جستجو
شنبه - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱ حزب تمدن > بيانيه ها > بيانيه دوم در آستانه انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي / سال 94
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
جمعه - ۰۵ شهریور ۱۳۹۵
بيانيه دوم در آستانه انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي / سال 94


بيانيه دوم حزب تمدن اسلامي در آستانه انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي

 

بسم‌الله الرحمن الرحيم


نظام جمهوري اسلامي ايران همواره به انتخابات نگاه جدي و راهبردي داشته، و براساس قانون اساسي جمهوري اسلامي اتكاء به آراء عمومي از راه انتخابات از اصول لايتغير آنست.

 

يكي از دلائل مهم دوام سياسي و استقرار مردم سالاري ديني تعيين اركان نظام به اتكاء آراء عمومي است و باعث شكست تمامي تلاش‌ها و اقدامات سخت و نرم جبهه استكبار و وابستگان منطقه‌اي آن اعم از اشغالگران قدس و قارون‌هاي نفتي و عربي بر عليه جمهوري اسلامي مي‌باشد. از طرفي قدرت نفوذ و تاثير آن در جهان اسلام همواره روز افزون بوده است. جبهه مقاومت اسلامي از لبنان،‌سوريه و عراق به سمت يمن گسترش يافته و حتي مسلمانان در مناطق شرقي جهان با ملاحظه تحركات خشن، كشتارها و غارت‌گري‌ منابع مالي و انساني در آسيا و آفريقا و انجام عمليات تروريستي در كشورهاي غربي از سوي گروه‌هاي تكفيري با نام اسلام، به جمهوري اسلامي و مكتب اهل بيت عليهم السلام گرايش پيدا كرده‌اند.

حزب تمدن اسلامي در انجام رسالت سياسي و انقلابي خود ضمن دعوت همگان به مشاركت آگاهانه و مسئولانه در صفوف فشرده و به هم پيوسته در اين دو ميدان بيانيه دوم انتخاباتي خود را يا طرح برخي نظرات حزب به منظور پويايي و توانمندي بيشتر مجلس شوراي اسلامي به ملت گرانقدر و هوشيار تقديم مي‌دارد.

الف سياسي:

آگاهي و بصيرت سياسي مردم همواره مورد تاكيد امام و رهبر معظم انقلاب بوده و حضور حماسي و دشمن شكن مردم در راهپيمايي پرشكوه 22 بهمن زمينه ساز مشاركتي سرنوشت ساز در همه صحنه‌هاست. دو انتخابات مهم پيش رو، پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري و انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، خبرگان رهبري عهده‌دار مهمترين وظيفه انتخاب رهبر و مجلس شوراي اسلامي بعنوان عصاره فضائل مردم و در راس امور است. در نتيجه مسئوليت و وظيفه آحاد مردم در اين شرايط زماني بسيار خطير و سنگين مي‌باشد و انجام موفق آن با حضور حداكثري مردم و روند سلامت برگزاري آن از سوي مسئولان مربوطه بار مثبت و دلگرم كننده در داخل و نزد مسلمانان و مستضعفان جهان داشته و در رويارويي با استكبار جهاني و وابستگان آنان قدم بلند ديگري به سوي اهداف و آرمان‌هاي نظام اسلامي در جبهه‌هاي سياسي و اقتصادي برداشته خواهد شد. به عنوان نمونه، پيروزي‌هاي مدافعين حرم در جبهه مقاومت و توافقات ديپلماسي جمهوري اسلامي در مذاكرات با قدرت‌هاي اصلي جهان (1+5) مي‌توان برشمرد و اكنون بر همه مردم بخصوص مسئولان و بزرگان ديني و سياسي جامعه، اهتمام قوي به تحقق هرچه شايسته‌تر امر انتخابات مي‌باشد.

نقش احزاب و تشكل‌هاي سياسي آگاهي‌بخشي و ايجاد فضاي همدلي و پرهيز از هرگونه تنش و حفظ وحدت در ميان آحاد جامعه است. مسئولان كشور نيز بايد با فراهم آوردن زمينه‌هاي همكاري هماهنگي و وحدت بين قوا تامين خواسته و انتظارات بر حق مردم را تحقق بخشند.

ب ـ اقتصادي:

اقتصاد در كنار فرهنگ يكي از دغدغه‌هاي اصلي رهبر فرزانه انقلاب در پيام‌هاي سالانه و در ساير مناسبت‌هاست. نقش مردم در اقتصاد و ايجاد اشتغال مولد براي جوانان و حمايت از نيروهاي كار و خلاق و كارآفرين و مبارزه همه جانبه با فساد و انحصار در راستاي تحقق اصول 43 و 44 و 49 قانون اساسي بايد در كانون توجهات مسئولان و برنامه‌ريزان كشور قرار گيرد. خصوصي‌سازي هدف نيست بلكه ابزاري براي تحقق شتاب در رشد و رونق اقتصادي و عدالت اجتماعي است. از نمايندگان فعلي در مجلس شوراي اسلامي انتظار دارد در ماه‌هاي پاياني دوره نهم، بودجه 95 و برنامه ششم توسعه، دقت‌هاي لازم را بعمل آورده ضمن ايجاد تسهيلات براي اجراي وظايف دولت مقدمات بررسي كارشناسانه آن را به دور از شتاب‌زدگي فراهم آورند.

اقتصاد مقاومتي، بنيان و زيرساخت هر برنامه و راهكار اقتصادي است. درون‌زا و برون‌نگر، تكيه بر نيروي انساني جوان تحصيلكرده و هوشمند، هموار كردن راه و تسهيل كار براي گرايش آنان به تشكيل شركت‌هاي دانش‌بنيان و تكيه آنان بر جهاد اقتصادي در كشاوزي، صنعت و خدمات. ايجاد تحول در همه بخش‌هاست.

با توجه به وضعيت بارندگي و نيمه‌خشك بودن كشور مديريت آب در بخش‌هاي مختلف، بخصوص در كشاورزي از اهميت بسزايي برخوردار است و صنايع تبديلي كشاورزي و دامپروري بايد اولويت خاص خود را داشته باشد. با حفظ خاك و محيط زيست از آنچه از زمين برمي‌آيد اعم از محصولات كشاوري (به معناي اعم) و معادن (شامل نفت) با بالاترين ارزش افزوده ممكن، هم براي مصرف داخلي و هم براي صادرات بهره بگيريم.

مزيت‌هاي نسبي موجود را حفظ و در جهت خود اتكايي براي ايجاد مزيت‌هاي رقابتي جديد بكوشيم. يكي از مزيت‌هاي نسبي كشور انرژي ارزان است. متاسفانه سياست‌هاي گذشته بگونه‌اي بوده كه با توجه به شدت بالاي انرژي در توليد، اين مزيت نابود شده است. همانگونه كه نحوه مصرف آب موجب نابودي ذخيره راهبردي آب‌هاي زيرزميني شده است. سياست‌هاي كلي ابلاغي مقام معظم رهبري در همه زمينه‌ها به ويژه در الگوي مصرف و در كشاورزي در خصوص نحوه مصرف انرژي و مصرف آب مورد توجه كامل قرار گيرد حفظ و صيانت محيط زيست و عدم تمركز ثروت در گروه‌هاي خاص در جهت تعميم عدالت اجتماعي همواره بايد مورد تاكيد قرار گيرد.

ج: فرهنگي و اجتماعي

1-انقلاب اسلامي ايران، انقلابي فرهنگي است كه خون‌هاي پاكي در پاي اين شجره طيبه نثار شده است. فقر فرهنگي ناشي از مشكلات به جا مانده از دوران طاغوت و معضلات دوران انقلاب به ويژه جنگ تحميلي اهتمام جدي و همه جانبه‌اي را از سوي مسئولان و دست‌اندركاران امور فرهنگي مي‌طلبد اما متاسفانه با درگير شدن صاحبنظران فرهنگي در امور اجرايي و در درجه دوم اهميت قرار گرفتن مسئله مهم فرهنگ موجب تهاجم فرهنگي و شبيخون فرهنگي و نفوذ فرهنگي موذيانه دشمن به بدنه اجتماع گرديد و وارد آوردن آسيب‌هاي فراواني بعضاً در برخي زمينه‌ها به سمت استحاله فرهنگي به راه افتاد. امر به معروف و نهي از منكر كه يكي از پايه‌هاي نظام اسلامي و قانون اساسي است در حد شعار به شكل كم‌رنگي درآمده است. انفاق ـ ايثار ـ احسان و ... در جايگاه اصلي خود قرار نگرفته و پول و مظاهر مادي در بسياري موارد معيار ارزش‌ها گرديده است و شوراي انقلاب فرهنگي به عنوان سياستگذار امور فرهنگي جامع عليرغم اقدامات مفيد و مؤثر در بسياري از موارد درگير مسائل ريز و اجرايي شده است.

2-مقوله هنر به ويژه هنر متعهد و فاخر در اوج نيازهاي روحي بشر است و هنر برخاسته از اين نياز خود به خود عاليترين هنر است.

انقلاب اسلامي كه در خدمت انسان‌هاي محروم و رنجديده است خود هنري است بزرگ از انسان‌هاي بيدار شده و بخود آمده ولي پيرامون اين هنر بايد هنرهاي ديگر پديد آيد. شعر و نثر انقلابي، سرودهاي انقلابي و آهنگ‌هاي انقلابي، خطابه‌ها و حماسه‌هاي انقلاب، هنرهاي تصويري و تجسمي انقلاب، نمايشنامه‌نويس انقلاب و نقش هنرمندان انقلابي در روي صحنه آوردن آن و مجلس شوراي اسلامي بايد به خلاقيت هنري كه مخصوصاً در سال‌هاي اخير اوج گرفته ارج فراوان نهد و همه امكانات و قوانين لازم را براي رشد و گسترش اين خلاقيت فراهم سازد.

د: مديريت

عدم بينش عميق مديريتي و كم توجهي به مسئله مديريت و مديران در دولت‌ها به چشم مي‌خورد و متأسفانه جايگزيني مديريت‌گرايي نوين به جاي مكتب خدمتگزاري در دو دهه اخير و اداره دولت‌ها به شكل بخش خصوصي ضايعه‌اي است كه آثار آن سال‌ها بر اين كشور سايه خواهد افكند. اجراي صحيح سياست‌هاي كلي نظام اداري و حاكميت روح خدمتگزاري و بها دادن واقعي به مديريت دولتي اصيل و اسلامي و شايسته سالاري بايد به طور جدي در دستور كار مجلس شوراي اسلامي قرار گيرد و نظارت شود.

ه‍ : آزادي و آزادانديشي در جهان

آزادي و آزادانديشي در جهان‌بيني اسلام، انسان «شدني» است مستمر و «پويشي» است «خودآگاه» «انتخابگر» و «خودساز». در نهاد و نهانش كشش‌ها و خواست‌ها و انگيزه‌ها آفريده شده كه او را به اين حركت و پويش خودساز وامي‌دارد و او براساس آگاهي‌هايي كه در فطرتش زمينه دارد و در پرتو تجربه و عمل بارور مي‌شود و با قدرت گزينش آزاد كه به او داده شده جهت اين پويايي سازنده را آگاهانه و آزادانه برمي‌گزيند و در جهتي كه خود انتخاب و اختيار كرده است رشد مي‌كند، جلو مي‌رود و ساخته مي‌شود. ويژگي اساسي انسان همين خودسازي آگاهانه و آزادانه‌ي اوست. آزادي كه اين همه در ستايش آن سخن مي‌رود، نه بي‌بند و باري و ضابطه‌ناپذيري و خودكامگي مطلق و آنارشيسم و آزاد گذاردن نيروهاي مخرب و مضر و منافي با كرامت انساني و مزاحم حقوق و مصالح خود او و ديگران، اين نوع آزادي‌ها در مفهوم آزادي مورد قبول اسلام نمي‌گنجد. و نيز در همه‌ي نظام‌هاي اجتماعي همواره روي اين اصل تاكيد مي‌شود كه «حدود آزادي را قانون تعيين مي‌كند» و مجلس شوراي اسلامي به عنوان قانون‌گذار و ناظر بر اجراي قانون همواره بايد اين اصول مسلم را مدنظر داشته و اقدام نمايد.

و: تبليغات و معرفي نامزدهاي انتخابات

تبليغات انتخاباتي در حد معرفي واقعي نامزدها و شناخت برنامه‌ها و نقاط قوت آنها، با رعايت كامل صدق و راستي و رعايت حرمت و منزلت اشخاص، دور از فريب‌ها و جنجال‌ها و جوسازي‌ها كاري پسنديده است. از تبليغات رايج در بسياري از جامعه‌هاي غربي كه سراسر ضد ارزش و نيرنگ و فريب است و پرده‌هاي ضخيمي از زرق و برق و شعارهاي توخالي و مردم فريب جلوي ديد مردم مي‌آويزد تا نامزدها را آنطور كه هستند نشناسند و با جوسازي مصنوعي و ايجاد گرايش‌هاي كاذب آنها را به اين و آن متمايل و از ديگران سرخورده كند، بايد سخت جلوگيري شود و مردم بايد به گونه‌اي آگاه و ساخته شوند كه در برابر اين‌گونه تبليغات واكنش منطقي نشان دهند. و نامزدها و هواداران آنها از چنين شيوه‌هايي بهيچ وجه بهره‌برداري ننمايند.

حزب تمدن اسلامي با الهام از روح بلند بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني (ره) و رهنمودهاي رهبر فرزانه انقلاب حضرت آيت‌اله خامنه‌اي (مدظله العالي) و استمداد از ارواح طيبه شهيدان به ويژه شهيد مظلوم آيت‌اله دكتر بهشي و شهداي مظلوم هفتم تير و اتكال به خداوند سبحان با شعار (فرهنگ جهادي و شفافيت در اقتصاد ـ كرامت انساني و معيشت مردم) از مردم شريف و رشيد كشور مي‌خواهد تا با حضور آگاهانه و مسئولانه خود در روز هفتم اسفند 94 در پاي صندوق‌هاي رأي مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان را به افرادي شايسته، شجاع و پاي‌بند به ارزش‌هاي قرآن كريم و مكتب حيات‌بخش اهل بيت عصمت و طهارت عليهم‌السلام بسپارند.

حزب تمدن اسلامي

 

 
Copyright © 2013 - TAMADDON