جستجو
یک شنبه - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷ حزب تمدن > اخبار > روسيه: هدف از اعزام نظاميان آمريكايي به سوريه كنار زدن اسد است
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
روسيه: هدف از اعزام نظاميان آمريكايي به سوريه كنار زدن اسد است


«سرگئي لاوروف» وزير خارجه روسيه اعزام نيروهاي آمريكايي به سوريه را غيرقانوني خواند و گفت هدف از اين كار تغيير دولت در دمشق است.
باراك اوباما رئيس‌جمهور آمريكا هفته گذشته مجوز اعزام 250 نيروي آمريكايي ديگر به سوريه را صادر كرد. واشنگتن مدعي است هدف از اين اقدام، «افزايش كارآيي حملات ائتلاف عليه داعش» است.
لاوروف كه با روزنامه سوئدي «داگنس نيتر» مصاحبه مي‌كرد، گفت: «اقدامات ائتلاف آمريكا در سوريه غيرقانوني است.»
وي افزود: «من بارها به شركاي آمريكايي‌مان گفته‌ام كه اين اشتباهي بزرگ است. آن‌ها همانطور كه از دولت عراق مجوز گرفتند، يا بايد از دمشق مجوز بگيرند يا طرحشان را به شوراي امنيت سازمان ملل ببرند. اگر اين كار را بكنند، شك ندارم كه ما در شوراي امنيت به قطعنامه‌اي مي‌رسيم كه هم براي ائتلاف تحت رهبري ايالات متحده و هم دولت سوريه قابل قبول خواهد بود، چراكه همه ما با مشكلي مشترك مواجه هستيم.»
لاوروف ادامه داد: «اينكه آن‌ها به صورت غيرقانوني وارد سوريه شدند، اولا نشانگر اين موضع قلدرمابانه از سوي آمريكا است كه بشار اسد است رئيس رژيمي غيرقانوني است و ثانيا اينكه به نظرم نشانگر هدف آن‌ها براي حفظ امكان استفاده از ائتلاف براي انجام حمله نه فقط به مواضع تروريست‌ها، بلكه احتمالا به نيروهاي رژيم براي سرنگوني آن است، همانطوري كه در ليبي اين كار انجام شد.»
دمشق ورود نظاميان آمريكايي به سوريه را شديدا محكوم كرد
در همين حال دولت سوريه ورود نظاميان آمريكايي به شمال شرق اين كشور به بهانه حمايت از نيروهاي كرد در مبارزه با داعش را به شدت محكوم كرد.
وزارت خارجه سوريه در بيانيه‌اي ورود نيروهاي نظامي آمريكا به منطقه رميلان در شمال شرق سوريه را نقض حاكميت دولت سوريه و مسئله‌اي نگران‌كننده خواند.
در همين راستا اشتون كارتر، وزير دفاع آمريكا هم در اظهاراتي در كميته دفاعي سناي اين كشورمدعي شد كه نظاميان آمريكايي ماموريت شان "شناسايي، آموزش و تجهيز نيروهاي قادر به ايستادگي مقابل داعش در درون سوريه، مخصوصا در ميان سني‌هاست."

 
Copyright © 2013 - TAMADDON