جستجو
جمعه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴ حزب تمدن > اخبار > روشنگري وزير دادگستري در مورد سند 2030
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
روشنگري وزير دادگستري در مورد سند 2030


به گزارش ايرنا، مصطفي پورمحمدي در همايش گراميداشت هفدهمين سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام علي اكبر ابوترابي و آيت‌الله سيد عباس ابوترابي در تهران گفت: دشمنان ما به دنبال اين هستند كه ما در عرصه‌هاي بين‌المللي حضور نداشته باشيم و يا تسليم شويم، تا به دنيا القا كنند كه ايران كشوري است كه مي‌خواهد نظم جهاني را به هم بزند.
وزير دادگستري با واكاوي جزيياتي از سند موسوم به 2030 يونسكو تلاش كرد توضيح دهد كه جمهوري اسلامي ايران در بخش‌هايي از اين سند كه در تعارض با فرهنگ اسلامي ايران است، حق تحفظ دارد.
سخنان وزير دادگستري با اعتراضات جمعي از حاضران در همايش روبرو شد.
پورمحمدي علي‌رغم اين اعتراضات، سخنان خود را در خصوص ضرورت حضور ايران در مجامع بين‌المللي ايراد كرد و از حاضران خواست از فضاي انتخابات خارج شوند و مسائل را به صورت دقيق بررسي كنند.
وي با قاطعيت گفت: دولت اگر اشتباه و خطايي كرده باشد، قبول مي‌كند.
وزير دادگستري از حساسيت مقام معظم رهبري و مراجع در خصوص سند 2030 قدرداني كرد و گفت: اين حساسيت‌ها نشانه زنده و حساس بودن جامعه است.
پورمحمدي گفت: بايد يا در عرصه‌هاي بين‌المللي حضور پيدا كنيم، دشمنان ايران اسلامي به دنبال آن هستند كه ما در اين عرصه‌ها حضور نداشته باشيم و يا كاملا تسليم شويم تا بتوانند القا كنند كه ايران كشوري است كه مي‌خواهد نظم جهاني را به هم بزند.
وي گفت: ايران كنوانسيون‌ها و قطعنامه‌هاي بين‌المللي متعددي را پذيرفته است و فعالانه در آنها حضور دارد، بايد نقش مثبت خود را در اين موارد ايفا كنيم و از حق و ارزش‌هاي خود دفاع كنيم.
وزير دادگستري گفت: در ده‌ها مجمع بين‌المللي حضور داريم و اين حق ما است كه با توجه به عقبه اسلامي و تمدن اسلامي و ايراني از تفكر خود در اين مجامع قاطعانه دفاع كنيم و راهي جز اين نداريم.
پورمحمدي دنياي جديد را «دنياي سلطه» ناميد و مثالي زد و گفت: عربستان در روزهاي اخير يك ميليارد و 500 ميليون دلار فقط به دونالد ترامپ «شاباش» داده است و يك كشتي 800 ميليون دلاري نيز به آمريكايي‌ها هديه داده است.
وي افزود: ما بايد بتوانيم در قطعنامه‌هاي بين‌المللي از حق خود دفاع كنيم. حرفمان را به كرسي بنشانيم، البته در اين روند با مشكلات متعددي روبرو هستيم و حق تحفظ نيز داريم و طبق فرهنگ ديني و ارزشهايمان آن بخش‌هايي را كه نمي‌توانيم قبول كنيم، اجرا نخواهيم كرد.
وزير دادگستري گفت: ده‌ها نمونه از اين قطعنامه‌ها وجود دارد، بيانيه يونسكو در خصوص گسترش آموزش، آزمايشگاه، كتابخانه، ورزش و سلامت موضوعاتي دارد كه مورد قبول ايران است، اما در بحث فرهنگي چون با فرهنگمان سازگار نيست، حق تحفظ داريم.
وي گفت: در خصوص سند 2030 توضيحات مفصلي تقديم مقام معظم رهبري شده است و سال گذشته نيز در باره آن حق تحفظ داده ايم.
پورمحمدي افزود: سند 2030 در كشور هنوز اجرا نشده است ضمن آ‌نكه رهبري هوشمندانه نظارت مي‌كنند و تذكر مي‌دهند.
وزير دادگستري با اشاره به حماسه بزرگ سياسي انتخابات 29 ارديبهشت گفت: مشاركت فوق‌العاده و مثال زدني مردم هم براي ما و هم براي ديگران كه در فراسوي مرزها آن را پيگيري مي‌كردند، مهم بود و با هوشمندي و فراست و مشاركت بالاي مردم اين انتخابات عظيم در امنيت و سلامت برگزار شد.
وي با بيان اينكه آثار اوليه اين انتخابات را در فضاي منطقه‌اي و بين‌المللي مشاهده كرديم، گفت: اين انتخابات در آينده آثار بيشتري به جا خواهد گذاشت.
پورمحمدي اضافه كرد: رئيس جمهوري آمريكا در عربستان بزرگ‌ترين قرارداد تجاري و نظامي و بزرگ‌ترين قرارداد همكاري امنيتي را عليه جبهه مقاومت امضا كرد، ولي خداوند فضايي فراهم كرد كه رونق آن به بركت انتخابات گرفته شد و اين قراردادهاي بي‌رنگ و مردود شد.
وي يادآور شد: ولخرجي‌هاي افسانه‌اي را مشاهده مي‌كنيم و مي‌بينيم كه چه بريز و بپاش‌هايي از پول‌هاي امت اسلامي زير پاي اين جهان خواران مستبد و ظالمين ريخته شد، اما امروز خدا را شاكريم كه به ملت ما عنايت كرد و امروز اين اقتدار را به بركت روح بلند شهدا، حضور حماسي مردم، روح امام عزيز و رهنمودهاي مقام معظم رهبري به دست آورديم.
وزير دادگستري افزود: امروز جمهوري اسلامي كشور مقتدري است كه نه تنها از منافع خود با قدرت دفاع مي‌كند، بلكه با اقتدار از منافع امت اسلامي و محرومان دفاع مي‌كند و اين همه رفت و آمدها و قراردادها و قطعنامه‌ها و مصوبات به اين خاطر است كه جمهوري اسلامي مقتدر است و همانند يك سد سديد در برابر تجاوزطلبي‌ها ايستاده است و اگر ما توان و قدرت نداشتيم، اينها اين قدر هزينه نمي‌كردند.
پورمحمدي گفت: كشور ما در موقعيت فوق‌العاده مقتدرانه‌اي قرار گرفته است و همه اينها به بركت خون شهدا و ايثارگران و ملت شهيد ما است كه همچنان گفتمان آزادگي و ايثارگري و شهادت طلبي را تعقيب مي‌كند.
وي با اشاره به حضور و مشاركت جوانان در عرصه‌هاي مختلف دفاع از اقتدار نظام اسلامي گفت: مشاركت مردم تابلوي برجسته‌اي از اقتدار، عقلانيت، هوش سياسي و بلوغ اجتماعي ملت است.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON