جستجو
سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۴ حزب تمدن > اخبار > فرمانده نيروي هوافضاي سپاه: انتقال كشته‌ها و زخمي‌هاي آمريكايي عين الاسد به اسرائيل و اردن
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه: انتقال كشته‌ها و زخمي‌هاي آمريكايي عين الاسد به اسرائيل و اردن


فرمانده نيروي هوافضاي سپاه گفت: ضربات موشكي به يكي از مهمترين پايگاه‌هاي امريكا در قالب عمليات شهيد سليماني، آغاز يك عمليات بزرگ بود كه در كل منطقه ادامه پيدا خواهد كرد.

به گزارش عصر ايران به نقل از مهر، سردار امير علي حاجي فرمانده نيروي هوافضاي سپاه امروز (پنجشنبه) در نشست خبري با اشاره به عمليات سپاه در حمله به پايگاه عين‌الاسد آمريكا، گفت: ضربات موشكي به يكي از مهمترين پايگاه‌هاي آمريكا در قالب عمليات شهيد سليماني، آغاز يك عمليات بزرگ بود كه در كل منطقه ادامه پيدا خواهد كرد.

وي افزود: ما دنبال كشتن نبوديم بلكه دنبال ضربه زدن به ماشين نظامي دشمن بوديم.

سردار حاجي زاده تصريح كرد: ترور سردار سليماني يكي از بزرگترين خطاهاي تاريخي و راهبردي آمريكا بود.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه همه موشك‌هاي ما به هدف برخورد كرده است، گفت: جالب اين جاست كه آمريكايي‌ها در مقابل، حتي يك تير هم به سمت موشك‌هاي ما شليك نكرده اند.

سردار حاجي زاده در ادامه نشست خبري افزود: اين در حالي است كه آن‌ها تعداد زيادي هواپيما و تجهيزات پدافندي در اطراف پايگاه عين الاسد داشتند، اما نتوانستند با موشك‌هاي ما مقابله كنند.

حاجي زاده

وي با اشاره به بحث‌هاي گفته شده درباره اينكه آمريكايي‌ها پيش از حمله موشكي ايران پايگاه را تخليه كرده بودند، گفت: بعد از عمليات سپاه حداقل ۹ سورتي پرواز هواپيماهاي سي ۱۳۰ از آن جا زخمي‌ها را به اردن و رژيم صهيونيستي تخليه كردند كه اسنادش موجود است همچنين تعداد زيادي بالگرد شينوك زخمي‌هاي آمريكايي‌ها را به بيمارستان آمريكايي‌ها در بغداد منتقل كردند.

فرمانده هوافضاي سپاه با تاكيد بر اينكه به دنبال كشتن نبوديم، گفت: با اين همه مي‌دانيم آمريكايي‌ها كشته‌هاي زيادي داده اند و پنتاگون و وزارت دفاع آمريكا هم اعلام كرد كه در حال برآورد خسارت‌ها و شمار كشته‌ها هستند.

وي تصريح كرد: اگر اين دروغي كه رئيس جمهور آمريكا گفت حقيقت دارد چرا هيچ خبرنگاري را به پايگاه عين الاسد راه ندادند.

سردار حاجي زاده با بيان اينكه آمريكايي‌ها امكان پاسخ و آمادگي به اين حمله را نداشتند، تاكيد كرد: آن‌ها با اين اظهارات تلاش كردند محترمانه از كنار اين موضوع عبور كنند. آن‌ها ما را تهديد كرده و گفته بودند ۵۲ نقطه ايران را مي‌زنيم، اما ديديد كه اين چنين نشد.

وي اضافه كرد: از جنگ جهاني دوم تاكنون هيچ تيري به سمت آمريكايي‌ها و منافع آن‌ها شليك نشده است، ولي اين تصميمي كه در كشور ما گرفته شد ثابت كرد كه دوران بزن دررويي تمام شده است و اين تصميمي بود كه همه در كشور و گروه‌هاي مقاومت درباره آن به اجماع رسيده بودند و به لطف خدا اين عمليات با دقت هر چه تمام‌تر انجام شد.

سردار حاجي زاده تصريح كرد: به نظر مي‌رسد، هم ما به عنوان جمهوري اسلامي ايران، هم آمريكا و هم منطقه وارد مرحله جديدي مي‌شويم كه در آينده بايد ببينيم و مردم هم شاهد خواهند بود كه اتفاق بزرگي خواهد افتاد.

وي درباره آمار موشك‌هايي كه به پايگاه آمريكا شليك شده است، گفت: ما در مجموع ۱۳ فروند موشك شليك كرديم، اما آماده بوديم كه چند صد فروند را در صورت پاسخ آمريكا شليك كنيم، البته تصور مي‌كرديم اين عمليات ۲، ۳ روز تا يك هفته ادامه پيداكند و آمادگي ما براي شليك چند هزار فروند موشك در صورت جواب دادن آمريكا صورت گرفته بود.

فرمانده هوافضاي سپاه درباره اينكه چرا آمريكايي‌ها وارد جنگ نشدند، گفت: آن‌ها با تبليغات و مرعوب سازي و عمليات رسانه‌اي كارهايشان را پيش مي‌برند در مقابل كشورهايي كه خلع سلاح هستند حتماً با استفاده از اين ماشين تبليغاتي پيروز مي‌شوند، اما در مقابل كشوري مثل ايران نمي‌توانند، زيرا جمهوري اسلامي ايران كشور بزرگي است.

وي اضافه كرد: اگر آمريكايي‌ها بخواهند اهدافي را در ايران دنبال كنند با توجه به وسعت زياد ايران، چند صد هزار نقطه را بايد بزنند كه شامل پايگاه‌هاي نظامي و تأسيسات نفتي و اقتصادي مي‌شود، اما در مقابل، آن‌ها حدود ۲۸ تا ۳۰ پايگاه در اطراف ايران دارند كه در نقاطي مشخص متمركز هستند. پايگاه‌هايي شبيه زندان كه نيروهاي آمريكايي‌ها در آن‌ها جمع شدند كه بزرگ‌ترين آن همين عين الاسد با ۴۸ كيلومتر مربع وسعت بود بنابراين نقاط نظامي و سرمايه انساني آن‌ها كاملاً مشخص است از اين رو ما با تعدادي محدود موشك و امكانات تهاجمي مي‌توانيم آن‌ها را نابود كنيم.

سردار حاجي‌زاده خطاب به مردم آمريكا تصريح كرد: مردم آمريكا هم از جان و هم از مال خودشان هزينه مي‌كنند تا مقامات آمريكايي بخشي از آن را براي رقابت‌هاي انتخاباتي سران آمريكا و بخشي ديگر در جهت حمايت از صهيونيست‌ها هزينه شود، اما بايد بدانند اين هزينه‌ها تاكنون هيچ سودي نداشته است.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، گفت: ترور شهيد حاج قاسم سليماني يكي از بزرگترين خطاهاي تاريخي و راهبردي آمريكا بود و قطعاً اين حركت آمريكايي‌ها آغاز تحولات و اتفاقات بسيار وسيع در منطقه و دنيا خواهد شد.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه: انتقال كشته‌ها و زخمي‌هاي آمريكايي عين الاسد به اسرائيل و اردن (فيلم)

سردار اميرعلي حاجي زاده در نشست خبري با بيان اين مساله، افزود: مساله انتقام خون شهيد سليماني و ديگر شهداي عزيز حركتي بود كه حتماً بايد انجام مي‌شد و همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند انتقام خون شهدا، اخراج آمريكايي‌ها از منطقه خواهد بود.

وي گفت: اين حركتي كه نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي انجام داد عمليات شهيد سليماني و ضربات موشكي به يكي از پايگاه‌هاي آمريكا بود كه اين در واقع آغاز اين عمليات بزرگ بود.

سردار حاجي زاده ادامه داد: اين حركتي است كه در كل منطقه ادامه پيدا خواهد كرد و ما گزارشي از اين عمليات را به ملت شريف ايران اعلام مي‌كنيم.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، گفت: اين عمليات ما قدري متفاوت با عمليات گذشته بود. چرا كه در زدن داعش يا امثال آن، عملياتمان يك طرفه بود و در آن عمليات‌ها با حضور دشمن مواجه نبوديم، اما در اين عمليات چنين تصوري نداشتيم و تقريباً اطمينان داشتيم كه به ما تهاجم مي‌شود.

سردار حاجي زاده گفت: بنابراين همه يگان‌هاي ما براي يك جنگ حداقل محدود و يا در شرايط بدبينانه وسيع و گسترده آماده مقابله بودند يعني خودمان را براي يك جنگ وسيع و گسترده آماده كرده بوديم، چون همه مباحث را ما نبايد خوشبينانه مي‌ديديم و به واسطه همين مساله همه يگان‌هاي ما در بخش‌هاي مختلف آماده بودند كه در صورت اقدام آن‌ها (آمريكايي‌ها) ما بتوانيم وارد عمليات‌هاي بعدي شويم.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، گفت: براي ما انتخاب هدف مساله مهمي بود، بنابراين ما ظرف ساعات اوليه توانستيم پايگاه‌هايي كه در اين عمليات تروريستي شهادت سردار سليماني و يارانش مشاركت داشتند شناسايي كنيم.

سردار اميرعلي حاجي زاده در ادامه نشست خبري، افزود: در اين عمليات پايگاه التاجي، عين الاسد، پايگاه شهيد موفق در اردن، پايگاه علي السالم كويت مشاركت داشتند و يك عمليات مشترك با كمك يگان‌هاي اين پايگاه‌ها انجام گرفت.

وي گفت: نخستين گزينه ما براي مقابله و شروع اين انتقام بزرگ، انتخاب پايگاه التاجي بود و آنجا را به عنوان گزينه نخست انتخاب كرديم، اما در ادامه كار كه شايد ساعاتي قبل از انجام عمليات بود هدف را تغيير داديم و عين الاسد را انتخاب كرديم.

سردار حاجي زاده افزود: دليل آن نيز اين بود كه پايگاه التاجي نزديك بغداد و كاظمين بود و اين پايگاه مشترك بين عراقي‌ها و نيروهاي آمريكايي است و قدري نگران بوديم كه ضربات موشكي و انفجار آن براي مردم غيرنظامي مزاحمت ايجاد كند و به لحاظ سروصداي آن كه حتماً در بغداد و كاظمين شنيده مي‌شد از اين كار منصرف شديم و پايگاه عين الاسد را كه بزرگترين پايگاه نظامي آمريكا در عراق و حتي منطقه است انتخاب كرديم.

وي با بيان اينكه اين پايگاه ۱۷۰ كيلومتر از بغداد فاصله دارد، ادامه داد: اهدافي را كه براي ضربه زدن به ماشين جنگي آمريكا انتخاب كرديم، مركز كنترل فرماندهي آمريكا، پهپادهاي آمريكا، بالگردهاي آمريكايي‌ها و مجموعه امكاناتي بود كه در خط پرواز از آن‌ها استفاده مي‌كردند يا از اين امكانات براي پشتيباني، تعمير و نگهداري استفاده مي‌شد، به همين لحاظ ما در طراحي كه داشتيم اين پايگاه را انتخاب و يك موج را به عنوان موج نخست عمليات طراحي كرديم.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، افزود:، اما براي ادامه اين عمليات باتوجه به نحوه اقدام دشمن كه ممكن بود تهاجم ما را پاسخ دهند، آماده بوديم كه البته اين اقدام آن‌ها ممكن بود محدود به داخل عراق و پايگاه‌هاي آمريكايي‌ها در عراق شود و يا اينكه اين عمليات‌ها به پايگاه‌هاي آمريكا در ساير كشورهاي منطقه گسترش پيدا كند.

سردار حاجي‌زاده ادامه داد: باتوجه به ميزان عكس العمل دشمن ما پيش بيني‌هاي لازم را كرده بوديم و در صورت اقدام آن‌ها حتماً اقدام مي‌كرديم.

فرمانده هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: پايگاه عين الاسد بزرگترين و دورترين پايگاه آمريكايي‌ها در عراق است كه مورد هدف موشك‌هاي سپاه قرار گرفت.

سردار حاجي زاده در ادامه نشست خبري، افزود: ما در عمليات شهيد سليماني از موشك‌هايي با برد ۵۰۰ كيلومتر استفاده كرديم؛ در اين حمله از موشك فاتح ۳۱۳ و موشك‌هاي دوربردتري مثل قيام با ۷۰۰ كيلومتر برد بهره برديم كه نقاط هدف گرفته شد.

وي با بيان اينكه در اين حملات نقاط هدف گيري شده مانند سوله‌هاي تعمير و نگهداري و پشتيباني بالگردها كاملاً منهدم شده است، گفت: در اين عمليات هدف ما صرفاً كشتن نظاميان نبود و به همين علت آسايشگاه‌ها را هدف نگرفتيم و ما به دنبال وارد كردن ضربه مهلك به ماشين‌هاي نظامي آمريكا بوديم و مركز كنترل فرماندهي و امكانات و سرمايه‌هاي آن‌ها را نابود كرديم.

حاجي‌زاده با اشاره به نابودي آشيانه بالگردها و هواپيماي با سرنشين و بدون سرنشين در اين عمليات، گفت: مركز فرماندهي آن‌ها نيز نابود شده است و قطعاً تلفات زيادي نيز داده اند.

وي درباره هدف نگرفتن ساير اماكن اين پايگاه، گفت: هدف اصلي ما ايجاد ناامني و وحشت در بين آن‌ها بود، ولي اگر آن‌ها ادامه مي‌دادند، ساير مكان‌ها نيز هدف گرفته مي‌شد.

فرمانده هوافضاي سپاه در ادامه با تاكيد بر اين كه آمريكايي‌ها در اين چند روزه در آمادگي كامل به سر مي‌بردند، اضافه كرد: آن‌ها تا قبل از اين عمليات حدود ۱۲ فروند هواپيماي پيشرفته شناسايي و نظامي را در پايگاه داشتند كه پس از عمليات به پرواز درآمده و مجدد نشستند و به نظر مي‌رسد آن‌ها منتظر سيلي بودند و حالا آرامش گرفته اند.

سردار حاجي‌زاده افزود: اين پايگاه از راهبردي‌ترين پايگاه‌هاي آمريكا در عراق بود كه وسعت آن شش كيلومتر در هشت كيلومتر است و آنقدر مطمئن بود كه رئيس جمهور فعلي آمريكا نيز به آن جا رفته بود.

وي با اشاره به ادعاهاي آن‌ها در مورد بحث سپر موشكي، گفت: به رغم وجود سامانه‌هاي ادعايي آن‌ها، همه موشك‌هاي ما به هدف خورد و حتي يك تير هم به سمت موشك‌هاي ما شليك نشد.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه اظهار داشت: ما ۱۳ موشك به سمت پايگاه‌هاي عراق شليك كرديم اما براي شليك چندصد فروند موشك در همان يكي دو ساعت اول آماده بوديم. ما فكر مي‌كرديم اين درگيري در صورتي كه گسترش پيدا نمي‌كرد و دو طرف خويشتن داري نمي‌كردند ممكن است دو سه روز تا يك هفته در حد محدودش طول بكشد، براي همين ما براي چندهزار فروند موشك خودمان را آماده كرده بوديم.

وي با بيان اينكه ما در اين عمليات دنبال كشتن كسي نبوديم اما به هر حال در اين عمليات ده‌ها نفر كشته شدند و حتماً تعدادي مجروح شدند كه آمار آن حتماً بيرون مي‌آيد، اظهار داشت: اگر قرار بود دنبال كشته سازي باشيم مي‌توانستيم طوري عمليات را طراحي كنيم كه حداقل ۵۰۰ كشته روي دست آنها بگذاريم و اگر در گام بعدي آنها جواب مي‌دادند ديگر ما شرايط مان عوض مي‌شد و تكليفي بر حفظ جان نيروهاي نظامي آمريكا نداشتيم و در گام دوم و سوم ظرف ۴۸ ساعت حداقل ۵ هزار كشته روي دست آنها مي‌گذاشتيم.

سردار حاجي زاده تاكيد كرد: آمريكايي‌ها همان گونه كه خودشان اعلام كردند، چندين روز در آماده‌باش كامل بودند و تا قبل از عمليات، نزديك ۱۲ فروند هواپيما يعني حدود ۷ فروند هواپيما MQ۱ كه كار شناسايي و در صورت لزوم كار رزمي را انجام مي‌دادند و همچنين حدود ۵ فروند هواپيماي با سرنشين نيز با نگراني منطقه را مراقبت مي‌كردند.

فرمانده هوافضاي سپاه با بيان اينكه البته آمريكايي‌ها در ساير پايگاه‌ها نيز به همين شكل نگران بودند، اظهار كرد: زماني كه اين عمليات انجام شد من به دوستان گفتم، آمريكايي‌ها بالاخره اين زايمان را انجام دادند و مقداري راحت شدند و بعد از آن هواپيماها پراكنده شده و بعد از يكي دوساعت فرود آمدند.

وي افزود: تصور ما اين بود كه آمريكايي‌ها گارد حمل مي‌گيرند اما اينگونه نشد، آنها منتظر سيلي بودند و وقتي اين سيلي را خوردند كمي آرام شدند.

سردار حاجي زاده با تاكيد بر اينكه همه موشك‌هاي ما به هدف اصابت كرد، گفت: آمريكايي‌ها حتي يك تير هم شليك نكردند و با وجود اينكه تعداد زيادي هواپيما در حال پرواز داشتند و امكانات فراواني در اختيار آنها بود، اما نتوانستند مقابله كنند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON