جستجو
شنبه - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ حزب تمدن > اخبار > مقام معظم رهبري: در برخي دولتهاي خودمان مشاهده كرديم كه ترس از آمريكا، آنها را دچار چه مشكلات سختي كرد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
مقام معظم رهبري: در برخي دولتهاي خودمان مشاهده كرديم كه ترس از آمريكا، آنها را دچار چه مشكلات سختي كرد


در اولين روز از ماه مبارك رمضان، بهار قرآن و موسم ضيافت الهي، مراسم انس با قرآن در مصلاي تهران و ارتباط زنده تصويري با حسينيه امام خميني(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار شد و قاريان قرآن كريم به تلاوت آيات نور پرداختند.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي در اين مراسم در سخناني ضمن تبريك حلول ماه مبارك رمضان ماه نزول قرآن، به بيان مواردي از دستورهاي كاربردي و سعادت‌بخش قرآن براي تنظيم قواعد و روابط فردي و جمعي زندگي انسانها پرداختند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تنها راه نجات بشريت از ظلم، تبعيض، جنگ، ناامني، لگدمال شدن ارزشها و حاكم شدن امنيت و سلامت و آسايش را عمل به دستورهاي كاربردي قرآن دانستند و گفتند: يك دسته از دستورهاي كاربردي قرآن، نحوه قاعده سازي در زندگي است. اگر اين قاعده‌سازي بر مبناي قدرت و پول و شهوت باشد، انسان از زندگي واقعي و اخروي بي‌نصيب خواهد ماند اما اگر انسانها بناي زندگي خود را در دنيا براساس نيكي و حسنه قرار دهند، علاوه بر منافع دنيوي قطعاً به مقاصد واقعي و حقيقي زندگي نيز خواهند رسيد.

وسيله قرار دادن نعمت هاي الهي همچون ثروت و قدرت براي آباد كردن زندگي انسانهاي ديگر و نجات نيازمندان و نيكي به همنوعان، يكي ديگر از دستورهاي كاربردي قرآن بود كه رهبر انقلاب به آن اشاره كردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، عمل به دسته ديگري از آيات قرآن و دستورهاي كاربردي آن را موجب تنظيم مناسبات اجتماعي دانستند و افزودند: از جمله اين دستورها، «نهي از غيبت در جامعه» و «رعايت انصاف حتي در قبال مخالفان و دشمنان» است.

ايشان «پيروي نكردن از موضوعاتي را كه نسبت به آنها يقين وجود ندارد» از جمله دستورهاي قرآن خواندند و يكي از مشكلات ژورناليسم رايج در دنيا را عمل نكردن به اين دستور و تلاش براي شايعه پردازي و خبرسازي دانستند.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: متأسفانه در داخل جامعه ما هم از اين موارد به چشم مي‌خورد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي «پرهيز از اعتماد و گرايش به ظالمان»، «رعايت قسط و عدل و انصاف در زندگي» و «خيانت نكردن در امانت» را از ديگر دستورهاي اسلام برشمردند و با تأكيد بر اينكه خيانت نكردن در امانت شامل مسئوليت هم مي شود، گفتند: «نترسيدن از دشمن و محكم ايستادن در مقابل او» از دستورهاي مهم قرآن است و وضعيت امروز برخي دولتهاي اسلامي و تحقير آنها به‌وسيله قدرتهاي ظالم نتيجه ترسيدن آنها از دشمنان اسلام است.

ايشان با اشاره به سيره و درس بزرگ امام بزرگوار مبني بر نترسيدن از قدرتهاي زورگو تأكيد كردند: هراس از امريكا نتايج تلخي را به بار خواهد آورد و ما در سالهاي گذشته در برخي دولتهاي خودمان مشاهده كرديم كه ترس از امريكا، آنها را دچار چه مشكلات سختي كرد.

رهبر انقلاب اسلامي «اقامه نماز با توجه و براي ياد خدا» و «توبه و درخواست عفو و بخشش از خداوند بخصوص در ايام ماه مبارك رمضان» را زمينه ساز اعتلاي روحي دانستند و در پايان اظهار اميدواري كردند كه آحاد ملت و مسلمانان و بويژه دولتهاي اسلامي و مسئولين توفيق عمل به دستورهاي كاربردي قرآن را بيابند زيرا نسخه شفابخش مشكلات است.

در اين مراسم نوراني، تعدادي از اساتيد قرآني و قاريان جوان و يكي از مناجات‌خوانان به اجراي برنامه پرداختند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON