جستجو
جمعه - ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴ حزب تمدن > اخبار > روحاني: حتي اگر اشكالي در گوشه و كناري ديده مي‌شود، بايد پاي صندوق‌ها بياييد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
روحاني: حتي اگر اشكالي در گوشه و كناري ديده مي‌شود، بايد پاي صندوق‌ها بياييد


به گزارش ايلنا، حجت الاسلام حسن روحاني در آيين بهره‌برداري از طرح‌هاي صنعت آب و برق استان تهران و افتتاح واحد دوم تصفيه خانه هفتم آب تهران گفت كه اين تصفيه‌خانه در هر ثانيه پنج مترمكعب آب آشاميدني سالم را به دو ميليون نفر در جنوب و شرق تهران و ورامين، پاكدشت و پيشوا و روستاهايي كمه در اين منطقه هست، مي رساند.

وي ادامه داد: نكته اول را از اين اينجا شروع مي‌كنم كه اين منطقه به گردن مردم ما در انقلاب اسلامي حق بزرگي دارد. در روزهايي كه روزهاي غربت انقلاب بود، كاري كه مردم اين منطقه در ۱۵ خرداد ۴۲ انجام دادند، فراموش ناشدني است. آن روز استكبار جهلاني و رژيم ستكبر كشور در آن زمان، امام را مظلوم و تنها مي‌خواستند و حتي تصميم‌هايي براي حيات ايشان داشتند.

روحاني افزود: در اين روز مردم تهران، قم، پيشوا و اين منطقه و البته در بسياري شهرهاي ديگر، حركت، قيام و فداكاري كردند و اولين قدم براي حركت پرشتاب انقلاب بود و امروز بسيار خوشحالم كه براي مردم عزيز اين منطقه خدماتي انجام مي‌شود و اين وظيفه ما است كه براي مردم عزيزمان كه همواره در كنار انقلاب و منافع ملي خود بوده و در روزهايي كه دشمن چشم طمع به منافع ما داشته به صحنه آمده و فرياد زدند و مقاومت كردند و امروز بعد از دو سال شديدترين فشار اقتصادي، مردم همچنان ايستادگي مي‌كنند، كاري انجام دهيم.

رئيس‌جمهور تاكيد كرد: درست است در اين دو سال زندگي سخت شده شرايطي بوده كه غيرقابل پيش‌بيني بوده براي همه مردم عاقل دنيا تمام عقلا و مسئولان كمتر فكر مي‌كردند دولتي كه ادعاي تمدن و دموكراسي و حقوق بشر مي كند بخواهد يك پيمان و توافق را زير پا بگذارد و ظلم و ستم نسبت به يك ملت بزرگ آغاز كند و اين ظلم مرز و حدي نداشته باشد.

وي افزود: از آن طرف كسي فكر نمي‌كرد مردم ما اين چنين مقاوم باشند ترامپ در سال ۹۷ به رهبران اروپايي گفته بود ۳ ماه صبر كنيد ديگر جمهوري اسلامي وجود ندارد اين‌ها كه سبك مغز هستند و منطقه و ايران را نمي‌شناسند، نمي‌دانند براي مردم ما استقلال چقدر مهم است و به خاطر ندارند كه اين مردم سال‌ها ظلم و استبداد و تحقير را در دوران ستم شاهي تحمل كردند.

روحاني افزود: كمتر كشوري در منطقه هست كه سايه ظلم اين قدرت‌ها را نديده باشند ولي نمي‌دانستند كه مردم منطقه و به ويژه ايران مقاومت مي‌كنند.

رئيس‌جمهور افزود: ما در آستانه يك انتخابات بزرگ ملي هستيم و اميدواريم همه مردم پاي صندوق‌هاي راي بيايند. اين انتخابات بر سياست‌هاي منطقه‌اي تاثيرگذار است. حتي اگر اشكالي در گوشه و كناري ديده مي‌شود و حتي اگر برخي مسير را اشتباه كرده باشند، بايد پاي صندوق‌ها بياييد. ممكن است به ۱۰۰ نرسيم و به ۹۰، ۸۰ يا ۷۰ برسيم.

وي افزود: من خوشحالم از اين كه در سال‌هاي سخت و در تحريم شديد عليه ملت ما مردم، ما كارگزاران نظام خادمان شما شركت‌ها، كارگزان و كشاورزان اقدامات بسيار مهمي انجام دادند، افتتاح اين طرح در يك روز در تهران بسيار مهم است. در شرايط تحريم بسيار مهم‌تر است.

روحاني يادآور شد: از سال ۹۷ آن‌ها فكر كردند دولت تنها مي‌تواند نان و غذاي روزمره را تامين كند آن‌ها فكر كردند از توسعه و پيشرفت كشور خبري نيست اينكه مي‌بينيد در عرض چند ماه ۱۳۳ پروژه آب و برق در ۲۲ استان افتتاح شده با ارزش ۱۹۴۴۰ ميليارد تومان نزديك ۲۹۰ هزر ميليارد در آب و برق تنها به معني قدرت مردم و دولت است و به معني تلاش ارزشمندي است كه در حال انجام شدن است.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه دستگاه‌هاي تبليغي ما كم كاري دارند، گفت: براي همين هم ما بايد توضيح دهيم كه در اين شرايط سخت چگونه همه دست به دست هم دادند. از توهمات كودكانه بايد فاصله بگيريم، عده‌اي مي‌گويند بايد بعضي از طرح‌ها را نگوييم كه دولت محدود نشود. دولت خادمان ملت و نمايندگان نوكران ملت هستند گاهي يك حرف ناصحييدرباره وكيل الدوله و وكيل المله زده مي‌شود.

وي گفت: امروزي كه دولت منتخب ملت است و با راي مردم آمده است نماينده بايد وكيل المله و وكيل الدوله بشاد همه انقلاب براي همين بود كه دولت و ملت در كنار هم باشند دولت جز خدمت به مردم مسئوليتي ندارد مسئوليت اصلي دولت تلاش و خدمت به مردم است.

روحاني افزود: امروز آمار و ارقام نشان مي‌دهد كه در اين شش سال و نيم در مجموعه دولت تدبير و اميد چه اقدام‌هايي انجام شده است. اين‌كه آقاي وزير نيرو اعلام مي‌كنند كه تا پايان دولت در صورت اجرا شدن همه طرح‌ها، كارايي در حوزه تصفيه‌خانه سه برابر مي‌شود؛ دولتي كه در تگنا بوده، چنين دستاوردي داشته است. اين فقط در حوزه تصفيه‌خانه است. اين آمار بسيار درخشان است.

رئيس‌جمهور ادامه داد: ۱۰ ميليون روستايي قرار است تحت پوشش آب آشاميدني سالم قرار بگيرند. قبل از دولت تدبير و اميد اين آمار حدود يك ميليون نفر بود. اين كار عظيم و بزرگي است و بايد به كار مهندسان و تلاشگران‌مان افتخار كنيم. نمي‌خواهم بگويم اين تلاش كافي است. خير، ما چيز ديگري در ذهن داشتيم. ما فكر نمي‌كرديم يك دولت دغلكار و طرفدار تروريسم در آمريكا روي كار بيايد و عليه مردم جهان و حتي مردم خودش وارد عمل شود. واضح است كه در شرايط تحريم، كار دشوار مي‌شود.

رئيس جمهوري در ادامه افزود كه ما آرزوها و آرمان¬هاي بلندتري در اين دولت داشتيم اما از اميد و ارزوهاي خود عقب نشيني نخواهيم كرد، هر چند نسبت به قبل كمتر باشد، اما اين كار را براي رفاه و سعادت مردم و توليد و رشد كشور و تحقق عدالت انجام خواهيم داد.

وي در ادامه افزود: اين پروژه همانطور كه اشاره شد، از كيفيت بالاي آب برخوردار است و كيفيت آن با آب شمال و مركز تهران مساوي است و اين يعني عدالت، يعني خدماتي كه انجام مي‌گيرد، بيشتر براي مردمي با محروميت و مشكلات بيشتر است.

روحاني گفت: همه اين پروژه‌ها به اين معناست كه ما بايد با احساس مسئوليت اهداف مورد نظر را دنبال كنيم. بايد گفت با سرماي فصل زمستان قبل از دولت تدبير و اميد ناچار بوديم بخشي از گاز كشور را قطع كنيم اما در حال حاضر با بالاترين مصرف حدود ۶۰۰ ميليون متر مكعب مصرف گاز در روز قطع گاز وجود ندارد. از سال اول چنين گازي در اختيار نداشتيم اما با اقداماتي كه در ماه‌ها و سال آينده انجام خواهد شد يك ميليارد متر مكعب گاز در روز توليد خواهد شد.

وي در ادامه افزود: در دولت قبلي ناچار به خريد گاز از كشور همسايه با ۹ برابر قيمت شديم، همان كشور در فصل زمستان پيش خواست نرخ گاز را گران كند اما دولت ايران منصرف شد و همان دولت بعد از دو هفته اعلام كردند كه ما گاز را به همان نرخ خواهيم داد.

رئيس‌جمهور گفت: ما فكر مي‌كنيم كه قدرت فقط براي آمريكا و جباران به درد مي‌خورد اما نه براي دوست و همسايه هم به درد مي‌خورد.‎

وي افزود: ما بايد توانمند باشيم بايد قدرتمند باشيم نكته‌اي كه مقام رهبري در خطبه‌هاي نماز جمعه بر روي آن تاكيد كردند. در مورد نيروگاه خورشيدي توان ما روي دو مگاوات رفت و رسيديم به خوداتكايي كه بتوانيم خودمان تجهيزات را بسازيم كه به معني توان ما است. انشاالله بتوانيم در فرصت ديگري در خدمت مردم بزرگ اين منطفه كه در تاريح انقلاب موثر بوده است باشم و انشاالله خدمت ما مقبول مردم قرار بگيرد همه ما بتوانيم از روح پيامبر بهره بگيريم و راه او را ادامه دهيم.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON