جستجو
شنبه - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۲ حزب تمدن > اخبار > ديپلمات سابق َآمريكا: رهبران آمريكا هم از اين پس مي‌توانند مثل "سردار سليماني" ترور شوند
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
ديپلمات سابق َآمريكا: رهبران آمريكا هم از اين پس مي‌توانند مثل "سردار سليماني" ترور شوند


ديپلمات سابق آمريكا در مصاحبه با شبكه خبري "سي‌ان‌ان ترك" با اذعان به اشتباه بودن اقدام ترامپ در ترور "سردار سليماني" اين اقدام را آغازگر دور جديدي از تنش‌ها در روابط آمريكا و ايران دانست.

به گزارش عصرايران " ماتيو بريزا" سفير سابق ايالات متحده آمريكا در جمهوري آذربايجان، در مصاحبه با سي‌ان‌ان ترك، درباره پيامدهاي ترور سردار سليماني گفت: اين اقدام احتمال مذاكره بين ايران و آمريكا را براي كاهش تنش‌ها و رفع اختلافات، غيرممكن كرد.

ترور سردار سليماني

او گفت:" اولين پيامد اين اقدام ترامپ شكست در سياست خاورميانه‌اي و چشم انداز كاهش تنش با ايران است. تا همين اواخر، به نظر مي‌رسيد تنش در روابط آمريكا و ايران در حال كاهش است. دونالد ترامپ مدام از درخواست مذاكره با رهبران ايران دم مي‌زد تا با مذاكرات جديد توافقي بهتر از توافق هسته‌اي دولت اوباما با ايران (برجام) به دست آورد.

او در ادامه گفت:" ترامپ در برابر ماه‌ها اقدامات تحريك آميز در منطقه و خليج فارس هيچ اقدامي نكرد و از واكنش نظامي اجتناب كرد تا جايي كه همه به اين نتيجه رسيده بودند كه دليل اين عدم واكنش، ايجاد امكان براي از سرگيري مذاكره با ايران است.

اين ديپلمات سابق آمريكايي افزود:"  اما اكنون اوضاع به كلي فرق كرد و حداقل در چشم انداز كوتاه مدت ايران ديگر نمي‌تواند به پاي ميز مذاكره با آمريكا بيايد. از سوي ديگر در ماه‌هاي گذشته احساسات ضد ايراني بين عراقي‌ها و حتي در بين شيعيان عراق در حال افزايش بود اما ترور سردار سليماني ورق را برگرداند و اكنون به نظر مي‌رسد اوضاع كاملا متفاوت شده است و اين ايالات متحده آمريكاست كه در جايگاه متهم نشسته و احساسات ضد آمريكايي در عراق و ايران تشديد شده و  اكنون ايالات متحده به عنوان مشكلي بزرگ براي هر دو ملت عراق و ايران ديده مي‌شود.

ماتيو بريزا در ادامه تاكيد كرد:"  با وجودي كه با ترور سردار سليماني تنش بين دو كشور ايران و آمريكا تشديد شده اما من اميدوارم ايران به سمت آرام كردن اوضاع پيش برود. البته معتقدم آنها به نوعي واكنش نشان خواهند داد. احتمالاً حملات تروريستي (دقت شود اين نظر و برداشت ديپلماتي آمريكايي است) صورت خواهد گرفت. با اين حال، پس از پايان يافتن طبيعي سروصداهاي ناشي از اين بحران، ايران فرصتي براي نشستن در ميز مذاكره خواهد ديد."

اين ديپلمات آمريكايي همچنين درباره بدترين سناريو ممكن بين ايران و ايالات متحده گفت: من معتقدم كه جنگ تمام عياري بين دو كشور رخ نخواهد داد؛ من بر اين باور نيستم كه جنگ جديدي در خاورميانه آغاز خواهد شد؛ اما از اين پس رهبران ما، هر كجاي جهان كه باشند، مي‌توانند درست مانند قاسم سليماني كشته (ترور) شوند ."

 
Copyright © 2013 - TAMADDON