جستجو
شنبه - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳ حزب تمدن > اخبار > فرمانده هوا و فضاي سپاه: اتفاق به‌ خاطر تصميم عجولانۀ يك فرد بود/ قصد پنهان‌كاري نداشتيم
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
فرمانده هوا و فضاي سپاه: اتفاق به‌ خاطر تصميم عجولانۀ يك فرد بود/ قصد پنهان‌كاري نداشتيم


فرمانده هوا و فضا سپاه، اعلام كرد : بعد از شنيدن اين خبر در غرب كشور، پس از اجراي عمليات نظامي عليه پايگاه هاي آمريكايي و زماني كه اطمينان پيدا كردم كه اين اتفاق افتاده آرزوي مرگ كردم.

به گزارش عصر ايران به نقل از ايسنا، سردار اميرعلي حاجي‌زاده در نشست خبري كه پيرو اعلام ستاد كل نيروهاي مسلح برگزار شد، اظهار كرد: بعد از شنيدن اين خبر در غرب كشور پس از اجراي عمليات نظامي عليه پايگاه هاي آمريكايي و زماني كه اطمينان پيدا كردم كه اين اتفاق افتاده آرزوي مرگ كردم.

وي افزود: ما يك عمر خودمان را پيش مرگ مردم كرديم و امروز هم آبروي مان را با خدا معامله مي‌كنيم و در شرايط سخت مقابل دوربين ها حاضر مي‌شويم.

حاجي زاده تاكيد كرد: ارزيابي ها و بررسي هاي اين حادثه توسط ستادهاي بالاتر و مجموعه قوه قضائيه ان‌شاءالله انجام مي‌شود و اطلاعات كامل مي‌شود و همين ابتدا بايد بگويم كه ما گردن مان را از مو باريكتر است.

فرمانده هوافضاي سپاه تصريح كرد همه مسئوليت‌هاي اين كار را مي پذيريم و هرگونه تصميمي مسئولان بگيرند ما مطيع اجراي آن هستيم.

توضيحات فرمانده هوا و فضا سپاه درباره سقوط هواپيماي اوكرايني: آرزوي مرگ كردم/مسئوليت‌هاي اين كار را مي پذيريم (+فيلم)

حاجي زاده در تشريح جزئيات اين حادثه گفت: بيش از يك هفته شرايط منطقه و التهابات آن خيلي بيشتر از ابتداي انقلاب تاكنون بوده است و امكان درگيري بسيار بالا بود و هيچ وقت چنين شرايطي را شاهد نبوديم. هم آمريكايي ها در آماده باش صد در صد بودند و هم ما.

وي افزود: آنان تهديد كرده بودند كه ۵۲ نقطه از ما را مي زنند و در همين راستا همه يگان هاي پدافندي و آفندي آماده باش كامل بودند و طبيعتاً سامانه‌هاي مستقر در تهران هم در همين شرايط به سر مي‌برد. آنچه كه در بررسي هايي كه انجام داديم، توضيح دادند اين است كه شب حادثه وضعيت آمادگي در شرايط جنگي قرار گرفته بود كه بالاترين سطح آمادگي است.

فرمانده هوافضا تاكيد كرد: در اين شرايط تعدادي از سامانه هاي پدافندي به رينگ پدافند تهران اضافه شدند.

سردار حاجي‌زاده با بيان اين كه اولين سامانه‌اي كه در محدوده غرب تهران مستقر بود و در اطراف بيدگنه اين حادثه را رقم زده است اظهار كرد: در چندين مرحله اين آماده باش به بالاترين سطح موجود به همه سامانه‌ها اعلام مي‌شود و در مراحل مختلف چندين بار به سامانه‌هاي مختلف و از جمله سامانه‌اي كه درگير اين حادثه شده اعلام مي‌شود كه موشك‌هاي كروزي به سمت كشور شليك شده است. وي ادامه داد: در يكي دو مرحله ديگر تاكيد مي‌شود كه براساس گزارش‌هاي واصله سامانه‌هاي پدافندي بايد بالاترين سطح آمادگي را داشته باشند و به آنها گفته شده كه كروزها شليك شده و در مسير هستند.

فرمانده هوافضايي سپاه ادامه داد: اين سامانه‌اي كه درگير شده است و موشك را شليك كرده كه ما پيش‌بيني كرديم مصاحبه‌اي با خود اپراتور انجام شده و آن هم پخش خواهد شد ان‌شاءالله، خود شليك كننده اظهار كرده است كه ما چندين بار درخواست كرديم كه فضاي كشور از پروازها خالي شود و به اصطلاح كلير شود و اين درخواست‌ها انجام شد به ملاحظه برخي مسائل عزيزان ما اين موضوع را دنبال نمي‌كنند.

حاجي‌زاده افزود: پروازها در اين شرايط ادامه پيدا مي‌كند و در لحظه‌اي كه اين اتفاق رخ مي‌دهد اين سامانه در فاصله‌اي 19 كيلومتري با يك هدفي كه كروز تشخيص داده مي‌شود و بر روي نقشه محل استقرار سامانه درگير شونده با فرودگاه امام خميني (ره) مشخص است.

وي در ادامه با تشريح نقطه پرواز جايگاه فرودگاه و محل استقرار سامانه پدافندي بر روي نقشه تاكيد كرد: اين هواپيما از جايي كه بلند مي‌شود با توجه به اطلاعاتي كه به اپراتور داده مي‌شود و گفته مي‌شود وضعيت جنگي است و موشك كروز شليك شده است، اين بنده خدا (شليك كننده)هواپيما را كروز تشخيص مي‌دهد و موظف بوده است در چنين شرايطي تماس بگيرد و تاييديه را بگيرد،‌خبط اپراتور هم همين است اما ظاهرا سيستم ارتباطي‌اش با اختلال روبه‌رو بوده است و نمي‌تواند تماس بگيرد كه شايد به دليل شلوغ بودن شبكه يا سامانه‌هاي جنبي بوده است كه در نهايت او 10 ثانيه فرصت داشته است كه تصميم بگيرد.

حاجي‌زاده تصريح كرد: او در اين شرايط اين تصميم بد را مي‌گيرد و موشك را شليك مي‌كند و هواپيما مورد اصابت قرار مي‌گيرد و در نقطه مشخص شده بر زمين سقوط مي‌كند.

ستاد كل نيرو هاي مسلح صبح امروز (شنبه) در اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه بروز خطاي انساني و به صورت غير عمد، هواپيماي اوكرايني مورد اصابت قرار گرفته است.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON