جستجو
جمعه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳ حزب تمدن > اخبار > سخنراني دكتر ميرمحمدي در كنگره ملي خانه احزاب
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
سخنراني دكتر ميرمحمدي در كنگره ملي خانه احزاب


بسم‌الله الرحمن الرحيم

 

سخنراني دكتر ميرمحمدي در كنگره ملي خانه احزاب

 

«شهيد مظلوم بهشتي چشم انتظار حركتي وحدت‌بخش از جانب مسئولين و علاقمندان به انقلاب اسلامي است»

 

در اين كنگره دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبيركل حزب تمدن اسلامي و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام كه به نمايندگي از احزاب مستقل عضو خانه احزاب به ايراد سخن پرداخت در ابتدا ضمن تقدير و تشكر از دست‌اندركاران برگزاري كنگره با اشاره به سخنان سخنرانان قبلي و با عنايت به موضوع كنگره با انتقاد از برخي مطالب يك طرفه كه بيان شده بود گفت: «اين جلسه جاي برخي صحبت‌هاي يك طرفه نيست و بايد پنل يا ميزگردي باشد كه اطراف مباحث و موافقين و مخالفين صحبت كنند، هرچند بنده قصد پاسخ دادن به ديگران را نداشته‌ام ولي چون مطالب غير واردي مطرح شد لازم مي‌دانم علاوه بر نطق خود نكاتي را يادآوري كنم.

هرچند در آينده نيز آمادگي داريم با هر جرياني در خانه احزاب كه فلسفه شكل‌گيري آن تضارب آراء و هم‌انديشي است وارد بحث شويم.

در خلال سخنان برخي از دبيران كل محترم كه متاسفانه فقط دو جريان اصول‌گرايي و اصلاح‌طلبي را به رسميت مي‌شمارند و معتقدند دو حزب قدرتمند بايد كشور را اداره كنند عرض مي‌كنم كه از سال‌ها قبل از بروز اين تقسيم‌بندي‌ها به شكل بنيادي مستقل بوديم و مستقل خواهيم ماند.

به نظر بنده و حزب متبوع اينجانب، ولايت فقيه و احزاب قانوني اساساً با هم سازگاري كاملي دارند ولي اگر دو حزب بزرگ يا دو جريان، صرفا در كشور وجود داشته باشند و يكي خود را طرفدار ولايت فقيه و رقيب مقابل را ضد ولايت فقيه قلمداد نمايد در اين حالت دو قطبي خطرناكي شكل مي‌گيرد كه البته اين حالت با ولايت فقيه و قانون اساسي تناقض دارد و اين در حالي است كه در نظام مبتني بر ولايت فقيه به هيچ وجه وجود اقليت چند ده درصدي مخالف ولايت فقيه نداريم.

ما جريان مستقل سومي هستيم كه وجودمان ثابت مي‌كند كه ولي‌فقيه و رهبري پدر كل نظام است و يك جريان خاص نبايد و نمي‌تواند آن را به نفع خود مهار يا مصادره كند و اين در حقيقت فلسفه وجودي جريان سوم و مستقل است.

نظام سياسي ما نظام يكپارچه است و ولي فقيه طبق آنچه در بازنگري قانون اساسي آمده جهت كلي نظام در قالب سياست‌هاي كلي پس از مشورت با مجمع تشخيص ترسيم مي‌كند و مسئولين نظام مكلف به اجرا هستند.

متخصصين مديريت، مشكلات نظام اداري و مديريت جهان سوم را به موارد مختلفي تقسيم مي‌كنند كه مهمترين آن، سخن‌گويي بجاي عمل است. رئيس جمهور اظهار مي‌دارد، وزير خاطرنشان مي‌كند، استاندار مي‌افزايد، بخشداري مطالبه مي‌كند؛ پس چه كسي اجرا مي‌كند و چه كسي پاسخگوست؟ آدرس غلط به مردم ندهيد.

مي‌پرسند چه راهي را رهبري براي شرايط موجود ترسيم مي‌كند؟ مي‌گوييم اقتصاد مقاومتي. مسائل اجرايي و ضعف‌ها را سياسي نكنيد.

يكي از دبيران محترم اصلاح‌طلب گفته زماني كه ما از آقاي روحاني حمايت مي‌كرديم نمي‌دانستيم عضو حزب اعتدال و توسعه است. در اينجا بايد گفت اگر كسي معترض باشد جريان فكري معتدل و مستقل است كه متاسفانه توسط آقاي روحاني مصادره شد و پس از راي آوردن به اردوگاه اصلاح‌طلبان پيوست و تا سطح استانداران و بخشداران نيز از نيروهاي آنها استفاده كرد، نه دولت و نه حزب اعتدال و توسعه و نه اصلاح‌طلبان نمي‌توانند مسئوليت خود را در برابر عملكرد دولت پنهان كنند. دعواي درون گروهي اصلاح‌طلبان و دولت بهانه خوبي براي فرار از مسئوليت نيست»

در ادامه دكتر ميرمحمدي عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي اقدام به قرائت نطق خود نمود كه به شرح ذيل است:

خدمت دوستان و سروران عزيز دبيران كل محترم و مسئولان حاضرين در جلسه سلام عرض مي‌كنم و از اينكه اين همايش در روز شهادت شهيد مظلوم بهشتي و هفتاد و دوتن از ياران امام (ره) برگزار مي‌گردد تشكر مي‌كنم و بعنوان دبيركل حزب تمدن اسلامي كه شاكلة آن را جمعي از ياران حزب جمهوري اسلامي و شهيد مظلوم تشكيل مي‌دهند از پيشنهاد انتخاب روز هفتم تير بعنوان روز تحزب اسلامي استقبال مي‌كنم.

وضعيت امروز كشور ضرورت هم‌انديشي و همكاري احزاب و تشكل‌ها براي برون‌رفت از شرايط فعلي و تقويت سرمايه اجتماعي نظام را ايجاب مي‌نمايد. گويا شهيد بهشتي و ياران با وفا شهيدش امروز با ما سخن مي‌گويند و چشم انتظار حركتي وحدت‌بخش از طرف علاقمندان به انقلاب اسلامي و اقدام مسئولان در جهت حل مشكلات مردم مي‌باشند. وحدتي كه بيشترين فراواني را در بيانات امام راحل (ره) داشته و همواره مورد تاييد مقام معظم رهبري مي‌باشد.

در اينجا مناسب است توجه شما را به فرازهايي از سخنان شهيد مظلوم كه چند ماه قبل از شهادتش بيان داشته‌اند جلب مي‌نمايم و شايد از اين چند فراز اهميت برنامه محوري، كادرسازي و تكليف محوري در كنار حفظ وحدت و ثبات جامعه براي ما دبيران كل و خانه احزاب بيش از پيش نمايان گردد.

اما فرازهايي از بيانات شهيد بهشتي:

ما بايد نيروهايمان متشكل باشد بايد سازماندهي داشته باشيم در برابر عوامل نيرنگ و تشنج و تفرقه. ما راهي را برويم كه ضد تشنج باشد ضد تفرقه باشد ما به سمت وحدت برويم به سمت ثبات و آرامش لازم. اين كار مي‌برد، فكر مي‌برد، برنامه‌ريزي مي‌خواهد، سازماندهي و رهبري مي‌خواهد.

اگر آدم بي‌برنامه باشد و نيروها بدون تشكل باشد اگر برنامه‌ريزي و رهبري مناسبي نباشد حوادث مي‌آيد و ما را اينطرف به آنطرف مي‌برد در حاليكه شأن انسان اين نيست شأن انسان اين است كه او مسلط بر حوادث باشد. عاشقان اسلام و انقلاب بايد در راه ثابت كوشش كنند.

عرايض خود را با ذكر اين نكته به پايان مي‌برم كه اساتيد مديريت وقتي مسئله را مسئله‌اي عمومي ذكر مي‌كنند كه مسئولان آن را مسئله بدانند و در جهت حل آن بكوشند. مأموريت مقام معظم رهبري به سران سه قوه در مسائل اقتصادي به همين امر مهر تاييد مي‌زند كه بايد سران سه قوه مسئله را مسئله عمومي بدانند و در حل آن بكوشند. البته دلسوزان انقلاب، مردم و تشكل‌هاي واقعي مردم نهاد بايد دولت و مسئولان را در اين برهه حساس در برابر توطئه‌هاي استكبار جهاني و امريكا حمايت كنند.

والسلام عليكم و رحمه الله

 

 
Copyright © 2013 - TAMADDON