جستجو
جمعه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳ حزب تمدن > اخبار > لاريجاني: هيأت تطبيق مصوبات، اشكال قانوني به مصوبه ۲۰۳۰ نگرفت
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
لاريجاني: هيأت تطبيق مصوبات، اشكال قانوني به مصوبه ۲۰۳۰ نگرفت


رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مصوبه ۲۰۳۰ در هيأت تطبيق مصوبات از نظر شكلي مورد بررسي قرار گرفت و مغايرتي با قانون ندارد.
لاريجاني: هيأت تطبيق مصوبات، اشكال قانوني به مصوبه ۲۰۳۰ نگرفتبه گزارش عصرايران به نقل از ايسنا،  حسينعلي حاجي دليگاني در جلسه علني امروز (يكشنبه) مجلس شوراي اسلامي با استناد به اصل ۱۳۸ قانون اساسي گفت: مصوبه ۲۰۳۰ در شهريورماه در هيأت دولت تصويب شد. سوالم اين است كه آيا اين مصوبه به مجلس فرستاده شد يا خير؟ يا اينكه دولت مصوبه را به مجلس ارسال نكرده است و چرا از حق خود در اين رابطه استفاده نكرديد؟ مراجع عظام تقليد نيز به اين مسأله ورود كرده‌اند.
علي لاريجاني در واكنش به اين اخطار گفت: طرح ۲۰۳۰ از دو منظر محتوايي و شكلي قابل بررسي است. از نظر شكلي اينطور است كه دولت مصوبه‌اي داشته كه ما مي‌خواهيم اين ساختار را دنبال كنيم. بنده اين موضوع را به هيأت تطبيق مصوبات فرستادم، بنابراين زيرساخت‌ها اشكال قانوني ندارد. اما محتوا بحث ديگري است كه نياز است شوراي عالي انقلاب فرهنگي و كميسيون آموزش و تحقيقات آن را بررسي كنند. در هيأت تطبيق مصوبات از نظر محتوايي نمي‌شد بحث كرد، بلكه فقط از نظر شكلي مي‌توانستند آن را بررسي كنند.
رئيس مجلس ادامه داد: هيأت تطبيق مصوبات از نظر شكلي، اشكال قانوني به مصوبه ۲۰۳۰ نگرفت. اينكه سوال شود كه محتواي اين مصوبه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصويب شده يا خير بايد بگويم كه چنين بحثي نبوده، يعني جايي مورد بررسي قرار نگرفته و شوراي انقلاب فرهنگي نيز به اين بحث هنوز ورود نكرده، هرچند كه بايد ورود مي‌كرد. در جلسه قبل هم گفتم كميسيون نيز به بحث محتوايي مصوبه ۲۰۳۰ ورود كند.
منبع: ايسنا

 
Copyright © 2013 - TAMADDON