جستجو
پنج شنبه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵ حزب تمدن > اخبار > آيت‌الله موحدي‌كرماني : شيعه انگليسي در بين مردم عراق نفوذ كرده‌
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
آيت‌الله موحدي‌كرماني : شيعه انگليسي در بين مردم عراق نفوذ كرده‌


خطيب نماز جمعه اين هفته تهران گفت: برخي گروه‌هاي منحرف كه ما آنها را شيعه انگليسي مي‌‌دانيم در بين صفوف مردم عراق نفوذ كرده‌اند كه مردم اين كشور بايد هوشيار باشند.

به گزارش عصرايران به نقل از خبرگزاري تسنيم، آيت‌الله محمدعلي موحدي‌كرماني خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در خطبه‌‌هاي دوم اين نماز در سخناني، به تحولات عراق و لبنان اشاره كرد و گفت: مردم عراق در طول 100 سال اخير به دليل ساختار غلط برنامه منظم شده و توزيع بودجه در فقر و تبعيض به سر مي‌برند، بودجه كشور بين احزاب و گروه‌ها و فراكسيون‌‌ها توزيع مي‌شود، مردم عملا بهره‌اي از بودجه ندارند.

وي با بيان اينكه مردم عراق در تجمعات خياباني‌شان خواهان عدالت و حل مشكلات بودند و هستند، اظهار داشت: مرجعيت محترم عراق، دولت را موظف به اصلاحات و رسيدگي به اعتراضات كرده‌اند، در عين حال آنچه در روزهاي اخير شاهد بوديم و شنيديم، فقط اعتراض و مطالبه اصلاحات اقتصادي نبود، دشمنان عراق هم بيكار ننشته‌اند و از گوشه‌اي وارد شده‌اند و در بعضي شهرها، به‌خصوص بصره و عماره، به خشونت روي آورده‌اند و مردم مظلوم و بي‌گناه را مورد حمله قرار داده‌اند و جمع كثيري را كشته و عده‌ بيشماري را مجروح كردند، حتي بعضي از متدينين را قطعه‌قطعه كرده و بعضي را در آتش سوزاندند؛ توجه كنيم كه دشمنان مترصد فرصتي است كه بر موج سوار شود و اين اوضاع را به‌وجود مي‌آورد.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران ادامه داد: سفير آمريكا هم در عراق، طبق اطلاعي كه پيدا كرده‌ايم، به صورت علني از خشونت حمايت مي‌كند و به صراحت نيروهاي انتظامي عراق را از كنترل اين رفتارها منع مي‌كند و اين در حالي است كه دولت آمريكا در طول 16 سال گذشته، روزانه بيش از يك ميليون بشكه نفت از عراق، تحت عنوان غرامت جنگي، بهره مي‌گيرد.

آيت‌الله موحدي‌كرماني، يكي از عوامل اصلي مشكلات اقتصادي مردم عراق را آمريكاي جنايتكار قلمداد كرد و گفت: مردم عراق تحت زعامت مرجعيت و در چارچوب قوانين و دولت قانوني خود، راه اصلاح واقعي را مي‌شناسند و توان حل مسائل را دارند، كما‌ اينكه در سال‌‌هاي گذشته هم توانستند بحران امنيت را حل كنند.

وي اضافه كرد: در اعتراضات عراق، بعضي گروه‌هاي منحرف كه ما آنها را شيعه انگليسي مي‌دانيم هم نفوذ كرده و به‌خصوص در كربلا و بصره و عماره، جناياتي را مرتكب شدند كه مردم عراق بايد هوشيار بوده و صفوف خود را از آنها جدا كنند.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در بخش ديگري از سخنانش به تحولات اخير لبنان اشاره و تصريح كرد: ريشه اصلي تظاهرات مردم در لبنان عدم اعتناي دولت به مشكلات معيشتي مردم است، در طول سال‌هاي گذشته، دولت حريري از خارج وام گرفته و مردم لبنان را بدهكار كرده است و اين در شرايطي است كه اين وام‌ها در زندگي مردم بهبود ايجاد نكرده است.

آيت‌الله موحدي‌كرماني افزود: در حالي كه نياز سالانه اداره اقتصاد و معيشت مردم لبنان حدود 15 ميليارد دلار است، دولت‌هاي مختلف اين كشور، با بي‌تدبيري، حدود 120 ميليارد دلار بدهي، روي دست مردم گذاشته‌اند كه سود سالانه اين وام‌ها، از درآمد سالانه دولت بيشتر است؛ مردم از فساد و تبعيض به تنگ آمده‌اند و چاره كار خود را در اعتراض دسته‌جمعي ديده‌اند.

وي با بيان اينكه دولت لبنان بايد از اين آهنگ عمومي براي اصلاح استفاده كند، اظهار داشت: استعفاي نخست‌وزير لبنان نشان داد كه بعضي از دسته‌هاي سياسي لبنان، مصلحت رژيم صهيونيستي و آمريكا و بعضي دولت‌هاي عرب را بر مصلحت مردم ترجيح مي‌دهند، استعفاي نخست‌وزير مي‌تواند سبب تشديد اعتراضات خياباني شده و در نهايت طوايف مختلف را به يكديگر درگير كند.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در توصيه‌اي به طوايف لبناني، گفت: به برادران از طوايف مختلف، شيعه، مسيحي و سني، به‌خصوص به رهبران آنها توصيه مي‌كنيم كه مراقب باشند، لبنان دشمنان خشمگيني دارد، همان‌ها كه از مردم مقاوم اين كشور لطمه خورده‌اند، همان‌ها كه مقاومت سرسختانه حزب‌الله و مردم لبنان را براي جهان اسلام و جهان عرب الهام‌بخش مي‌دانند و از آن مي‌ترسند، اينها در كمين همه لبناني‌ها نشسته‌‌اند و به اختلافات داخلي لبنان دل بسته‌اند.

آيت‌الله موحدي‌كرماني تأكيد كرد: مقاومت لبنان با اكثريتي كه در مجلس اين كشور دارد، مي‌تواند دولت تشكيل دهد، اما گرايشي به آن ندارد و مايل است قوانين و توافقاتي كه در حدود 30 سال اخير ميان طيف‌هاي لبناني برقرار بوده است را مراعات كند و شيعيان و حزب‌الله كماكان بازوي ياري همه لبناني‌ها باشد، از خدا مي‌خواهيم كه هر چه زودتر اين فتنه‌ها را خاموش كند و مردم لبنان و عرق هر چه سريع‌تر طعم وحدت را بچشند.

وي افزود: برادران و خواهران، در اطراف ما ناامني غوغا مي‌كند، اما ايران امن است، دليل امنيت وجود پربركت ولي‌امر، رهبر عزيز و گرانقدر است، هر توطئه‌اي كه دشمن كرد، رهبر بيدار انقلاب اين شخصيت بزرگ كه خدا به حرمت قرآن وجود عزيزش را تا ظهور مهدي(عج) حفظ كند و در كنار مهدي(عج) در خدمت به خلق بگمارد، آن را مديريت كرد، ايشان نيروهاي مسلح را مديريت، مردم را ارشاد مي‌كند، در مقابل دشمن مي‌ايستد و به هيچ نحوي تسليم نمي‌شود و به ما هم توصيه مي‌كند كه بايستيد، عزت شما در گروي مقاومت و ايستادن است.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با تأكيد بر اينكه طبق آيات صريح قرآن، اصلا نبايد از دشمن بيگانه ترسيد، خطاب به مسئولان كشور، گفت: مراقب باشيد، از دشمن نبايد ترسيد، اما از فاصله طبقاتي بايد ترسيد، از رو آوردن مسئولين به زندگي اشرافي و اشرافي‌گري و دريافت حقوق‌هاي كلان و فراموش كردن مستضعفان بايد ترسيد، دشمن خارجي را قوي ديدن و خود را ضعيف پنداشتن، خطري است كه بايد از آن ترسيد.

براساس اين گزارش، نمازگزاران در حين سخنان خطيب نماز جمعه تهران شعار «مرگ بر غارت‌گر بيت‌المال» را سر دادند كه آيت‌الله موحدي‌كرماني در واكنش به شعار آنها، گفت: الحمدالله دست مقتدر رئيس قوه‌قضائيه باز شده و دانه‌دانه مچ مفسدان را مي‌گيرد و به مجازات مي‌رساند.

آيت‌الله موحدي‌كرماني ادامه داد: نپرداختن به ذخاير و ظرفيت‌هاي داخلي و خيره شدن به دشمن و خارج و نيز نپرداختن به ظرفيت‌‌هاي بالفعل و بالقوه و بهره نگرفتن از نيروي با نشاط و جوان انقلابي، موضوعي است كه بايد از آن ترسيد، از بيماري اجرايي و اداري بايد ترسيد، از تزريق صحنه‌‌هاي آلوده و مسموم به جوانان از طريق فضاي مجازي بايد ترسيد، از حاكميت ثروت در فصل انتخابات و وعده‌هاي دروغين كانديداها بايد ترسيد.

وي در ادامه با اشاره سالروز 13 آبان، گفت: 13 آبان يادآور تبعيد امام به تركيه، يورش نيروهاي شاه به دانشجويان و دانش‌آموزان، تسخير لانه جاسوسي آمريكا و روز ملي مبارزه با استكبار جهاني و نيز شهادت حسين فهميده است.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به بازديد رئيس قوه‌‌قضائيه از گمركات هرمزگان، اظهار داشت: درباره اين واردات انباشه شده و بلاتكليف كه بعضي بيش از يك سال و برخي يك و نيم سال مانده و ترخيص نشده و داروهاي مانده و تاريخ مصرف گذشته، تا چه زماني گمركات مي‌خواهد اينها را نگه دارد و اين در حالي است كه بيماران به شدت دارو نياز دارند و شرق و غرب تهران را مي‌گردند و دارو گيرشان نمي‌آيد.

وي اضافه كرد: مسئولين محترم نمي‌گويم ضوابط مراعات نشود، اما طبق ضابطه كالاهايي كه در گمركات معطل مانده را ترخيص كنيد، اگر افرادي اجناسي وارد كرده‌اند، طبق ظابطه رسيدگي و سعي شود كه اين اموال به دست مردم برسد؛ اين اموال متروكه نيست، صاحب اين اموال مشخص است، مگر مي‌شود كه اين اموال را به مزايده گذاشت، مسئولين، حدود اسلامي را رعايت كنيد و رضاي خدا را در نظر بگيريد، اينها عامل بقاي حكومت خواهد بود.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران همچنين به شيوع بيماري سرطان طي سال‌هاي اخير اشاره و تأكيد كرد: ملاحظه مي‌كنيد سرطان خيلي توسعه پيدا كرده است، آقايان پزشكان دقت كنند، ببينند چه عاملي باعث توسعه سرطان شده است، يكي از پزشكان در جمعي از نخبگان گفت كه رنگ‌هايي كه به آب‌نبات‌ها مي‌زنند، سرطان‌زاست؛ پزشكان بررسي كنند؛ مسئله بيماري مهم است، مخصوصا كه مي‌گويند دارو كم شده است، اينها را حل كنيد، مردم مقاوم و صبور هستند، بالاخره بايد مردم را هم مورد توجه قرار داد و با آنها با دلسوزي رفتار كرد.

به گزارش خبرگزاري تسنيم، آيت‌الله موحدي‌كرماني در خطبه‌هاي اول نماز جمعه اين هفته تهران، گفت: زرق و برق دنيا ما را از آخرت غافل نكند، ابديت قيامت است، سعادت و شقاوت ابدي آنجاست، اي كساني كه دنيا گول‌تان زده و مي‌زند، اي كساني كه به بيت‌المال تجاوز مي‌كنيد، مي‌دزديد و مي‌بريد، يادتان باشد در قيامت نمي‌توانيد پاسخ‌گو باشيد.

وي افزود: مسئولين محترم يادتان باشد، هر مسئوليتي كه در اين دنيا داريد، در قيامت از شما سؤال مي‌شود كه با اين امانت و اين انقلاب چه كرديد، به ياد فقرا و مستضعفان بوديد يا نه، سعي كرديد مشكلات را حل كنيد يا نه، آيا برگه‌اي را سريع امضا كردي و يا منتظر زير ميزي بودي؟، مسئولين بايد در قيامت براي اين مسئوليت و امانتي كه در اختيارشان است، پاسخ‌گو باشند.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در پايان خاطرنشان كرد: مردم به مسئولين امنيت و فرهنگي كشور اعتماد مي‌كنند، بچه‌هاي‌شان را به مدرسه و دانشگاه مي‌فرستند، اين مغزها امانت در دست شماست، مراقب باشيد، اين مغزها را با چي پُر مي‌كنيد، پدران و مادران، ببينيد، اين نوجوان و كودك شما چه صحنه‌‌هايي در گوشي‌هاي موبايل مي‌بيند، مراقبت كنيد؛ آيا اجازه مي‌‌دهيد به وزارت بهداشت كه غذاي مسموم در اختيار مردم بگذارد و بگويد خودتان تشخيص دهيد، مگر مي‌شود؟

 
Copyright © 2013 - TAMADDON