جستجو
جمعه - ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷ حزب تمدن > اخبار > توافق بريتانيا و اتحاديه اروپا بر سر برگزيت
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
توافق بريتانيا و اتحاديه اروپا بر سر برگزيت


بوريس جانسون نخست‌وزير بريتانيا و ژان كلود يونكر رئيس كميسيون اروپا روز پنجشنبه (۱۷ اكتبر/۲۵ مهر) از رسيدن به به توافق بر سر بركسيت (خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا) خبر دادند.

به گزارش عصر ايران، ژان كلود يونكر اين توافق را «عادلانه و متوازن» خوانده و از سران اروپا خواسته است در نشست جاري اين توافق را تاييد كنند.

بريتانيا و اتحاديه اروپا بر سر برگزيت به توافق رسيدند 
يورو نيوز با اعلام اين خبر نوشت: ژان كلود يونكر، رئيس كميسيون اروپا، توافق را عادلانه و متوازن خوانده است.

بوريس جانسون نخست‌وزير بريتانيا نيز در توييتي امضاي يك «توافق خوب جديد» را اعلام كرده و گفته حالا نوبت پارلمان بريتانيا است تا روز شنبه اين توافق را به تصويب برساند.

بوريس جانسون نخست‌وزير بريتانيا گفته حالا نوبت پارلمان بريتانيا است تا روز شنبه توافق جديد را به تصويب برساند.

ميشل بارنيه، مذاكره‌كننده ارشد اتحاديه اروپا در امور بركسيت، در كنفرانسي مطبوعاتي با بيان اينكه اين توافق حاصل «يك كار فشرده» بود از تيم‌هاي اتحاديه اروپا و بريتانيا براي «تعهد و حرفه‌اي‌گري»شان تشكر كرد.
آقاي بارنيه كه سخنان خود را با عبارت «صبر، ارزش است» شروع كرده بود، گفت: اتحاديه اروپا و بريتانيا به طور كامل متعهد به حمايت از صلح و ثبات در جزيره ايرلند هستند.

اتحاديه اروپا متن كامل شصت و چهار صفحه اي توافق را منتشر كرده است.

همزمان با اعلام خبر توافق بركسيت ارزش واحد پول انگليس به بالاترين ميزان خود در پنج ماه اخير رسيد و هر پوند با ۱ درصد افزايش ۱.۲۹ دلار آمريكا مبادله شد.

پارلمان اروپا در استراسبورگ و همچنين پارلمان بريتانيا بايد نسخه نهايي توافق را تاييد كنند.

جرمي كوربين، رهبر حزب كارگر، توافق جديد را رد كرد
در نخستين واكنش‌ها جرمي كوربين، رهبر حزب كارگر بريتانيا، با رد توافق جديد گفت به نظر مي‌رسد نخست وزير «توافقي بدتر از آنچه ترزا مي [نخست وزير اسبق] مذاكره كرده بود» به دست آورده است.

آقاي كوربين اضافه كرده است توافق تازه «كشور را حول يك محور جمع نخواهد كرد و بايد رد شود». وي بهترين راه براي دستيابي به بركسيت را رجوع به آراي عمومي خواند.

اين در حالي است كه نشست دو روزه سران كشورهاي عضو اتحاديه اروپا در بروكسل در حالي در روز پنجشنبه آغاز مي‌شود كه همه چيز تحت تاثير مذاكرات بر سر طرح پيشنهادي بريتانيا براي خروج از اتحاديه اروپا قرار دارد.

آنگلا مركل: توافق ممكن است
پيشتر آنگلا مركل، صدراعظم آلمان، در آستانه نشست سران در بروكسل گفته بود بريتانيا و اتحاديه اروپا هنوز مي‌توانند به توافق دست يابند.

خانم مركل كه در پارلمان آلمان حضور يافته بود اظهار داشت: «ما در مسير بهتري نسبت به گذشته هستيم هرچند هنوز به هدف نرسيده‌ايم. توافق هنوز ممكن است و به همين دليل ما نياز داريم همه كار بكنيم تا مذاكرات را با موفقيت به انتها برسانيم.»

آنگلا مركل صدراعظم آلمان كه در پارلمان اين كشور حضور يافته بود نسبت به حصول يك توافق ابراز اميدواري كرد
عكس از رويترز

بريتانيا و اتحاديه اروپا بر سر برگزيت به توافق رسيدند 
 
حزب متحد دولت بريتانيا اعلام كرد از طرح پيشنهادي بوريس جانسون حمايت نمي‌كند
حزب اتحادگراي دموكراتيك ايرلند (دي ‌يو پي) كه از احزاب متحد بوريس جانسون در پارلمان بريتانيا به شمار مي‌رود روز پنجشنبه با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد «با پابرجا ماندن وضعيت فعلي» نمي‌تواند از پيشنهاد نخست وزير بريتانيا براي بركسيت حمايت كند.

اين تصميم ضربه‌اي به اعتبار طرح پيشنهادي آقاي جانسون است چرا كه بدون حمايت حزب اتحادگراي دموكراتيك ايرلند، تصويب توافق در پارلمان بريتانيا ناممكن خواهد بو

بعد از اعلام توافق جديد، حزب اتحادگراي دموكراتيك ايرلند اعلام كرد در مخالفت خود با طرح همچنان مصمم است.

بوريس جانسون در سه روز پيش سه بار با رهبران اين حزب ديدار كرده بود تا نظر مساعد آنان را نسبت به طرح پيشنهادي براي خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا جلب كند.

ديپلمات‌هاي اروپايي «بدبين» هستند
ديپلما‌ت‌هاي اروپايي حاضر در بروكسل قرار بوده است تا صبح امروز متن پيش‌نويس طرح پيشنهادي بركسيت را دريافت كنند تا بتوانند قبل از نشست سران اروپا، آن را با كارشناسان حقوقي اتحاديه بررسي كنند. با اين حال مطابق گزارش‌ها هنوز اين پيشنويس به دست آنان نرسيده است.

يكي از ديپلمات‌ها به خبرنگار سرويس جهاني بي‌بي‌سي گفته است كه با اوضاع فعلي نسبت به حصول توافق «بيشتر و بيشتر بدبين» شده‌اند.

اين در حالي است كه مينا اندريوا، سخنگوي ژان كلود يونكر رئيس كميسيون اروپا، از ادامه مذاكرات و همچنين تماس تلفني آقاي يونكر با بوريس جانسون خبر داده است. او در توييتي نوشت: «هر ساعت و دقيقه پيش از نشست مهم است. ما توافق مي‌خواهيم.»
 
Copyright © 2013 - TAMADDON