جستجو
پنج شنبه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵ حزب تمدن > اخبار > گزارشگر سازمان ملل: ترور سردار سليماني غيرقانوني بود
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
گزارشگر سازمان ملل: ترور سردار سليماني غيرقانوني بود


گزارشگر ويژه سازمان ملل ترور شهيد سردار سليماني از سوي آمريكا را اقدامي بر خلاف مقررات بين‌المللي و نقض منشور ملل متحد دانسته است.

به گزارش عصرايران به نقل از رويترز، "اگنس كالامار" گزارشگر ويژه سازمان ملل درباره اعدام‌هاي فراقانوني، سريع يا خودسرانه در گزارشي ترور سردار سليماني در عراق با استفاده از پهپاد و با دستور رييس جمهوري آمريكا را نقض قوانين بين‌المللي و منشور ملل متحد دانسته است.

او در گزارشي كه درباره ترورهاي هدفمند با استفاده از پهپادهاي نظامي تهيه كرده و قرار است آن را به نشست روز پنج‌شنبه شوراي حقوق بشر ملل متحد ارايه كند، تاكيد داشته مقامات آمريكا نتوانسته‌اند اسناد و شواهدي محكم در ضرورت حمله به كاروان حامل سردار سليماني ارايه كنند.

گزارشگر سازمان ملل: ترور سردار سليماني غيرقانوني بود

او در گزارش خود تاكيد كرده سردار سليماني مهره كليدي نظامي ايران در عراق و سوريه بوده اما با اين حال دولت ايالات متحده نتوانسته شواهدي مبني بر تهديد حتمي و قريب‌الوقوع ناشي از سردار سليماني براي شهروندان و نظاميان آمريكايي ارايه كند و به همين خاطر اقدام واشنگتن در ترور هدفمند اين چهره نظامي ايراني، غيرقانوني بوده است.

اين گزارشگر سازمان ملل ترور سردار سليماني را نقض منشور ملل متحد از جانب آمريكا توصيف كرده و خواستار پاسخگويي در مورد قتل‌هاي هدفمند توسط هواپيماهاي بدون سرنشين مسلح و وضع مقررات در اين حوزه شده است.

او در گزارش خود نوشته: حمله 3 ژانويه (2020) هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا عليه كاروان حامل سردار سليماني نخستين حادثه در نوع خود بود كه در آن يك كشور به بهانه دفاع از خود، يك مقام نظامي رسمي خارجي را در خاك يك كشور ثالث مورد هدف قرار داده است.

او به رويترز گفت:" جهان در برهه‌اي حساس و يك نقطه عطف در ارتباط با استفاده از پهپادها قرار دارد ...شوراي امنيت سازمان ملل متحد اقدامي نمي‌كند و جامعه بين‌المللي، خواسته يا ناخواسته، سكوت پيشه كرده است."

اگنس كالامار در حالي گزارش خود را روز پنج‌شنبه به نشست شوراي حقوق بشر ملل متحد براي بحث و بررسي كشورها ارايه خواهد كرد كه ايالات متحده آمريكا با تصميم ترامپ بيش از 2 سال است كه به خاطر حمايت از اسراييل از عضويت در اين شورا كناره‌گيري كرده است.

گزارش اين گزارشگر سازمان ملل پس از آن ارايه شده كه يك هفته پيش دادستان تهران از درخواست رسمي ايران به پليس بين‌الملل (اينترپُل) براي بازداشت دونالد ترامپ و 35 متهم ديگر بابت پرونده ترور شهيد سليماني خبر داده است.

مراسم سخنراني تلويزيوني سيد حسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان در بيروت/ 16 فوريه 2020/ عكس آرشيوي/ رويترز

گزارشگر سازمان ملل: ترور سردار سليماني غيرقانوني بود

 
Copyright © 2013 - TAMADDON