جستجو
جمعه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲ حزب تمدن > اخبار > موگريني: ايجاد تشكيلات جديد مالي براي دور زدن تحريم هاي ايران
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
موگريني: ايجاد تشكيلات جديد مالي براي دور زدن تحريم هاي ايران


اتحاديه اروپا كانال ويژه اي براي دور زدن تحريم هاي آمريكا عليه ايران ايجاد مي كند.

به گزارش عصرايران به نقل از خبرگزاري فرانسه، فدريكا موگريني مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت كه اتحاديه اروپا يك تشكيلات حقوقي جديدي را با هدف ادامه بازرگاني و تجارت با ايران از جمله خريد نفت و دور زدن تحريم هاي آمريكا عليه تهران ايجاد مي كند.

موگريني اين سخنان را در پايان نشست مشترك وزيران خارجه ايران و گروه 1+4 مطرح كرد.
گروه 1+4 نيز بيانيه اي را بعد از اين نشست، منتشر كرد كه توسط موگريني خوانده شد.

موگريني: ايجاد كانال جديد مالي براي دور زدن تحريم هاي ايران

موگريني با قرائت بيانيه گروه 1+4 توضيح داد: اين كانال به شركت هاي اروپايي اين امكان را مي دهد كه تجارت با ايران را براساس قانون اروپايي ادامه دهد. همچنين شركاي ديگري در جهان نيز مي توانند به اين كانال اضافه شوند.

به نوشته منابع اروپايي، اين كانال با اسم " سازمان اهداف متعدد" (اس پي وي) نام دارد و شركت ها مي توانند از طريق آن معاملات مالي با ايران را انجام دهند.

موگريني افزود: اين كانال جديد طرف هاي اقتصادي كه در حال تجارت با ايران هستند را مطمئن مي كند كه در حال بازرگاني قانوني با تهران هستند.

وي ادامه داد كه اين كانال تلاش مي كند دستاوردهاي اقتصادي ايران از برجام را حفظ كند.

دونالد ترامپ رئيس ايالات متحده آمريكا با خروج از برجام، تحريم هاي سابق عليه ايران را دوباره فعال كرده است. اين اقدام باعث شده بسياري از شركت هاي خارجي، ايران را ترك كنند و آسيب هاي اقتصادي گسترده اي متوجه ايران شود.

ايران تلاش مي كند از طريق اين كانال جديد، بتواند صادرات نفتي خود را به كشورهاي اروپايي و چين و ديگر مشتريان ادامه دهد و پول آن را دريافت كند.

همزمان دولت ترامپ قصد دارد از طريق تحريم هاي شديدي، صادرات نفت ايران را به صفر برساند و مانع از ارتباطات بانكي و مالي بين المللي ايران شود.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON