جستجو
جمعه - ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۸ حزب تمدن > اخبار > سخنگوي قوه قضاييه: از مردم 2 حماسه ديگر انتظار داريم
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
سخنگوي قوه قضاييه: از مردم 2 حماسه ديگر انتظار داريم


به گزارش ايسنا، غلامحسين اسماعيلي در ابتداي نشست خبري امروزخود ضمن تبريك فرا رسيدن ايام دهه فجر و ياد بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي ايران امام (ره) و سردار سپهبد سليماني گفت: انقلاب اسلامي كه به رهبري امام به عنوان مهمترين پديده قرن اخير در جهان هستي اتفاق اتفاد فرياد اسلام خواهي و استكبار ستيزي و مبارزه با فساد و تحقق عدالت در جامعه ايران اسلامي بود.

وي افزود: امروز همه در چهله دوم انقلاب و در فرايند عملياتي شدن بيانيه گام دوم ترسيم شده‌ از ناحيه رهبر انقلاب براي استمرار نهضت حضرت امام تحت ولايت مقام معظم رهبري وظيفه داريم. مردم به عنوان صاحبان اصلي انقلاب در تمامي برهه‌هاي حساس وظيفه خود را انجام دادند كه بايد از اين مردم خوب و بصير و آگاه تشكر كنيم.

از مردم دو حماسه ديگر انتظار داريم

اسماعيلي تاكيد كرد: ما دو حماسه ديگر انتظار داريم. اولين حماسه، حضور مجدد مردم در ۲۲ بهمن و در راهپيمايي سراسري مردم در سالگرد پيروزي انقلاب است كه قطعا امسال مردم با ياد و نام سردار سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني و به نيابت از او و در بيان حمايت از گفتمان مقاومت و راهبرد استقامت در برابر دشمن ان‌شاءالله حضور حماسي را در ۲۲ بهمن از آنها شاهد خواهيم بود.

وي افزود: انتظار بعدي در دوم اسفند و برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي است كه حتما در انتخابات، مردم نيز حضور هميشگي شان را به نمايش مي گذارند. كشور ما كشور انتخابات است. در هيچ نظام و كشوري به اندازه جمهوري اسلامي، انتخابات برگزار نشده. در روز دوم اسفند مجددا مراجعه به راي و حضور مردم را در تاريخ انقلاب شاهد خواهيم بود.

وي افزود: به داوطلبان مجلس و هواداران آنها توصيه مي‌كنم كه قانون و مقررات قانوني را در فرايند تبليغات انتخابات حتما مورد توجه قرار دهند. كساني كه بناست در سنگر قانون‌گذاري خدمت كنند خود بهترين نماد عمل به قانون بايد باشند و حتما در فرايند تبليغات رقابت جوانمردانه را مورد توجه قرار دهند. از تخريب و اتهام زني به رقيبان اجتناب كنند. امروز جامعه و مردم ما از فضاي اتهام زني‌هاي بي مورد خاطره خوشي ندارند و آن را نمي‌پسندند و قطعا عرصه رقابت انتخابات نبايد عرصه اتهام زني به رقيبان باشد.

اسماعيلي تصريح كرد: در يك ماه اخير با وجود مشكلات و گلايه‌هاي كه جمعي از شهروندان از برخي بخش‌ها داشتند شاهد دو حماسه بي نظير بوديم. وي افزود: شاهد دو يوم الله ثبت شده در تاريخ بوديم. يك يوم الله مراسم آييني تشييع پيكر پاك سردار شهيد حاج قاسم سليماني و هم رزمان شهيدش بود. يوم الله ديگر ماه گذشته، اقامه نماز جمعه به امامت ولي امر مسلمين مقام معظم رهبري با حضور ميليوني نمازگزاران تهراني بود كه برگ زرين ديگري در تاريخ حضور مردم و يوم الله ديگري در تاريخ انقلاب بود.

خوشحاليم در مسير خواست مردم قدم برمي‌داريم

وي افزود: خوشحاليم كه در قوه قضائيه براي توقع مردم از دستگاه قضا تا جايي كه توان داريم اهميت قائل هستيم و در مسير خواست مردم قدم برمي‌داريم. امروز قوه قضاييه به دنبال آن است كه خواست مردم را بشنود و در جهت آن تلاش كند و در همين راستا براي شنيدن حرف مردم در پايان اين هفته سفر استاني رييس قوه قضاييه به استان بوشهر انجام مي شود.

سخنگوي قوه قضاييه ادامه داد: از موضوعات مهم ديگر موضوع زندان و زندانيان است و خوشبختانه تعدادي زيادي از زندانيان در استان‌ها تعيين تكليف شدند و آمار زندانيان ما سير نزولي را طي مي كند كه خبر خوبي است.

وي با اشاره به افتتاح مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادي در روز گذشته گفت: اين اقدام و حركت و عملياتي شدن اين مجتمع و فعال شدن سامانه به اطلاع رساني در اين سامانه و گزارش گري فساد و ارتباط مردم و گزارشگران با اين سامانه كمك مي‌كند تا بتوانند مطالب به اين مجتمع را اطلاع دهند و تدابير خوبي انجام شده كه خدا را شاكريم.

حكم زيباحالت منفرد قطعي شد

اسماعيلي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه با توجه به صدور حكم بدوي پرونده زيباحالت منفرد- جعبه سياه بابك زنجاني به حبس، آيا حكم صادره در ديوان عالي قطعي شده است يا خير؟ گفت: بله. آقاي عليرضا زيباحالت منفرد كه برخي از رسانه‌ها به عنوان جعبه سياه پرونده بابك از او ياد كردند با تاخير دستگير شد و بعد از دستگيري تحقيقات و روند محاكمه انجام شد. حكم در ديوان عالي تاييد شده است. او به جرم مشاركت عمده و كلان در نظام اقتصادي و مشاركت كلاهبرداري شبكه اي از شركت نفتي اچ كي به مبلغ يك و دو دهم ميليارد يورو به ۲۵ سال حبس و استرداد كليه اموال منقول وغيرمنقول و وجوه حاصل از كلاهبرداري و رد آن در حق شركت ملي نفت جمهوري اسلامي ايران و شركت اچ كي و به جزاي نقدي معادل مال كلاهبرداري شده، محكوم شده و اين حكم قطعيت يافته و در حال اجراست.

وي افزود: در ارتباط با پرونده‌هاي مهم حسب دستور رييس قوه قضاييه برخي از پرونده‌ها بصورت ويژه و فوق العاده و زودتر از موارد قانوني رسيدگي مي‌شود.

تا جايي كه ما خبر داريم پروازها به چين لغو شده است

اسماعيلي در پاسخ به سوالي درباره ويروس كرونا و اينكه وزارت بهداشت در مورد لغو پروازها به چين هشدار داده بود اما باز هم در جريان است و اينكه آيا مدعي العموم به اين موضوع ورود مي‌كند؟ گفت: تا جايي كه ما خبر داريم در حوزه پروازها، خبر نهايي اعلام شد و پروازها لغو شده است. قرار است يك پرواز براي بازگشت دانشجوها انجام شود. خواست وزارت بهداشت و درمان عملياتي شده و تدابير لازم براي انتقال دانشجويان ايراني انجام شده است و ما به عنوان دستگاه قضايي پيگيرعملياتي شدن اين موضوع هستيم. با مطالبه گري دستگاه قضا حسگرهاي حرارتي نصب شد. سازمان بازرسي نيز در تسريع عملياتي و اجرايي شدن حس گرها در فرودگاه‌ها وارد شد.

قاليباف پرونده دارد؟

سخنگوي دستگاه قضا در پاسخ به سوال ايسنا مبني براينكه با توجه به تاييد صلاحيت شدن قاليباف در انتخابات آتي مجلس، پرونده او به كجا رسيد؟ گفت: نسبت به موضوعات شهرداري تهران در دوره گذشته، آن پرونده‌اي كه آن هم به لحاظ انتساب به مجموعه شهرداري بود، تشكيل شد و فعاليت‌هايش بيشتر به نيروهاي مسلح باز مي‌گشت و پرونده قائم مقام وقت شهردار بود كه در حال رسيدگي است و كيفرخواستش صادر شد. در اين پرونده فردي كه از او اسم نام برده شد و جز كانديداهاي مجلس است، جز متهمان نيست و كيفرخواستي صادر نشده است و اتهامي نسبت به او داده نشده است. در ساير پرونده‌هايي كه گفته مي‌شود، بعنوان پرونده‌هاي شهرداري رسيدگي‌ها انجام و كساني كه جرم انجام داده بودند محكوم شدند و پرونده سير قضايي خود را طي مي كند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON