جستجو
جمعه - ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸ حزب تمدن > اخبار > ظريف: تصميم اف‌اي‌تي‌اف سياسي است
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
ظريف: تصميم اف‌اي‌تي‌اف سياسي است


به گزارش ايسنا، محمد جواد ظريف در حاشيه نخستين كنفرانس يك جانبه گرايي و حقوق بين الملل در جمع خبرنگاران درباره هشدار اف اي تي اف اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران در قوانين داخلي خود مبارزه با پولشويي را به عنوان يك ضرورت و هدف دنبال مي‌كند. تصميم اف اي تي اف، تصميمي كاملا سياسي است كه كاملا با آن مخالف هستيم، اما به خاطر منافع ملي خودمان تمام اقدامات لازم را براي مبارزه با تامين مالي تروريسم و مقابله با پولشويي انجام داديم. تصويب آيين نامه مبارزه با پولشويي در دولت و قوه قضاييه گام مهمي است و قانون مفصل و كاملي است و اميدوارم با همگرايي داخلي اقدامات بعدي براي گرفتن بهانه از دست كساني كه منافع ايران را دنبال نمي‌كنند و مخالف ما هستند فراهم شود.

ظريف با اشاره به سفر روز چهارشنبه خود در اجلاس سران عدم تعهد و حضور روحاني در روز جمعه نيز افزود: نشست اجلاس سران عدم تعهد در سطح سران در روز جمعه برگزار مي‌شود و اجلاس كارشناسي آغاز شده و اجلاس وزرا از روز چهارشنبه آغازمي شود. رييس جمهور نيز در اين اجلاس حضور مي يابند.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران از اعضاي فعال عدم تعهد بوده است و براي ما عدم تعهد يك جنبش بسيار مهم است كه در برابر يك جانبه گرايي ايستاده و سياست هاي ايران در واقع همسوي با سياست هاي عدم تعهد و حضور ايران به خاطر عضويت در عدم تعهد است كه چندي پيش ايران رياست آن را عهده دار بود. همين طور فرصتي خواهد بود براي مشورت درباره اوضاع بين‌المللي و منطقه‌اي و شرايط سوريه و ساير موضوعاتي كه با همكاران به تبادل نظر مي پردازيم.


ظريف درپاسخ به سوالي درباره گام چهارم ايران درباره عدم تعهد اروپا اظهار داشت: تصميم نهايي نوع اقدامي كه براي گام چهارم خواهيم داشت را زماني كه در شوراي عالي امنيت ملي اين تصميم اتخاذ شود آن را اعلام مي كنيم و اگر اروپايي ها نتوانند تا آن زمان تعهدات خود را عمل كنند ما گام چهارم را برمي‌داريم.

وزير امور خارجه درباره تحولات اخير لبنان نيز گفت: ما همواره در كنار مردم منطقه بوده ايم و معتقد هستيم ضمن اين كه امنيت، آرامش و ثبات حفظ شود بايد نيازها وخواسته هاي به حق آن ها مورد توجه قرار گيرد. اميدواريم دولت لبنان و احزاب لبناني با توجه به خواسته هاي مردم در ساختن لبنان بهتر و آبادتر موفق تر باشند و ما همواره در كنار مردم و دولت و مسئولين لبناني بوده ايم.

وي درباره وضعيت سليماني پروفسور ايراني نيز اظهار كرد: در سفري كه به نيويورك داشتم از اين موضوعات مهمي بود كه پيگيري كردم و در مصاحبه و يا در گفت‌وگوها اعلام كردم اميدوارم در آينده اخبار خوبي داشته باشيم.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON