جستجو
پنج شنبه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۳ حزب تمدن > اخبار > قدرداني روحاني از ميهمان‌نوازي عراقي‌ها
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
قدرداني روحاني از ميهمان‌نوازي عراقي‌ها


رئيس جمهوري اسلامي ايران در پيامي به رئيس‌جمهور و نخست وزير عراق، با قدرداني از تلاش همه مردم، مسئولان، علما و به‌ويژه مقام مرجعيت براي تامين امنيت كامل و ميهمان‌نوازي از زائرين اربعين حسيني، گفت: اين گردهمايي بيش از پيش نشان داد كه اربعين فقط يك مناسبت تقويمي نيست.

به گزارش عصر ايران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت،  متن پيام حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني به آقاي "برهم صالح " رئيس جمهور و آقاي عادل عبدالمهدي نخست وزير عراق، به اين شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

جناب آقاي برهم صالح

رئيس جمهور محترم عراق

جناب آقاي عبدالمهدي

نخست وزير محترم عراق

در راهپيمايي بزرگ و باشكوه اربعين حسيني كه امسال با حضور و مشاركت بي‌نظير و ميليوني عاشقان ولايت و مشتاقان آزادي و آزادگي برگزار شد، بار ديگر حماسه‌اي جاودانه و به يادماندني خلق و پيام آزادگي و جوانمردي عاشورا به گوش همه جهانيان رسانده شد. اين گردهمايي بيش از پيش نشان داد كه اربعين فقط يك مناسبت تقويمي نيست، بلكه معجزه ماندگار تاريخي و قوي‌ترين رسانه براي معرفي فرهنگ حسيني و قيام عاشورايي است.

اين همايش جهاني سرشار از بركات است كه هر سال بيش از پيش ابعادي آشكارتر مي‌يابد و تجلي همبستگي و اتحاد و نزديكي صميمانه ارادتمندان رسالت و ولايت به‌ويژه در بين مردم دو كشور ايران و عراق و تشكيل جبهه‌اي واحد عليه ظلم، تبعيض و خشونت است.

اينجانب لازم مي‌دانم از همه مسئولان، علما و به‌ويژه مقام مرجعيت كه با تأمين امنيت كامل و ميهمان‌نوازي از زائرين، از هيچ كوششي دريغ نكردند، صميمانه تقدير و تشكر نمايم.

همچنين تلاش مردم متدين و فداكار عراق و موكب داران عزيز آن كشور كه خالصانه و سخاوتمندانه پذيراي ميليون‌ها زائر ايراني و ديگر كشورهاي اسلامي بودند، شايسته نهايت تجليل و قدرداني است.

با آرزوي توفيقات روزافزون جنابعالي و تمامي تلاشگران برگزاري اين مراسم با شكوه، پيوند دوستي، سربلندي و اقتدار هر چه بيشتر دو كشور دوست و برادر ايران و عراق را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

حسن روحاني . رئيس جمهوري اسلامي ايران

 
Copyright © 2013 - TAMADDON