جستجو
شنبه - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴ حزب تمدن > اخبار > ايران به كدام پايگاه آمريكا در عراق حمله كرد؟
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
ايران به كدام پايگاه آمريكا در عراق حمله كرد؟


حمله "تلافي جويانه" بامداد امروز ايران به پايگاه هوايي "عين الاسد" آمريكا در استان "الانبار" (در غرب عراق) و پايگاه ديگر آمريكا در ارييل عراق  صورت گرفت. اين حمله به تلافي اقدام دولت آمريكا به ترور سردار شهيد قاسم سليماني در بغداد انجام شد.

به گزارش عصرايران، اين پايگاه بزرگ‌ترين پايگاه نيروهاي آمريكايي در غرب عراق محسوب مي‌شود كه در 160 كيلومتري غرب بغداد واقع شده است.

اين پايگاه پيشتر از استقرار نظاميان آمريكايي پايگاه "القادسيه" ارتش صدام بوده است.

"عين الاسد" يك باند آسفالت فرود هواپيما به طور نزديك به 4 كيلومتر دارد. پس از اشغال عراق در سال 2003 اين پايگاه به عنوان نخستين پايگاه نظامي عراقي تحت اختيار نيروهاي اشغالگر آمريكايي قرار گرفت و آنها تا سال 2011 و زمان خروج نظاميان آمريكايي از عراق (به فرمان اوباما) از اين پايگاه براي حملات مختلف عليه اهداف مختلف در عراق، استفاده مي‌كردند.

عكس آرشيوي/ تصويري هوايي از پايگاه عين الاسد/ آسوشيتدپرس

پايگاه آمريكا عين الاسد

"عين الاسد" يكي از مهم‌ترين پايگاه هاي تامين سوخت و تداركات براي نيروهاي نظامي آمريكايي مستقر در عراق است.

پس از خروج  نيروهاي آمريكايي  از عراق در سال 2011 اين پايگاه به ارتش عراق  تحويل شد و لشكر هفتم زرهي ارتش عراق در آن مستقر شد.

پس از فتنه گروه داعش در عراق در سال 2014 دولت عراق از ايالات متحده آمريكا براي مقابله با داعش كمك خواست و نيروهاي نظامي آمريكايي بار ديگر به بهانه مبارزه با داعش تحت قالب ائتلافي بين‌المللي در اين پايگاه مستقر شدند و از آن زمان تاكنون اين پايگاه دوباره در اختيار نظاميان آمريكايي قرار دارد.

فرود هواپيماي اختصاصي رييس جمهوري آمريكا در پايگاه عين الاسد در زمان سفر سال 2007 جورج دبليو بوش رييس جمهوري اسبق آمريكا به پايگاه عين الاسد در عراق/ عكس آرشيوي/ آسوشيتدپرس

ايران به اين پايگاه آمريكا در عراق حمله كرد (+عكس)

آخرين مقام عالي رتبه آمريكايي كه به صورت سرزده از اين پايگاه ديدار كرده "مايك پنس" معاون ترامپ بوده كه در آذرماه امسال و همزمان با جشن "شكر گذاري" آمريكايي‌ها به صورت از پيش اعلام نشده به اين پايگاه سفر كرد.

توييت مايك پنس پس از سفر اخيرش به پايگاه عين الاسد براي شركت در جشن شگرگذاري در كنار سربازان آمريكايي

ايران به اين پايگاه آمريكا در عراق حمله كرد (+عكس)

دونالد ترامپ نيز در دي ماه سال گذشته و همزمان با جشن‌هاي پايان سال 2018 به همراه همسرش ملانيا از اين پايگاه ديدار كرد.

سفر ترامپ در 5 دي 1397 به پايگاه عين الاسد در غرب عراق/ عكس آرشيوي/ آسوشيتدپرس

ايران به اين پايگاه آمريكا در عراق حمله كرد (+عكس)

پس از حمله موشكي بامداد امروز سپاه به اين پايگاه آمريكايي‌ها در كنار پايگاه آمريكايي ها در اربيل عراق، منابع ايراني اعلام كردند اين پايگاه (عين الاسد) در واقع مركز طرح‌ريزي و انجام عمليات ترور سردار شهيد قاسم سليماني بوده است و به همين خاطر در اقدامي نمادين در همان ساعتي كه اقدام به ترور سردار سليماني كرده بودند مورد حمله تلافي جويانه جمهوري اسلامي ايران قرار گرفتند.

مكان دو پايگاه آمريكايي كه بامداد امروز مورد حمله تلافي جويانه سپاه قرار گرفتند/ يو اس اي تودي

ايران به اين پايگاه آمريكا در عراق حمله كرد (+عكس)

تعداد دقيق نيروهاي آمريكايي حاضر در پايگاه "عين‌الاسد" اعلام نشده است اما در مجموع ايالات متحده آمريكا بيش از 5 هزار نيروي نظامي مستقر در عراق دارد كه در 9 پايگاه مختلف در اين كشور پراكنده‌اند.

منابع آمريكايي پس از حمله تلافي جويانه بامداد امروز سپاه به اين پايگاه به شبكه خبري "ان بي سي" آمريكا گفتند هنگام حمله تلافي جويانه ايران در انتقام ترور سردار سليماني 1500 نيروي آمريكايي به همراه 70 نيروي نظامي نروژي در داخل پايگاه عين‌الاسد بوده اند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON