جستجو
جمعه - ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۸ حزب تمدن > اخبار > عضو هيات‌رئيسه: استيضاح رييس‌جمهور را به صلاح كشور نمي‌دانم
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
عضو هيات‌رئيسه: استيضاح رييس‌جمهور را به صلاح كشور نمي‌دانم


عضو هيات رئيسه مجلس در گفت‌وگو با عصرايران ادامه داد: بنده طراح اصلي طرح سوال از رئيس جمهور هستم و حقيقتا بحث استيضاح را به دليل اينكه جو كشور مشتنج  مي‌شود به صلاح كشور نمي‌دانم  چراكه فرصتي هم از دولت باقي نمانده است كه ما بخواهيم استيضاح را طرح كنيم.

نماينده فلاورجان (اصفهان) خاطر نشان كرد: در بحث سوال از رئيس مجلس درخواست داريم كه اتفاقي كه دوره قبل افتاد تكرار نشود. در مجلس دهم بايد طبق آئين نامه وقتي نمايندگان راي منفي به پاسخ هاي رئيس جمهور دادند به قوه قضائيه ارجاع مي شد اما متاسفانه همين جا كار را تمام كردند و به قوه قضائيه ارجاع نشد و الان ما مي خواهيم كه اين سوالات در صورت راي مجلس به قوه قضائيه ارجاع شود.

عضو كميسيون اقتصادي تاكيد كرد: يكي از محورهاي سوالات بحث ارز 4200 است كه بايد روشن شود اين ارز را به كدام نورچشمي ها داده‌اند. اين پول بيت المال است و در اختيار عده‌اي خاص قرار گرفته است و رئيس جمهور بايد پاسخگو باشد.

عضو هيات رييسه: استيضاح روحاني را به صلاح كشور نمي‌دانم/ عضو كميسيون كشاورزي: بايد روحاني را استيضاح كنيم

عضو كميسيون كشاورزي: يك روز ماندن روحاني سركار جز فساد و خرابي براي كشور ثمري ندارد

همچنين محمدتقي نقدعلي در مورد استيضاح رئيس جمهور به عصرايران گفت: اكيدا و شديدا بر بحث استيضاح رئيس جمهور مصر هستم چراكه مي دانم سوال، تذكر دادن وپيگيري‌هاي پايين‌تر از استيضاح و عدم كفايت  جواب نمي دهد. ما ديديدم در مجلس گذشته از 5سوالي كه از رئيس جمهور مطرح شد نمايندگان از  4سوال  آن هم در مجلسي كه فضاي عمومي آن وكيل الدوله اي بود قانع نشدند و در نهايت به دليل مماشات و مسامحه اين سوالات به سيستم قضايي ارسال نشد .

نماينده خميني شهر در مجلس ادامه داد: با توجه به اينكه آقاي روحاني اينگونه احساس كرده است كه مجلس در يكسال آينده با وي مماشات مي كند ومجبور است با او بسازد ما مي خواهيم به وي ثابت كنيم كه خير مجلس مجبور نيست با وي مماشات كند و حتي اگر يك روز هم باقي مانده باشد ما بحث استيضاح را مطرح مي كنيم .

عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي خاطر نشان كرد: ازلحظه اي كه در جلسه علني يكشنبه مجلس اخطار قانون اساسي در مورد استيضاح رئيس جمهور را مطرح كردم تعداد كثيري از نمايندگان نيز بر بحث استيضاح تاكيد كردند. ما هنوز به مرحله جمع آوري امضا نرسيده‌ايم چراكه برخي از اعضا هيات رئيسه بحث سوال را  مطرح كرده‌اند و بايد ببينيم كه سوال به كجا مي رسد،ولي بنده معتقدم كه سوال ثمره و سودي نخواهد داشت.

وي گفت: در حال حاضر نبايد روندي اتفاقي بيفتد كه تعدادي از نمايندگان به دنبال سوال باشند و عده اي به دنبال استيضاح بلكه بايد با ديگر نمايندگان رايزني كنيم كه به وجه الجمعي بين نظرها برسيم ولي نظر بنده اين است كه تنها چاره كار استيضاح است. يك روز ماندن دولت روحاني سركار جز فساد و خرابي براي كشور ثمري ندارد.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON