جستجو
شنبه - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷ حزب تمدن > اخبار > مشاور اردوغان: ورود ارتش سوريه به مواضع نيروهاي آمريكايي به منزله اعلام جنگ عليه تركيه است
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
مشاور اردوغان: ورود ارتش سوريه به مواضع نيروهاي آمريكايي به منزله اعلام جنگ عليه تركيه است


مشاور رئيس جمهوري تركيه در سخناني ورود احتمالي ارتش سوريه به مواضعي كه نيروهاي آمريكايي از آن خارج شده‌اند، به منزله "اعلام جنگ" عليه كشورش خواند.

به گزارش ايسنا، ياسين اوكتاي، مشاور رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور تركيه در گفت‌وگو با خبرگزاري اسپوتنيك اظهار كرد: ورود ارتش سوريه به مواضعي كه نيروهاي آمريكايي از آن خارج شده‌اند به منزله اعلام جنگ عليه تركيه است.

وي افزود: ارتش تركيه نه به دليل حضور ارتش سوريه بلكه به دليل حضور نيروهاي يگان‌هاي مدافع خلق كرد و حزب كارگران كردستان در منطقه شرق فرات، وارد اين منطقه شده است. نيروهاي آمريكايي كه از يگان‌هاي مدافع خلق كرد حمايت مي‌كردند، در حال حاضر در حال خروج از اين منطقه هستند، اما در صورتي كه نيروهاي نظام سوريه براي حمايت از يگان‌هاي مدافع خلق به اين منطقه بيايند، موضع تركيه تغيير نخواهد كرد و نمي‌توانيم آن را ناديده بگيريم.

مشاور اردوغان در ادامه هشدار داد: اگر نظام سوريه به دنبال ورود به منبج، عين العرب و قامشلي براي حمايت از يگان‌هاي مدافع خلق كرد است، اين امر به منزله اعلام جنگ عليه تركيه خواهد بود و به عبارت ديگر پاسخ مناسب ما را به همراه خواهد داشت.

اوكتاي در ادامه گفت: اگر راه حلي پيدا شود كه به تركيه درباره مسأله مناطقي كه ارتش سوريه به آن وارد شده است، اطمينان دهد و خروج گروه‌هاي "تروريستي" را از منطقه مذكور تضمين كند، آنكارا نيز در چنين صورتي موضعش را تغيير داده و راه حل‌هاي مطرح شده را با دقت بررسي مي‌كند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON