جستجو
شنبه - ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۰ حزب تمدن > اخبار > مقام معظم رهبري: مسئولان جز در موارد نظامي و امنيتي هيچ رازي را از مردم پنهان نكنند
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
مقام معظم رهبري: مسئولان جز در موارد نظامي و امنيتي هيچ رازي را از مردم پنهان نكنند


به گزارش عصرايران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت العظمي خامنه اي، مقام معظم رهبري روز دوشنبه 23 مهر در ابتداي جلسه‌ درس خارج فقه خود در توضيح «نامه حضرت اميرالمؤمنين (ع) خطاب به مسئولان و فرماندهان نظامي» برخي وظايف آنان را برشمردند و اين نامه را به مثابه دستورالعملي براي همه مديران نظام اسلامي دانستند و با اشاره به فرازهايي از اين نامه گفتند: در منطق حكومت علوي اگر كسي به خاطر مسئوليتش داراي امتياز و احترامي شد، اين موضوع نبايد اخلاق و رفتار او را با مردم تغيير بدهد و او را از مردم دور كند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: مسئولان نظام اسلامي بدانند شكر نعمت مسئوليتشان در اين است كه به بندگان خدا نزديكي بيشتري پيدا كنند، با آنان نشست و برخاست كنند و نسبت به آنها مهرباني و توجه بيشتري به خرج دهند.

ايشان سپس به فراز ديگري از اين نامه درباره موضوع شفافيت مسئولان پرداختند: «اَلا وَ اِنَّ لَكُم عِندِي اَن لَا اَحتَجِبَنَّ دُونَكُم سِرّاً اِلّا في حَرب».

رهبر معظم انقلاب اسلامي در شرح اين فراز از نامه حضرت علي (ع) گفتند: «اين نكته‌ بسيار مهمي است؛ اين شفافيتي كه حالا سر زبانها است كه «آقا شفاف، شفاف»، در كلام اميرالمؤمنين (ع) است. بعضي‌ها عادت كرد‌ه‌اند هر چيز خوبي كه در جامعه اسلامي است را نسبت بدهند به غربي‌ها. واقعاً انسان تعجب مي كند از كوته‌فكري بعضي‌ها! توجه به مردم، آراء مردم، اهتمام به مردم، مي گويد «ما از غربي‌ها ياد گرفتيم اينها را»؛... وقتي مراجعه به منابع اسلامي نمي كنيد، وقتي كلمات اميرالمؤمنين و رسول مكرم اسلام را نمي خوانيد، بلد نيستيد، خب بله، از غربي‌ها بايد ياد بگيريد. مي گويند بعضي‌ها، مي‌شنويد كه «بله، اين شفافيت را هم آنها به ما ياد دادند»؛ نخير، شفافيت را اميرالمؤمنين ياد داده؛ مي گويد حق شما بر من -يعني حقي كه شما پيش من داريد- [اين است كه] هيچ رازي را از شما پنهان ندارم، هيچ حرفي را از شما پنهان نكنم، مگر در جنگ و مسائل جنگ و مسائلي كه با دشمن طرف هستيم، اينجا نمي شود حرفها را زد؛ چون حرف را وقتي كه گفتيم، شما شنفتي، دشمن هم مي‌شنود.

بله در اين مسائل حرب -حرب، اعم از همين حرب به ‌اصطلاح نظامي و مانند اينها است- در مسائل امنيتي، در مسائل نظامي، در مسائل گوناگوني كه جنگ داريم با دشمن، مقابله‌ با دشمن داريم، بله اينجا جاي افشاگري نيست، جاي شفافيت نيست، اما در غير اينها، در مسائل عمومي مردم، اَن لَا اَحتَجِبَنَّ دُونَكُم سِرّاً.»

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بر اين نكته تأكيد كردند كه مسئولان جز در موارد نظامي، امنيتي و اموري كه با دشمن مقابله داريم، بايد شفاف باشند و هيچ رازي را از مردم پنهان نكنند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON