جستجو
سه شنبه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲ حزب تمدن > اخبار > تصويب قطعنامه مربوط به برنامه هسته‌اي ايران در شوراي حكام آژانس انرژي اتمي
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
تصويب قطعنامه مربوط به برنامه هسته‌اي ايران در شوراي حكام آژانس انرژي اتمي


شوراي حكام آژانس انرژي انرژي اتمي پس از راي‌گيري در جلسه‌اي حضوري قطعنامه ارائه شده از جانب تروئيكاي اروپا درباره ايران را تصويب كرد.

به گزارش عصر ايران به نقل از خبرگزاري رويترز، ديپلمات‌هاي حاضر در جلسه حضوري امروز شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفتند كه شورا روز جمعه قطعنامه‌اي تصويب كرد كه از ايران مي‌خواهد عدم ايجاد دسترسي به دو محل را براي آژانس متوقف كرده و به طور كامل با اين نهاد همكاري كند.

شوراي حكام آژانس اتمي

متن اين قطعنامه كه از جانب فرانسه، آلمان و انگليس ارائه شده و به رويت رويترز نيز رسيده است، مطرح مي‌كند كه شورا «از ايران مي‌خواهد به طور كامل با آژانس همكاري كرده و درخواست‌هاي آژانس را بدون تاخير بيشتر اجابت كند، از جمله اين كه فورا به محل‌هاي مشخص شده از جانب آژانس دسترسي ايجاد كند».

در ادامه اين گزارش آمده است: اين قطعنامه كه از جانب فرانسه، آلمان و انگليس ارائه شد، با نسبت راي ۲۵ به ۲ و ۷ مورد پرهيز از راي‌دهي تصويب شد.

اين قطعنامه پيرو گزارش‌هاي مديركل آژانس در ماه‌هاي مارس و ژوئن ارائه شده است كه اين گزارش بيانگر اقدامات آژانس و تعامل آن با ايران براي شفاف‌سازي اطلاعات مربوط به درستي و كامل بودن اظهارات ايران تحت معاهده پادماني و پروتكل الحاقي آن است، از جمله عدم دسترسي به دو محل مشخص‌شده از جانب آژانس و عدم شفاف‌سازي درباره سوال‌هاي آژانس درباره مواد و فعاليت‌هاي هسته‌اي اعلام نشده احتمالي در ايران.

قطعنامه مربوطه بر اهميت پايبندي كامل كشورها به تعهدات پادماني‌شان و تسهيل دسترسي لازم در مواقع مورد توجه آژانس تاكيد كرد. همچين بر «نقش ضروري و مستقل» آژانس در راستي‌آزمايي پايبندي ايران به تعهدات پادماني آن در زمينه تضمين معتبر ماهيت منحصرا صلح‌آميز برنامه هسته‌اي ايران نيز تاكيد شد.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON