جستجو
جمعه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴ حزب تمدن > اخبار > انتقاد شديد فرمانده پليس راه از وضعيت ناايمن محور محل تصادف "نوربخش" /بارها براي رفع نقص تذكر داديم اما كسي اعتنا نكرد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
انتقاد شديد فرمانده پليس راه از وضعيت ناايمن محور محل تصادف "نوربخش" /بارها براي رفع نقص تذكر داديم اما كسي اعتنا نكرد


فرمانده پليس راه گفت: تا زماني كه فرد مسئول و شناخته شده‌اي جان خود را از دست ندهد كسي به مشكلات جاده‌اي توجه نمي كند.

به گزارش عصر ايران ، سردار محمدحسين حميدي در خصوص حادثه جان باختن رئيس سازمان تامين اجتماعي و معاونش در استان گلستان گفت: اين محور ۲۴ بريدگي ناايمن دارد كه دور برگردان به حساب نمي آيد ولي عملا به همين منظور استفاده شده است.

وي با اشاره به اين كه پليس راه بارها مكاتبه كرده است كه اين دوربرگردان ها، غيراستاندارد است و در واقع بريدگي است نه دوربرگردان افزود: رفع نواقص اين محور به بهانه كمبود بودجه به حال خود رها شده است در حالي كه موضوع در شوراي ترافيك و كميسيون ايمني استان گلستان نيز مطرح شد اما كسي توجه نكرد.

فرمانده پليس راه با تاكيد بر اين كه شركت ساخت وزارت راه، اين به اصطلاح بزرگراه را ساخته با همان نواقص تحويل داده و سازمان راهداري نيز با وجود نواقص موجود آن را تحويل گرفته است افزود: در سال ۹۶، در اين محور ۱۰ نفر كشته و حدود ۱۴۹ نفر در اين محدوده شديدا مجروح شدند. همچنين در ۷ ماهه سال ۹۷ نيز ۸ تن كشته و ۹۱ نفر مجروح شديد شده‌اند.

وي با اشاره به اين كه بارها در مورد بريدگي هاي غيراستاندارد اين محور مكاتبه و به مسئولان استاني خطرات اين نواقص گوشزد شده است و مسئولان قضايي در جريان اين مكاتبات هستند گفت: در زمان ساخت راه ها، نظر پليس به هيچ عنوان اخذ نمي شود و زماني كه پروژه به اتمام و مرحله بهره برداري مي رسد، بعضا با فشار پليس، تنها برخي نواقص برطرف مي شود.

حميدي گفت: جاده‌اي كه خودروي رئيس سازمان تامين اجتماعي از آن جا عبور مي كرد، عملا محوري درون شهري است و شرايط جاده‌هاي برون شهري را ندارد چرا كه در كنار زمين‌هاي كشاورزي، منازل مسكوني و تجاري قرار گرفته و انواع وسايل نقليه اعم از دوچرخه و موتورسيكلت تا وسايل نقليه سنگين و انواع سواري و خودرو از آن جا عبور مي كند.

وي خاطرنشان كرد: تا زماني كه فرد مسئول و شناخته شده‌اي جان خود را از دست ندهد كسي به مشكلات جاده‌اي توجه نمي كند. در حادثه اخير نيز راننده لندكروز چاره‌اي جز دور زدن نداشته است؛ اگر به اين خودرو برخورد نمي كرد شايد به خودروي ديگري برخورد مي كرد، اما در اين مسير بايد از هوشياري بسياري برخوردار باشيم كه تمام بريدگي ها را با سلامت طي كنيم؛ در اين زمينه خطاي انساني كمترين دليل و راه مهمترين عامل حادثه بوده است.

فرمانده پليس راه با تاكيد بر اين كه حوزه تصادفات در كشور جدي گرفته نمي شود گفت: اين حوزه عملا به مثابه سوت قطاري شده است كه ساكنان اطراف آن به دليل شنيدن‌هاي مكرر عملا آن را نمي‌شنوند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON