جستجو
چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷ حزب تمدن > اخبار > سوال از روحاني با ۱۳۰ امضا تقديم هيئت‌رئيسه مجلس شد+ محورهاي سوال
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
سوال از روحاني با ۱۳۰ امضا تقديم هيئت‌رئيسه مجلس شد+ محورهاي سوال


سوال جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از رئيس‌جمهور درباره گراني در بازار كالاهاي اساسي، ارز و مسكن تقديم هيئت‌رئيسه مجلس شد.

به گزارش عصرايران، اقبال شاكري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با تسنيم با اشاره به طرح سوال جمعي از نمايندگان مجلس از رئيس‌جمهور در انتقاد از گراني ارز و مشكلات نابه‌سامان اقتصادي و آشفتگي بازار، گفت: طرح سوال از آقاي روحاني رئيس‌جمهور با امضاي 130 تن از نمايندگان تهيه شده است.

وي افزود: طرح سوال 130 تن از نمايندگان مجلس از آقاي روحاني رئيس‌جمهور براي بررسي علل گراني بازار خودرو، نابساماني بازار ارز و نيز گراني كالاها و مايحتاج اساسي مردم امروز تقديم هيئت‌رئيسه مجلس شد.

عضو كميسيون عمران مجلس ادامه داد: طرح سوال از آقاي روحاني رئيس‌جمهور، 130 امضا دارد، اما تعداد زيادي از نمايندگان خواستار پاسخ‌گويي آقاي روحاني درباره علل آشفتگي موجود در بازار انواع كالاها هستند.

شاكري در پايان خاطرنشان كرد: پس از اعلام وصول طرح سوال از رئيس‌جمهور در يكي از جلسات علني مجلس، آقاي روحاني مي‌بايست براي اداي توضيحاتي در مجلس حضور يابد.

متن كامل طرح سوال از رئيس‌جمهور به شرح زير است:

هيئت رئيسه محترم مجلس شوراي اسلامي

با سلام و احترام

با عنايت به مفاد اصل 88 قانون اساسي و با استناد به مواد 210 و 211 قانون آئين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي بدينوسيله سوالات اينجانبان در 5 محور ذيل از آقاي حسن روحاني رئيس‌جمهور محترم براي طي فرايند رسيدگي، ارجاع به كميسيون تخصصي و ارائه پاسخ در صحن علني مجلس در اولين فرصت ممكن تقديم مي‌گردد.

1- چرا و به چه دليل قيمت ارزهاي خارجي به سرعت در حال افزايش و ارزش پول ملي در حال كاهش است؟

2- علت از هم گسيختگي اوضاع بازار مسكن و خودرو و تورم عجيب و غريب چند صد درصدي بازار مسكن چيست و چرا دولت طي 7 سال گذشته هيچ اقدام جدي براي تامين مسكن مردم و كنترل قيمت و كيفيت خودرو انجام نداده است؟

3- در كجاي برجام اشتباه استراتژيك مرتكب شديد كه آمريكا بدون كوچكترين هزينه از اين توافق خارج و اروپا هم با پررويي تمام همچنان خواستار اجراي كامل برجام از سوي ايران است، بدون آنكه خود به تعهداتش عمل نمايد حتي در عملياتي كردن طرح حقيرانه اينستكس!

4- قرار شد دولت بخاطر مشكلات ناشي از بيماري كرونا، به واحدهاي توليدي و بخش‌هاي آسيب ديده وام اعطا كرده و كمك نمايد. اما صداي اعتراض همه بخش‌ها بلند است. دولت در اين زمينه چه كاري كرده و چقدر كمك كرده است؟

5- از فروردين 97 كه قيمت دلار دولتي 4200 تومان اعلام شد، تا امروز چند ميليارد دلار به اين قيمت عرضه شده است. به چه كساني داده شده و سرنوشت اين دلارها چه شده است و چه تاثيري بر كنترل تورم داشته است؟

 
Copyright © 2013 - TAMADDON