جستجو
پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۰ حزب تمدن > اخبار > وزير امور خارجه آمريكا: با ايران كار زياد داريم
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
وزير امور خارجه آمريكا: با ايران كار زياد داريم


وزير امور خارجه آمريكا در مصاحبه اي گفت كشورش مشكلات زيادي با ايران دارد و برجام تنها يك مساله از مسايل جاري بين ايران و آمريكاست.

به گزارش عصر ايران "ركس تيلرسون" در مصاحبه با برنامه هفتگي" رودررو با مردم" شبكه آمريكايي"سي بي اس" ضمن تشريح مواضع سياست خارجي دولت ترامپ درباره ايران گفت دولت ترامپ مشكلات زيادي با حكومت تهران دارد.

به گفته تيلرسون مساله هسته اي و توافق برجام تنها يك بخش از ليست بلندبالاي مشكلات و اختلافات ايران و آمريكاست و ايالات متحده آمريكا پس از برجام نيز بر سر دو موضوع محوري با ايران اختلاف دارد.

وزير امور خارجه آمريكا: با ايران كار زياد داريم

او فعاليت هاي به گفته خود "بي ثبات كننده ايران در منطقه" و "توسعه برنامه موشك هاي بالستيك ايران" را مهم ترين مشكل واشنگتن با تهران دانست و اعتراف كرد جمهوري اسلامي ايران در 2 سال گذشته پس از انعقاد برجام به لحاظ فني به تعهدات هسته اي خود پايبند بوده است.

تيلرسون در عين اذعان به پايبندي ايران به تعهدات هسته اي در چارچوب برجام، فعاليت هاي منطقه اي ايران پس از برجام را بي ثبات كننده تر خواند و مدعي شد جمهوري اسلامي ايران با فعاليت هاي خود در سوريه و يمن و حمايت از گروه هاي تروريستي و آزمايش موشك هاي بالستيك ثبات منطقه را به خطر انداخته است.

او گفت: آنچه ما پس از برجام شاهد آن هستيم اين واقعيت است كه ايران فعاليت هاي بي ثبات كننده خود در منطقه را شدت بخشيده است. ايران فعاليت هاي بي ثبات كننده خود در يمن و سوريه را شدت بخشيده و به گروه حزب الله لبنان و ديگر گروه هاي تروريستي سلاح مي فرستد و به توسعه برنامه موشك هاي بالستيك خود ادامه مي دهد و به گمان من هيچ يك از اين فعاليت ها با برجام مطابقتي ندارد.

تيلرسون قرار است در هفته جاري در كميسيون حل اختلافات برجام در حاشيه نشست سالانه مجمع عمومي ملل متحد در نيويورك حضور يابد. محمد جواد ظريف همتاي ايراني او نيز در اين نشست حضور خواهد داشت.

پيشتر وزارت امور خارجه ايران گمانه زني ها درباره احتمال ديدار دوجانبه تيلرسون و ظريف را در حاشيه كميسيون حل اختلافات برجام در نيويورك را رد كرده است.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON