جستجو
چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵ حزب تمدن > اخبار > حمله با چاقو به تئاتري در شهر رياض عربستان سعودي
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
حمله با چاقو به تئاتري در شهر رياض عربستان سعودي


در جريان حمله دو مهاجم به اجراي نمايش تئاتر زنده در شهر رياض عربستان سعودي، 3 هنرمند عربستاني زخمي شدند.

به گزارش عصرايران به نقل از گاردين، بر اساس اعلام تلويزيون "الاخباريه" سعودي، پليس فرد مهاجم را دستگير كرده است.

منابع خبري سعودي گزارش داده‌اند كه مهاجمان دو نفر بوده اند و دستكم يكي از آنها از سوي پليس دستگير شده است.

مهاجمان هنگام اجراي نمايش تئائر در مجموعه تفريحي " ملك عبدالله" در شهر رياض، به روي صحنه رفته و 2 مرد و 1 زن از بازيكنان تئاتر را با چاقو زخمي كرده‌اند.

تصاوير منتشره از لحظه حمله به تئاتر ديشب در رياض/ عرب نيوز

حمله با چاقو به تئاتري در شهر رياض عربستان سعودي (+عكس)

 

حمله با چاقو به تئاتري در شهر رياض عربستان سعودي (+عكس)

هنور به طور دقيق از انگيزه ضاربان اطلاعي در دست نيست اما اين حمله در پي اعمال اصلاحات اخير اجتماعي از سوي "محمد ين سلمان" وليعهد سعودي در جهت اعطاي آزادي‌هاي اجتماعي و مدني به زنان و مردان سعودي صورت مي‌گيرد، اصلاحاتي كه البته با توجه به بسته بودن ساختار قدرت در دولت آل سعود و ادامه رويكرد سركوبگرايانه حكومت سعودي نسبت به حقوق اقليت‌ها و منتقدان حكومت، با رويكرد انتقادي و شك و ترديد جامعه جهاني مواجه است.

وب سايت روزنامه "عكاظ" سعودي درباره حمله ديشب (دوشنبه شب) به تئاتري در رياض نوشت: فرد مهاجم يك شهروند عرب يمني 33 ساله است.

حال مضروبان اين حادثه با ثبات اعلام شده است. در برخي گزارش ها رقم تعداد زخمي ها 4 نفر اعلام شده است.

مجموعه ملك عبدالله يكي از مكان‌هايي است كه ميزبان جشنواره تفريحي دو ماهه "فصل رياض" است؛ جشنواره‌اي كه به عنوان بخشي از تلاش گسترده دولت سعودي براي باز كردن درهاي اين پادشاهي به روي گردشگران متنوع خارجي و متنوع كردن اقتصاد نفتي اين كشور است.

طي 2-3 سال گذشته "محمد بن سلمان"  وليعهد سعودي اصلاحاتي را به مورد اجرا گذاشته كه اجازه دادن به برپايي كنسرت‌ها، بازگشايي سينماها و رفع ممنوعيت رانندگي براي زنان از جمله آنها بوده است؛ اصلاحاتي كه از نظر بخش عمده اي از جامعه محافظه كار سنتي عربستان سعودي، به عنوان يك بدعت و دوري از سنت‌هاي اسلامي به آنها نگريسته مي‌شود.

در  2 سال گذشته در راستاي همين اصلاحات، جمعي از خواننده‌هاي مطرح "پاپ" و "راك" غربي در عربستان سعودي كنسرت داشته‌اند؛ اقدامي بي‌سابقه كه سنت گرايان را عليه وليعهد سعودي تحريك كرده است.

مجموعه تفريحي ملك عبدالله در شهر رياض/عكس: خبرگزاري فرانسه

حمله با چاقو به تئاتري در شهر رياض عربستان سعودي (+عكس)

 
Copyright © 2013 - TAMADDON