جستجو
شنبه - ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۲ حزب تمدن > اخبار > روحاني در مراسم رژه روز ارتش: ارتش با آنكه سياست را خوب مي‌فهمد وارد بازي‌هاي سياسي نشده است
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
روحاني در مراسم رژه روز ارتش: ارتش با آنكه سياست را خوب مي‌فهمد وارد بازي‌هاي سياسي نشده است


به گزارش عصرايران به نقل از ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني روز چهارشنبه در مراسم گراميداشت روز ارتش با تبريك حلول ماه شعبان و سالروز ميلاد امام حسين (ع) اظهار داشت: ارتش و سپاه همواره دوشادوش يكديگر در ميدان ايستادگي، رزم، جنگ و خدمت براي مردم در زمان صلح عمل كرده اند و ايثار و فداكاري آنها در كنار يكديگر براي اعتلاي اين سرزمين بوده است.

وي ادامه داد: از آغاز انقلاب هركجا غرور و افتخار و پيروزي و ايستادگي بوده است، نام ارتش جمهوري اسلامي و فداكاري اين عزيزان در كنار اين مفاهيم ارزشمند ، حضور داشته است. ارتش با انضباط، انگيزه، اخلاق، آموزش كافي و همچنين سلاح و تجهيزات مدرن و آمادگي كامل همواره يك قدرت مهم بازدارنده براي جمهوري اسلامي ايران و دفاع از اين آب و خاك و ميهن بوده است.

رييس شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: وظيفه ارتش طبق قانون اساسي، حفظ نظام، استقلال و حراست از كشور است و همواره ارتش اين سه هدف مهم را از ياد نمي برد و در سرلوحه اهداف و سياست ها و فعاليت هاي خود قرار داده است.

روحاني تصريح كرد: ارتش با ابتكار و خلاقيت چه در ايام دفاع مقدس و چه پس از آن براي صنايع دفاعي ايران در كنار ساير رزمندگان آمادگي كافي خود را در همه مقاطع حساس نشان داد كه براي كشور در برابر توطئه هاي بيگانگان ايستاده و بازوي توانمندي است.

وي همچنين گفت: همواره ارتش در چهارچوب قانون و انضباط راه و مسير خود را بي كم وكاست و بدون منت و ادعايي انجام داده است و هيچگاه دربرابر انجام وظايف خود از دولت يا ملت جايگاهي را نخواسته و هميشه در پي انجام وظيفه خود بوده است.

رييس قوه مجريه افزود: ارتش با اين كه سياست را مي فهمد اما هرگز در بازي هاي سياسي وارد نشده و به وصيت و دستور امام راحل به خوبي عمل كرده است.

روحاني ادامه داد اگر در رژيم گذشته در كنار فسادهاي اقتصادي، گاهي نام صاحب منصبان ارتش آن روزگار برده مي شد، امروز درهيچ فسادي در جامعه و كشور نامي از اميران و بزرگان ارتش وجود ندارد و اين به معناي دست پاكي، پاكي و اخلاص ارتش جمهوري اسلامي ايران است.

وي با تاكيد بر اين كه ما نيازمند ارتش و سپاه قوي و بسيجي آماده هستيم، تصريح كرد: در يك منطقه حساس به سر مي بريم، منطقه حساس غرب آسيا و خاورميانه جايي كه در 40 سال گذشته شاهد توطئه هاي مختلف بوديم.

رييس شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: هرازگاهي به طور بي شرمانه قدرت هاي خارجي در اين منطقه حضور يافته و نفت و منابع اقتصادي اين سرزمين و ذخاير كشورهاي منطقه را برده اند.

روحاني يادآور شد: در يك منطقه ساده اي در جهان زيست نمي كنيم، در اين منطقه حساس كه مي بينيم در اطراف ما قدرت هاي متجاوز لانه كرده اند و حضور غيرقانوني و نامشروع دارند و در امور منطقه بر خلاف قوانين بين المللي دخالت مي كنند و بدون مجوز سازمان ملل و قواعد آمره بين المللي خود سرانه به كشورها تجاوز مي كنند.

وي خاطرنشان كرد: در چنين منطقه اي كه قدرت هاي بزرگ، گروه هاي تروريستي را به عنوان ابزار خود قرار داده اند، براي بي ثباتي در اين منطقه حساس، كشور نيازمند نيروهاي مسلح مقتدر و بازدارنده دارد تا هم در برابر توطئه هاي قدرت هاي بزرگ بايستيم و هم به تروريست ها اجازه ندهيم كه به خاك سرزمين ما چشم حضور و طمع داشته باشند.

رييس دولت دوازدهم همچنين گفت: اگر در 40 سال گذشته در همه فراز و نشيب ها ملت پيروز بوده ، در سايه ارتشي قوي، سپاهي مقتدر، بسيجي كارآمد و نيروي انتظامي آماده به كار بوده است. البته نيروهاي مسلح پشتوانه اصلي آنها ملت بزرگ ايران است و همواره ارتش و نيروهاي مسلح در كنار مردم و مردم همواره در كنار نيروهاي مسلح خود بوده اند.

وي خاطرنشان كرد: اگر به سال 58 برگرديم، سالي كه امام راحل اين روز را به نام ارتش ناميد در سراسر كشور مردم در تظاهرات در خيابان ها براي وفاداري به ارتش به صحنه آمدند، مردم فداي ارتش و ارتش مي گفت ارتش فداي ملت و امروز همان شعار ادامه راه ما است.

روحاني گفت: در مقطع حساسي كه امروز قرار داريم نيروهاي مسلح علاوه بر امنيت كشور توانسته اند در ثبات و امنيت منطقه نقش اساسي ايفا كنند و امروز ايران و نيروهاي مسلح از هر زمان ديگر در مسائل منطقه و جهان تاثير گذار هستند.

به گزارش ايرنا، رژه مشترك يگان هاي نمونه ارتش جمهوري اسلامي ايران به مناسبت فرارسيدن 29 فروردين روز ارتش صبح امروز با حضور دكتر حسن روحاني رييس جمهوري در جوار حرم مطهر حضرت امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي آغاز شد.

در اين آيين جمعي از فرماندهان عالي رتبه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران از جمله ستاد كل نيروهاي مسلح، ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، نيروي انتظامي، وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و سازمان بسيج مستضعفين حضور دارند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON