارات روز يكشنبه (امروز)  گفت كه ايران بايد براي گفتگو با قدرت‌هاي جهاني و كشورهاي حوزه خليج فارس به پاي ميز مذاكره بيايد و به دنبال توافق جديدي باشد كه تنش‌هاي منطقه‌اي را كاهش داده و اقتصاد اين كشور را احيا كند.

"انور قرقاش" امروز (يكشنبه) در سخناني  در ابوظبي گفت: "افزايش بيشترتنش  در اين مرحله به  نفع هيچ طرفي نيست و ما به شدت اعتقاد داريم كه جايي براي موفقيت ديپلماسي جمعي وجود دارد." او همچنين نسبت به "انتخاب غلط" بين دو گزينه" جنگ" و يك "توافق ناقص هسته‌اي" هشدار داد.

عكس آرشيوي/ حضور "انورقرقاش" در كنفرانس موسسه" چتم هاوس" در لندن/ 17 جولاي 2017/ رويترز

وزير خارجه امارات: راهي براي معامله با ايران وجود دارد/ ايران به پاي ميز مذاكره بيايد

به گفته قرقاش، مذاكرات جديد با ايران نه تنها بايد در موضوع هسته‌اي باشد بلكه بايد نگراني‌ها از برنامه موشكي بالستيك و آنچه كه "مداخلات منطقه‌اي ايران از طريق گروه‌هاي نيابتي" خواند، نيز برطرف كند.

قرقاش كه در يك نشست سالانه مباحث استراتژيك در ابوظبي سخنراني مي‌كرد، گفت كشورهاي عربي منطقه نيز به دليل نگراني‌هايي كه از فعاليت‌هاي هسته‌اي، موشكي و منطقه‌اي ايران دارند، بايد ضلعي از ميز مذاكره با ايران باشند.

 او گفت: " من معتقدم مي‌توان راهي براي معامله با ايران پيدا كرد كه همه طرف‌ها آماده آن باشند. اين مسيري طولاني خواهد بود و صبر و شجاعت لازم را مي‌طلبد."

او افزود: "مهم اين است كه جامعه بين‌الملل (در مقابل ايران) در يك جبهه قرار بگيرند، به ويژه ايالات متحده و كشورهاي اتحاديه اروپا و همچنين كشورهاي منطقه."

 
Copyright © 2013 - TAMADDON