جستجو
جمعه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶ حزب تمدن > اخبار > مقام معظم رهبري: حضور در فضاي مجازي بايد "حضور جريان‌ساز" باشد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
مقام معظم رهبري: حضور در فضاي مجازي بايد "حضور جريان‌ساز" باشد


مسئولان دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با آيت الله خامنه‌اي ديدار كردند.

به گزارش عصرايران به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار  آيت‌الله خامنه‌اي،  آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، در ديدار مسئولان دفتر تبليغات اسلامي، يك وظيفه مهم اين دفتر را پاسخ به سؤال‌ها و نيازهاي فكريِ جوانان، دانشجويان و گروه‌هاي اثرگذار فرهنگي برشمردند و توصيه‌هايي در خصوص حضور جريان‌ساز در فضاي مجازي و آسيب‌شناسي مقوله تبليغ بيان كردند.

 آيت الله خامنه‌اي با تجليل از خدمات دفتر تبليغات اسلامي، وجود نوانديشي و روشنفكري ديني در اين دفتر را مغتنم دانستند و گفتند: امروز، دوره انقلاب و روزهاي كار و حركت‌هاي جهشي است و قم به اين‌گونه نگاهها و جهت‌گيري‌هاي نو، بيش از پيش احتياج دارد.

ايشان دفتر تبليغات اسلامي را يك واحد زنده و برخوردار از تأليفات پر شمار برشمردند و افزودند: البته جاي دفتر تبليغات در مجموعه‌هاي اثرگذار كشور خالي است و اين دفتر بايد با شناسايي مجموعه‌هاي مؤثر فرهنگي و پاسخ دادن به سؤالهاي ديني آنها، بر غناي فكري اين مجموعه‌ها بيفزايد.

رهبر انقلاب با اشاره به سؤالهاي متنوعِ ديني كه براي دست‌اندركاران فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري وجود دارد، خاطرنشان كردند: پاسخگويي به اين سؤالها و ابهام‌ها، وظيفه حوزه و دستگاههايي همچون دفتر تبليغات اسلامي است.

ايشان دفتر تبليغات را به اولويت‌بندي و تمركز بر كارهاي زمين‌مانده در حوزه علميه قم توصيه كردند و در خصوص فعاليت‌هاي تبليغي در فضاي مجازي، افزودند: دستگاههاي مختلفي در فضاي مجازي حضور دارند اما حضور در اين فضا بايد يك حضور جريان‌ساز باشد، ضمن اينكه بهترين راه شناسايي و ارتباط با گروه‌هاي مؤثر فرهنگي و يافتن سؤال‌ها و سرنخ‌هاي فكري آنان، استفاده از فضاي مجازي است.

 آيت الله خامنه‌اي همچنين تدوين و انتشار كتاب‌هايي با موضوع پاسخ‌ به شبهات فكريِ جوانان و دانشجويان را لازم دانستند.

«تدوين دانش مددكاري اسلامي»، «شبكه‌سازي و هم‌افزايي با ساير دستگاههاي فعال در امر تبليغ» و «آسيب‌شناسي تبليغ» از ديگر توصيه‌هاي رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار بود.

ايشان به يك حلقه مهم در فعاليت‌هاي تبليغي يعني «اثر و بازخورد تبليغ» اشاره كردند و افزودند: صرفِ رفت‌وآمد مبلغان و گروههاي تبليغي به شهرها و روستاها و تأكيد بر خوش‌بيان بودن آنها كافي نيست. مبلغان بايد به‌گونه‌اي آموزش داده شوند كه بتوانند پس از پايان دوره تبليغ نيز ارتباط و تبادل فكري خود را با جوانانِ مستعد استمرار بخشند و در ظرف چند سال، جمعي از همين جوانان را به مبلغان دين در منطقه خود تبديل كنند.

 آيت الله خامنه‌اي با اشاره به توقعات زياد از حوزه علميه قم براي حل مسائل و ابهامات، گفتند: در گذشته چنين توقعاتي از قم وجود نداشت و حوزه علميه، سربه‌زير و مشغول كار خود بود اما امروز اين انتظار از حوزه علميه قم وجود دارد كه براي ابهام‌ها و مشكلات ديني راه‌حل داشته باشد.

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام واعظي رئيس دفتر تبليغات اسلامي و حجت‌الاسلام جعفري رئيس هيئت امناي دفتر تبليغات اسلامي، گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي اين دفتر بيان كردند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON