جستجو
جمعه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲ حزب تمدن > اخبار > واكنش روحاني به سخنان ترامپ
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
واكنش روحاني به سخنان ترامپ


به گزارش عصرايران، حسن روحاني پس از اظهاراتي كه ترامپ عليه ايران گفت: به مردم فهيم سرزمين عزيزمان ايران سلام مي كنم؛ لازم مي دانستم بعد از صحبت هايي كه شنيده شد از رييس جمهوري فعلي آمريكا نكاتي به عرض ملت ايران برسانم. در صحبت هاي ترامپ نسبت به سياست ايران جز فحاشي و مشتي از اتهامات واهي عليه ملت ايران حرف ديگري وجود نداشت.

وي ادمه داد: دعوت مي كنم رييس جمهوري امريكا تاريخ را بهتر بخواند و درباره ادب و اخلاق و عرف جهاني و بين المللي بيشتر بداند. وي خبر ندارد دولت امريكا، دولت كودتا را در شصت و چند سال پيش در اين كشور روي كار آورد و قدرتي بود كه با پول و اعمال نفوذ و استفاده از مزدوران خود، حكومت قانوني اين سرزمين را سرنگون كرد. ترامپ فراموش كرده در طول مبارزات ملت ايران عليه ديكتاتوري، كشوري كه بيشترين حمايت را از ديكتاتور وقت مي كرد ، امريكا بود.

ترامپ جز فحاشي و اتهامات واهي حرف ديگري نداشت/ترامپ ظاهرا نمي داند برجام سند دوجانبه نيست/آمريكا امروز تنهاتر از هميشه در برابر برجام قرار دارد


رييس جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: وي فراموش كرده بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و در روزهاي اوليه انقلاب، طراحي امريكا در ايران كودتا بود كه البته يكبار ديگر هم در سال 59 اين كودتا را تكرار كرد.


روحاني تاكيد كرد: ظاهرا فراموش كرده اند در 8 سال دفاع مظلومانه مردم ايران در برابر تجاوز امريكا از متجاوز حمايت كرد و رييس جمهوري امريكا فراموش كرد كه در موشك باران شهرهاي ايران و بمباران شيميايي شهر سردشت و حلبچه بيانيه اي كه لازم بود امريكا در اين زمينه بدهد و در برابر متجاوزان بايستد دقيقا عكس آن عمل كرد.


وي عنوان كرد: تاريخ را بايد دقيق تر و بهتر بخوانيم؛ در شصت سال اخير با مردم ايران چه كردند و در 40 سال پيروزي انقلاب اسلامي با مردم ايران چگونه رفتار كردند؟ جغرافيا را هم بايد مطالعه كنيم؛ چطور يك رييس جمهوري اسم يك خليج معروف و تاريخي را هنوز ياد نگرفته است؟ همان خليج فارسي كه ناوگان هاي امريكايي بي جهت و مداوم در اين منطقه رفت وامد مي كند. وي از نظاميان خود مي پرسيد نقشه هايي كه دست آنان و خلبانان امريكايي است اسم اين خليج را چگونه نوشتند و بايد جغرافيا را بياموزد.


رييس جمهوري كشورمان افزود: چطور نسبت به معاهده اي كه چند جانبه اي است و در سازمان ملل متحد تاييد شده و يك سند بين المللي است چنين مطالبي بيان مي شود؟ مگر يك رييس جمهوري به تنهايي مي تواند اين سند را حذف كند؟ اين سند دوجانبه بين ايران و امريكا نيست كه هرگونه خواستند رفتار كنند.


روحاني افزود: ادب و اخلاق هم بسيار اهميت دارد؛ حرف هاي ناصحيح ، ناروا ، دروغ و اتهامات بي اساس نسبت به ملت بزرگ ايران در صحبت هاي رييس جمهوري امريكا مطرح شد؛ ملت بزرگي كه همان ايامي كه اين اقاي گوينده به جنوب خليج فارس امده بود در انتخابات شكوهمند كم نظير شركت كردند.


وي تاكيد كرد: ايا ملتي كه دموكراسي را توام با فرهنگ و ايمانش مورد دقت قرار مي دهد و به تمام تعهدات بين المللي خود احترام گذاشته دولت و ملت ياغي است يا دولتي كه همواره در پي تجاوز و كودتا در اين منطقه و جهان بوده است؟دولتي كه صدها هزار نفر را در مناطق مختلف جهان از ويتنام تا امريكاي لاتين و كشورهاي ديگر با بمب ها مورد كشتار قرار داده است.


رييس جمهوري كشورمان تصريح كرد: كسي ادعا مي كند در برابر سلاح هسته اي مي خواهد ايستادگي كند كه تنها كشوري است كه از سلاح هسته اي عليه يك ملت نه يك بار بلكه دو بار استفاد كرده و امروز كشور ديگري را در همان منطقه با سلاح هسته اي تهديد مي كند. ايا او مي خواهد در برابر اشاعه سلاح هسته اي اقدامات جهاني انجام دهد ؟


روحاني اظهار كرد: براي مردم ما يكبار ديگر روشن شد دولت امريكا دولتي است كه عليه مردم منطقه و ملت ايران و ملت هاي مظلوم همواره خط قبلي خود را مي خواهد ادامه دهد. ملت ايران ملتي نيست كه با حرف هاي ناروا و سخنان تنفرانگيز بخواهند در برابر يك ديكتاتور سر فرود اورند و ملت ايران در برابر هيچ قدرتي سر تسليم فرود نياورده و نخواهد اورد.


وي ادامه داد: خيلي كشورها از صدام حسين حمايت كردند و ديدند نتوانستند ملت ما را بشكنند؛ بسياري از كشورها تحريم عليه ايران پيوستند و در ادامه ثابت شد نمي توانند ملت ايران را به زانو دربياروند. امروز براي ملت ايران روشن تر و واضح تر شد كه بايد بيش از گذشته در كنار هم و متحد باشيم.


رييس جمهوري كشورمان گفت: برجام مستحكم تر از ان چيزي است كه رييس جمهوري آمريكا در دوران انتخاباتي فكر مي كرد؛ وي مدام عليه برجام شعار مي دهد و نمي داند ماده و تبصره اي به برجام اضافه نمي شود. مردم ديدند كه امريكا برابر يك معاهده بين المللي موضع گرفت و بلافاصله اتحاديه اروپا عليه اين اقدام موضع گرفت. امروز امريكا تنهاتر از هميشه در زمينه توطئه هاي خود در برابر ملت ايران است.


روحاني يادآور شد: در برابر تروريست هايي كه خود اين آقا در مبارزات انتخاباتي اش اعلام كرد كه به وجود اورنده داعش خود امريكا بوده است سپاه ايستادگي كرده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، در كنار ملت ايران، عراق، سوريه و يمن و مردم منطقه در برابر گروه هاي تروريستي ساخته شده توسط امريكا مي ايستد و تا نابودي انان از پاي نمي ايستد.


وي تاكيد كرد: سپاه پاسداران به عنوان نيروي قدرتمندي كه مردم ايران همواره در كنار آن بوده اند و اين نيرو نيز در كنار مردم بوده، در برابر گروهك هاي تروريستي قبل از جنگ تحميلي ايستادگي كرد و در جنگ تحميلي در برابر متجاوزان ايستاد و امروز نيز به نداي مظلوميت منطقه پاسخ مثبت داده است.


رييس جمهوري كشورمان تصريح كرد: ايا سپاه فاسد است يا دولت و نيروهاي مسلحي كه همواره در اين منطقه عليه استقلال ملت ها مداخله و تلاش كرده اند؟ ايا دولت ايران ديكتاتور است؟ دولتي كه تمام اركانش با انتخابات و راي مردم است يا دولت هايي كه مورد حمايت امريكا هستند و هنوز قبيله اي دارند كشور خود را اداره مي كنند و يك بار رنگ انتخابات را در كشورشان نديدند.


روحاني ادامه داد: ايا رژيمي كه در اين منطقه بر مردم مظلوم فلسطين و لبنان ظلم كرده و ظلم مي كند و شما حامي آن هستيد ظالم است يا نيروي كه با تروريست در منطقه مبارزه كرده و به هيچ كشوري تجاوز نكرده و شما نسبت به آنها لحن بي ادبانه به كار مي بريد؟


وي عنوان كرد: يادتان رفته هواپيماي مسافربري را مورد حمله موشكي قرار داديد و به متجاوزين اين حادثه دلخراش مدال داديد؟ يادتان رفته جنگ هاي اين منطقه را شما به وجود اورديد و با مردم سوريه و عراق و افغانستان چه كرديد؟ نسبت به موشك هاي ايران نگرانيد؟ چطور سلاح هايي كه به كشورهاي متجاوز مي دهيد و با هواپيما و بمب هاي شما مردم مظلوم يمن را مورد اصابت قرار مي دهند نگران كننده نيست؟


رييس جمهوري كشورمان افزود: موشك ما براي دفاع ماست؛ هميشه براي ساخت سلاح هاي موردنياز خود تلاش كرديم و از اين پس تلاش مضاعف تري در اين زمينه انجام خواهيم داد. سلاح ما براي دفاع ماست و ما به تقويت دفاع ادامه مي دهيم.


روحاني تصريح كرد: نسبت به برجام به عنوان معاهده چندجانبه تا زماني كه حقوق ما تامين شده و منافع ما اقتضا مي كند و تا زماني كه از منافع برجام در چارچوب منافع ملي به برجام احترام مي گذاريم. با اژانس بين المللي همكاري كرديم و با آژانس در چارچوب مشخص همكاري خواهيم كرد اما اگر روزي منافع ما تامين نشود و طرف هاي ما بخواهند تعهدات خود را زير پا بگذارند بدانند ايران لحظه اي درنگ نكرده و به انها پاسخ خواهد داد.


وي ادامه داد: آنچه امشب از مقامات امريكا شنيديم جز اتهامات واهي و فحاشي و حرف هاي نادرست كه در 40 سال اخير تكرار شده چيز جديدي نبود. غافلگير نشديم زيرا 40 سال است به اين حرف هاي شما عادت داريم؛ ملت ما غافلگير نشد زيرا توقعي غير از اين از شما نداريم. با اين حرف هاي نادرست خود ملت ما را محكم تر كرديد و قادر نيستيد بين مردم و رهبري عظيم الشان اين انقلاب فاصله بي اندازيد.


رييس جمهوري كشورمان افزود: در جمهوري اسلامي اساس دين از سياست جدا نيست و حلقه اتصال دين و ولايت، رهبر معظم انقلاب است و ملت ايران به رهبري خود طبق قانون و شرع احترام گذاشته و مي گذارد و فرامين رهبري فرامين مطع است.


روحاني خطاب به مقامات امريكايي تصريح كرد: دست از سياست خصمانه خود برداريد؛ مردم ما به مردم امريكا احترام گذاشته و مي گذارند و سياست هاي متجاوزانه شما را قبول ندارند. شعار ما در برابر ملت امريكا نيست در برابر سياست هاي غلط امريكا است و دست شماست كه اين سياست ها را اصلاح كرده و راه احترام به ملت ها را ياد بگيريد در اين صورت مردم ما مي دانند با شما چگونه رفتار كنند.


وي در پايان گفت: هدف اصلي توطئه گران اين است ما را از رشد اقتصادي باز دارند؛ امريكا مي خواهد دنيا را در برابر ايران و برجام سست كند. علي رغم اهداف شوم سياستمداران امريكايي، ملت ايران براي رونق اقتصادي بيش از پيش تلاش مي كند و پيام رهبر معظم انقلاب را براي اجراي اقتصاد مقاومتي بيش از پيش اجرا مي كند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON